Φανάρια με "ταυτότητα", που έρχονται να βάλουν τέλος στα επιπλέον οχηματοχιλιόμετρα, στη σπατάλη χρόνου και βενζίνης, και κατ' επέκταση στη μόλυνση της ατμόσφαιρας με ...
καυσαέρια, περιλαμβάνει η «Μελέτη ειδικής πληροφοριακής σήμανσης “αρίθμησης’’ των κόμβων σε οδικούς άξονες του Π.Σ. Θεσσαλονίκης με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας», η οποία παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική ημερίδα στο Θεατράκι Χηλής, στην Καλαμαριά.
καυσαέρια, περιλαμβάνει η «Μελέτη ειδικής πληροφοριακής σήμανσης “αρίθμησης’’ των κόμβων σε οδικούς άξονες του Π.Σ. Θεσσαλονίκης με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας», η οποία παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική ημερίδα στο Θεατράκι Χηλής, στην Καλαμαριά.
Η ιδέα αφορά στην αρίθμηση των σηματοδοτών του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την μελέτη, στην πρώτη, πιλοτική φάση μπορούν να τοποθετηθούν 385 μικρές, κίτρινες, πινακίδες αριθμημένες πάνω από τα φανάρια σε κεντρικούς κόμβους, καθώς επίσης σε επεκτάσεις ανατολικά και δυτικά της πόλης. Η αρίθμηση των φαναριών στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινά από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" με το "0". Στόχος είναι να μπουν τα πρώτα νούμερα στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια ο κάθε Δήμος να δημιουργήσει το δικό του πλέγμα.
Ομιλητές της ημερίδας ήταν ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος και ο Συγκοινωνιολόγος – Μελετητής, Σταύρος Κωνσταντινίδης.
«Κατά τη δεκαετία 2001-2010 παρατηρήθηκε αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή της Καλαμαριάς κατά περίπου 40%, ενώ κατά την εικοσαετία 1991-2010, η αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου ήταν περίπου 130%, δηλαδή της τάξης του 4,5% ετησίως» ανέφερε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, αναφέροντας ωστόσο ότι «Στο κέντρο της Καλαμαριάς, το οποίο αποτελεί ένα από τα ζωτικότερα κέντρα Δήμων του ΠΣΘ, έχει πεζοδρομηθεί ένας βασικός οδικός άξονας (Κομνηνών) και έχει αναπλαστεί με μεγάλη αύξηση του χώρου κίνησης των πεζών ένας δεύτερος (Μεταμορφώσεως), με στοιχεία που δίνουν δυνατότητες βιώσιμης πολεοδομικής οργάνωσης της περιοχής. Επίσης, στον Δήμο έχει εφαρμοστεί εκτεταμένο σύστημα πληροφοριακών πινακίδων, με σκοπό την ενημέρωση των διερχομένων οδηγών, ιδιαίτερα αυτών που διασχίζουν διαμπερώς την περιοχή του Δήμου. Εκτός από τα τοπωνύμια για περιοχές εντός και εκτός της περιοχής του Δήμου, υπάρχουν πληροφοριακές πινακίδες για χώρους κοινού ενδιαφέροντος (χώροι πολιτισμού και αθλητισμού, νοσοκομεία, δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες κ.λπ.)».
«Στην απαξίωση της πολιτικής η οποία εκφράζεται με το «δεν θα γίνει» έχουμε και εμείς συμμετοχή με τις επιλογές μας, όταν αφήνουμε να παρασυρθούμε από τις σειρήνες του λαϊκισμού» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, κ. Στράτος Σιμόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι «ιδιωτικοί παράδεισοι δεν υπάρχουν». Παραθέτοντας μια σειρά παρεμβάσεων του Υπουργείου Υποδομών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπως η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, τα αντιπλημμυρικά έργα, η κατασκευή δεκάδων σχολικών αιθουσών στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η κατασκευή κόμβων της Δυτικής Περιφερειακής, η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, τα έργα στο οδικό δίκτυο προς τη Χαλκιδική, τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία, οι κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, η ανάπλαση της Πλατείας Διοικητηρίου, η θαλάσσια συγκοινωνία, η αξιοποίηση της Στοάς του Αγίου Μηνά, η σύμβαση για τα νέα χειρουργεία του Νοσοκομείου «ΑΧΕΠΑ». «Το «γίνεται» είναι λοιπόν παρών. Με υπομονή, επιμονή πολύ δουλειά, και συνέπεια λόγων και έργων», κατέληξε ο κ. Σιμόπουλος.
Τα πολλαπλά οφέλη από την εφαρμογή της μελέτης παρουσίασε εκτενώς ο «εμπνευστής» της ιδέας, συγκοινωνιολόγος – μελετητής, Σταύρος Κωνσταντινίδης. Η τοποθέτηση αρίθμησης στους σηματοδότες θα συμβάλλει: στη βελτίωση και στην αναβάθμιση της φιλικότητας και λειτουργικότητας των πόλεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, στην εξοικονόμηση χιλιάδων ανθρωποωρών/ημέρα και στην εξοικονόμηση χιλιάδων οχηματοχιλιομέτρων / ημέρα, περιέγραψε ο κ. Κωνσταντινίδης, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν σε: μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, μείωση κατανάλωσης ενέργειας, μείωση του χρόνου διαδρομής, μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από την απόσπαση της προσοχής, προκειμένου να εξευρεθεί η σωστή πορεία και εξομάλυνση.
«Πρόκειται για μια απλή και πρακτική πρόταση» υπογράμμισε ο κ. Κωνσταντινίδης, η οποία «υιοθετήθηκε» μέσω της χρηματοδότησης της μελέτης, από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Στράτο Σιμόπουλο.
Ομιλία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτου Σιμόπουλου
Για τα έξυπνα φανάρια θα σας μιλήσει μετά από εμένα ο Σταύρος ο Κωνσταντινίδης.
Άλλωστε δική του είναι η ιδέα.
Προσωπικά επέλεξα σήμερα να μιλήσω πολιτικά με αφορμή το video που είδαμε πριν λίγο.
Και να εξηγήσω τις δύο πλευρές ενός διπόλου.
Αυτού που εκφράζεται από το «δεν θα γίνει του κ.Θεοφράστου και το «θα γίνει το δικό μου»
Πώς φτάσαμε όμως στο «δεν θα γίνει ή στο αποκλείεται να γίνει»; . Ποια είναι η δική μας συμμετοχή; Είμαστε αθώοι;
Κατηγορηματικά λοιπόν απαντώ όχι.
Και η απάντηση έχει πολλά επίπεδα. Στο πρώτο βρίσκεται η ανάγκη να βελτιωθεί το προσωπικό και βιοτικό μας επίπεδο. Αυτό το επίπεδο είναι και το κύριο.
Απολύτως κατανοητή η προτεραιότητα που δίνουμε.
Πιστεύω όμως ότι την ίδια σημασία πρέπει να δίνουμε και στην ανάγκη να βελτιωθεί η κατάσταση σε όλη την κοινωνία
ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Ας το αντιληφθούμε.
Στην απαξίωση λοιπόν της πολιτικής η οποία εκφράζεται με το «δεν θα γίνει» έχουμε και εμείς συμμετοχή με τις επιλογές μας.
Επιλογές οι οποίες αφορούν και στην γενικότερη πολιτική αλλά και στα πρόσωπα.
Για την γενικότερη πολιτική οι σειρήνες του λαικισμού που μας παρέσυραν έχουν κύρια ευθύνη.
Εμείς όμως που παρασυρθήκαμε δεν έχουμε καμία;
Πόσες φορές επιλέξαμε κόμματα ή παρατάξεις που χάιδεψαν τα αυτιά μας; Αυτούς που έταξαν για να έρθουν στην εξουσία και μετά ξέχασαν σε μια νύχτα τις υποσχέσεις τους . Ακόμη λοιπόν και σήμερα μετά από μία πορεία της Κυβέρνησης η οποία έστριψε ακριβώς στο παρά ένα το καράβι της χώρας από τα βράχια της χρεωκοπίας, έφερε τη σταθεροποίηση και μας οδηγεί σε μία άλλη πορεία ,κάποιοι ταλαντευόμαστε.
Αφήνουμε να παρασυρθούμε από τις σειρήνες του λαικισμού.
Και πολύ αλλά κινδυνεύουμε να ενισχύσουμε το «δεν θα γίνει», γοητευόμενοι από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις.
Βέβαια κάτι ανάλογο γίνεται και στις επιλογές προσώπων.
Αντί η αποτελεσματικότητα και το ήθος να είναι κύρια κριτήρια επιλογής συνηθίζουμε να επιλέγουμε με κριτήρια επικοινωνίας και προσωπικής σχέσης.
Δεν μας ενδιαφέρει αν ο πολιτικός με τη δράση του συμβάλλει στη βελτίωση του μέσου βιοτικού επιπέδου ,αλλά αν μας γνωρίζει με το μικρό μας όνομα ή μας κτυπά φιλικά στην πλάτη.
Για αποτέλεσμα φυσικά ούτε λόγος.
Έτσι και κάποιοι από εμάς έχουν ευθύνη για το «αποκλείεται να γίνει» του κ.Θεοφράστου.
Ήρθε όμως η ώρα να αλλάξουμε!
Η προηγούμενη προσέγγιση των πραγμάτων έφερε τη χώρα σ’ αυτό το σημείο και το βιοτικό μας επίπεδο πολύ χαμηλότερα,
Πρέπει να μάθουμε να μην ακούμε όσους μας χαϊδεύουν τα αυτιά.
Αυτοί που μας κοροϊδεύουν τάζοντας λαγούς με πετραχήλια και «δουλεύοντας μας ψιλό γαζί»
Η χώρα χρειάζεται πράξεις, αποτέλεσμα.
Μπορούμε και πρέπει να συνεχίσουμε την πορεία.
Έρχονται ήρεμα νερά.
Όπως δεν μπορούσαμε να φαντασθούμε πριν από λίγα χρόνια που θα μας οδηγούσαν οι σειρήνες του λαικισμού, έτσι και σήμερα, δεν μπορούμε να φαντασθούμε πόσο καλυτέρα θα είμαστε σε λίγα χρόνια.
Ναι γνωρίζω καλά από κοντά την ανεργία που μαστίζει ιδιαίτερα τους νέους, την υπέρμετρη και άδικη φορολόγηση στην οποία έχουν υποβληθεί οι περισσότεροι Έλληνες.
Σιγά-σιγά όμως αυτά τα αφήνουμε πίσω.
Η πορεία πρέπει να συνεχισθεί με πράξεις .Όχι με λόγια.
Τα ίδια βέβαια θέματα αφορούν και στη Θεσσαλονίκη, στην πόλη όπου τα δύο τελευταία χρόνια με ΠΡΑΞΕΙΣ διαψεύδαμε τον κ.Θεοφράστου.
Από το ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά που εκτελείται και τα αντιπλημμυρικά εδώ δίπλα μας έως την κατασκευή δεκάδων σχολικών αιθουσών στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Από τους κόμβους της Δυτικής Περιφερειακής και την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, έως τους δρόμους προς τη Χαλκιδική.
Από τη συνέχιση των έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία έως τους κάθετους άξονες της Εγνατίας προς τον Προμαχώνα, από Κομοτηνή προς Βουλγαρία και από Φλώρινα προς Σκόπια.
Δίπλα σ’ αυτά τα μεγάλα έργα, υπάρχουν δεκάδες μικρότερες παρεμβάσεις που πιστοποιούν ότι «ναι γίνεται» .
Από τις μελέτες για την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου , τη θαλάσσια συγκοινωνία, από τις αίθουσες για την προσωρινή στέγαση του 5ου Λυκείου έως τις αναβαθμίσεις σε δημοτικά σχολεία, την έναρξη της αξιοποίησης της Στοάς του Αγίου Μηνά και την σύμβαση για τα νέα χειρουργεία του ΑΧΕΠΑ.
Το «γίνεται» είναι λοιπόν παρών.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το «ναι γίνεται» δεν αφορά και σε δίκαια συλλογικά αιτήματα.
Έχει έκφραση στη στήριξη δεκάδων συλλόγων και μη κυβερνητικών οργανώσεων.
Μια στήριξη που παίρνει σάρκα και οστά κινητοποιώντας δυνάμεις όχι μόνο του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα.
Έτσι είναι λοιπόν κ.Θεοφράστου για την Ελλάδα, για τη Θεσσαλονίκη και για καθένα από εμάς προσωπικά μπορεί να κυριαρχήσει το «ΝΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ».
Από εμάς εξαρτάται.
Κυρίως όμως, από τους πολιτικούς.
Με υπομονή,επιμονή πολύ δουλειά , και συνέπεια λόγων και έργων.
Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν! Αυτό που ο καθένας επιθυμεί για τον ίδιο και τα παιδιά του θα έρθει και μέσα από την προσπάθεια για το «κοινό καλό»!
Τέλος προσωπικά υπόσχομαι να συνεχίσω την ίδια πορεία, στην ίδια κατεύθυνση
Να ενώνω δυνάμεις, να συνεργάζομαι ,να αντιπαρατίθεμαι όταν χρειάζεται .
Δυο φράσεις έχω και θα έχω στο μυαλό μου.
Αλήθεια στα λόγια.
Αποτέλεσμα στις πράξεις.
Ομιλία Δημάρχου Καλαμαριάς Θεοδόση Μπακογλίδη στην ημερίδα «Φανάρια με Ταυτότητα»
Ο Δήμος Καλαμαριάς, εξαιτίας της θέσης του στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ), διασχίζεται από σημαντικές οδικές αρτηρίες που μεταφέρουν μεγάλα μεγέθη κυκλοφοριακού φόρτου, σημαντικό ποσοστό του οποίου κινείται διαμπερώς ως προς τον Δήμο, μεταξύ του κέντρου της Θεσσαλονίκης και της Ν.Α. περιοχής του ΠΣΘ.
Κατά τη δεκαετία 2001-2010 παρατηρήθηκε αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή της Καλαμαριάς κατά περίπου 40%, ενώ κατά την εικοσαετία 1991-2010, η αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου ήταν περίπου 130%, δηλαδή της τάξης του 4,5% ετησίως. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια, όπως και σε όλους τους οδικούς άξονες της πόλης, έτσι και στην Καλαμαριά παρατηρείται μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, χωρίς, ωστόσο, να έχει εξαλειφθεί το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Εκτός από τα προβλήματα που οφείλονται στον κυκλοφοριακό φόρτο, η κυκλοφοριακή συμφόρηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην ανεξέλεγκτη παράνομη στάθμευση. Η έντονη οικιστική ανάπτυξη έχει δημιουργήσει στην περιοχή του Δήμου μεγάλες ανάγκες στάθμευσης. Την τελευταία δεκαετία έχει καταγραφεί αύξηση περίπου 30% στη συσσώρευση στάθμευσης (παρά την οδό και εκτός οδού). Στην κεντρική περιοχή του Δήμου, καθώς και στις ζώνες που συγκεντρώνονται χρήσεις αναψυχής, παρατηρείται μεγάλος αριθμός οχημάτων, που σταθμεύουν παράνομα, δημιουργώντας προβλήματα άνεσης και ασφάλειας στις μετακινήσεις των οχημάτων και των πεζών (στάθμευση σε διπλή σειρά, στάθμευση σε διαβάσεις πεζών, μείωση ορατότητας στις διασταυρώσεις). Η κατασκευή του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην κεντρική πλατεία του Δήμου έχει προσφέρει θέσεις για στάθμευση, αλλά δεν έχει την επιθυμητή χρηστικότητα, επειδή, μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας δεν γίνεται έλεγχος της παράνομης παρά την οδό στάθμευσης.
Οι συνθήκες κυκλοφορίας πεζών και ποδηλατιστών στο οδικό δίκτυο του Δήμου Καλαμαριάς δεν είναι ικανοποιητικές. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πεζοί στις μετακινήσεις τους (έλλειψη επαρκούς πλάτους πεζοδρομίων σε πολλές τοπικές οδούς, περιορισμένος αριθμός πεζοδρόμων, παράνομη στάθμευση επί των πεζοδρομίων και των διαβάσεων πεζών κ.λπ.), αποθαρρύνουν τις μετακινήσεις πεζή. Οι μετακινήσεις ποδηλατιστών αντιμετωπίζουν, επίσης, έντονα προβλήματα, καθώς δεν υπάρχουν ειδικές λωρίδες ή διάδρομοι για τα ποδήλατα, εκτός από τον περιορισμένου μήκους ποδηλατόδρομο στην οδό Μεταμορφώσεως.
Στο κέντρο της Καλαμαριάς, το οποίο αποτελεί ένα από τα ζωτικότερα κέντρα Δήμων του ΠΣΘ, έχει πεζοδρομηθεί ένας βασικός οδικός άξονας (Κομνηνών) και έχει αναπλαστεί με μεγάλη αύξηση του χώρου κίνησης των πεζών ένας δεύτερος (Μεταμορφώσεως), με στοιχεία που δίνουν δυνατότητες βιώσιμης πολεοδομικής οργάνωσης της περιοχής.
Σήμανση – Σηματοδότηση
Στο οδικό δίκτυο του Δήμου υπάρχει εκτεταμένη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, όπως και φωτεινοί σηματοδότες, άλλοι από τους οποίους ανήκουν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας και άλλοι στην αρμοδιότητα του Δήμου.
Επίσης, στον Δήμο έχει εφαρμοστεί εκτεταμένο σύστημα πληροφοριακών πινακίδων, με σκοπό την ενημέρωση των διερχομένων οδηγών, ιδιαίτερα αυτών που διασχίζουν διαμπερώς την περιοχή του Δήμου. Εκτός από τα τοπωνύμια για περιοχές εντός και εκτός της περιοχής του Δήμου, υπάρχουν πληροφοριακές πινακίδες για χώρους κοινού ενδιαφέροντος (χώροι πολιτισμού και αθλητισμού, νοσοκομεία, δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες κ.λπ.).
Πολιτική για τις μεταφορές στον Δήμο Καλαμαριάς
Τα τελευταία είκοσι χρόνια έχουν εκπονηθεί τρεις Μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον Δήμο Καλαμαριάς (1990, 1999, 2009) Οι προτάσεις τους έχουν σχεδόν στο σύνολό τους υλοποιηθεί, με θετικά αποτελέσματα αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών προβλημάτων του Δήμου.
Η πολιτική του Δήμου για τις μεταφορές αποτυπώθηκε στις Τεχνικές Προδιαγραφές της τελευταίας Κυκλοφοριακής Μελέτης και στοχεύει στη βελτίωση της κυκλοφοριακής λειτουργίας του οδικού δικτύου και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας οχημάτων και πεζών. Ειδικότερα, οι παρακάτω αρχές αποτελούν προτεραιότητες του Δήμου Καλαμαριάς:
1. Ενίσχυση του ρόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς οποιασδήποτε μορφής (λεωφορεία, μετρό κ.λπ.) και προώθηση μέτρων για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του και την παραχώρηση προτεραιότητας σ’ αυτές.
2. Προώθηση των μέσων ήπιας κυκλοφορίας (πεζή, ποδήλατα κ.λπ.) και δημιουργία αποδεκτών συνθηκών κίνησης πεζών, παιδιών και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
3. Αντιμετώπιση των προβλημάτων της στάθμευσης κατά τρόπο που δεν αντιστρατεύεται στις παραπάνω αρχές.
4. Αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής του Δήμου, με έμφαση σε τρεις βασικούς οδικούς άξονες, στους οποίους συγκεντρώνονται χρήσεις εμπορίου και αναψυχής (οδοί Θ. Σοφούλη, Ν. Πλαστήρα και Μεταμορφώσεως).
Βέβαια, δεδομένου ότι ο Δήμος Καλαμαριάς εντάσσεται στη λειτουργία του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, η τόνωση της χρήσης ήπιων μέσων μεταφοράς και η αποθάρρυνση της χρήσης των Ι.Χ., μπορούν να επιτευχθούν μέχρι ένα βαθμό. Επίσης, λόγω της θέσης του Δήμου στο ΠΣΘ δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση της διαμπερούς κυκλοφορίας από ορισμένους βασικούς οδικούς άξονες.
Κ.Ε.Μ.
Τον Ιούνιο του 2008 ο Δήμος Καλαμαριάς, σε συνεργασία με το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε. ίδρυσαν ένα Κέντρο Διαχείρισης της Κινητικότητας (Κέντρο Εξυπηρέτησης Μετακινουμένων-Κ.Ε.Μ.), στο πλαίσιο του Προγράμματος «Έξυπνη ενέργεια για την Ευρώπη-Mobinet». Στο Κέντρο δίνονται στους πολίτες πληροφορίες σχετικά με δρομολόγια των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών της πόλης (οδικές, σιδηροδρομικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές), για τα σημεία πώλησης εισιτηρίων, για τις μετακινήσεις ΑΜΕΑ, για μετακινήσεις προς προορισμούς με σημεία κοινού ενδιαφέροντος του Δήμου Καλαμαριάς και άλλων Δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (Δημαρχεία, Νομαρχία, Υπουργείο, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ξενοδοχεία, κινηματογράφοι, θέατρα, μουσεία, νοσοκομεία, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.λ.π.). Επίσης, στο Κέντρο μπορεί κάθε πολίτης να καταθέσει παρατηρήσεις και προτάσεις για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και για κυκλοφοριακά θέματα του Δήμου Καλαμαριάς. Το Κέντρο διαθέτει εύχρηστη ιστοσελίδα, από την οποία μπορεί επίσης κάθε πολίτης να πάρει τις πληροφορίες που επιθυμεί σχετικά με τις μετακινήσεις του. Στο πλαίσιο του Προγράμματος εκδόθηκε Οδηγός υλοποίησης ενός Κέντρου Εξυπηρέτησης Μετακινουμένων, εγχειρίδιο εκπαιδευτικού υλικού για θέματα διαχείρισης κινητικότητας, καθώς και εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές, σχετικό με εναλλακτικούς προς το Ι.Χ. τρόπους μετακίνησης.