18 Απρ 2015

ΣΟΚ από τη Λόχκιντ: Επικίνδυνη η αναβάθμιση των «μουσειακών» αεροσκαφών

Νέα αποκάλυψη κάνει η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», που δημοσιεύει επιστολή του εκπροσώπου της Lockheed Martin, στην οποία χαρακτήριζε οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B.
Πρόκειται για τη συμφωνία, που υπέγραψαν οι Αλέξης Τσίπρας και Πάνος Καμμένος, για τη δαπάνη 500 εκατομμυρίων δολαρίων για τον εκσυγχρονισμό τουλάχιστον πέντε πολεμικών αεροσκαφών, για την οποία ήδη δόθηκε προκαταβολή 45 εκατομμυρίων δολαρίων. Μία δαπάνη, που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, ιδιαίτερα για τη χρονική στιγμή κατά την οποία εγκρίθηκε, με τα ταμειακά αποθέματα να τελειώνουν.

Στην επίμαχη επιστολή της Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, από τις 7 Μαΐου του 2013, η ίδια η αμερικανική εταιρεία προειδοποιεί ότι «Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα»!

Μάλιστα, στην επιστολή του επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας στην Αθήνα, Ντένη Πλέσσα, προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, γίνεται σαφές ότι η Lockheed θεωρεί τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β ως «μη οικονομικά αποδεκτό» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».

Παρότι λοιπόν με ξεκάθαρο τρόπο η Lockheed προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των P-3B θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή τη συμφωνία. Και αυτό, παρά τις επισημάνσεις ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, αλλά και τις επισημάνσεις ότι πρόκειται για κίνηση με ρίσκο καθώς τα εν λόγω υπέργηρα αεροσκάφη είναι σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία.

Εξίσου σοβαρά ερωτήματα όμως προκαλεί και η αποκάλυψη ότι οι σειριακοί αριθμοί των αεροσκαφών αποκαλύπτουν ότι αυτά που η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed να εκσυγχρονίσει είναι κατασκευής 1966 (τα δύο εξ αυτών) και 1967 (τα άλλα τέσσερα). Δηλαδή σήμερα, που είναι παροπλισμένα, η ηλικία τους είναι 49 και 48 ετών. Και με δεδομένο ότι η αναβάθμιση θα ολοκληρωθεί σε 7,5 χρόνια και γίνεται για να επιμηκυνθεί το όριο ζωής τους για μία 25ετία ακόμη, ουσιαστικά η κυβέρνηση αποφάσισε να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια για να επαναφέρει αεροσκάφη που σχεδιάζεται να εκτελούν πτήσεις 80 χρόνια μετά από το έτος κατασκευής τους.

Δείτε την επιστολή της εταιρείας


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη