11 Φεβ 2016

Φρένο στο τελεφερίκ

Φρένο από τον ίδιο τον Γιάννη Μπουτάρη μπαίνει στο σχεδιασμό του δήμου Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία στην
πόλη τελεφερίκ, το οποίο επρόκειτο να συνδέσει το θαλάσσιο μέτωπο με το περιαστικό δάσος και την Άνω Πόλη με το ιστορικό κέντρο.

Της Βαρβάρας Ζούκα

Μιλώντας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο κ. Μπουτάρης εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα του έργου, ζητώντας μάλιστα να αναβληθεί η σχετική συζήτηση που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στην τελευταία συνεδρίαση του οργάνου, με αφορμή την παράδοση προκαταρκτικών μελετών για την προώθηση του σχεδιασμού.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εξέφρασε την άποψη ότι το τελεφερίκ δεν θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, καθώς υπάρχουν ελάχιστες δυνατότητες μετακινήσεων από την περιοχή του Σέιχ Σου και του Θεάτρου Κήπου. Με το σκεπτικό αυτό ζήτησε το θέμα να αποσυρθεί, παρότι μόλις λίγους μήνες νωρίτερα η εκτελεστική επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης είχε ανάψει το πράσινο φως για την προώθηση του εγχειρήματος και μάλιστα σε συνεργασία με τη Helexpo-ΔΕΘ.

Ενστάσεις από την αντιπολίτευση

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου εκπρόσωποι παρατάξεων της αντιπολίτευσης επισήμαναν ότι το έργο δεν είναι ώριμο σε επίπεδο μελετών, ενώ αμφισβήτησαν και τις δυνατότητες κάλυψης του κόστους κατασκευής του, που εκτιμάται σε περίπου 12 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα το σχεδιασμό για την εγκατάσταση τελεφερίκ υπερασπίστηκε ο τέως αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης, ο οποίος είχε αναλάβει και τη σχετική πρωτοβουλία. Σύμφωνα με τον κ. Κουράκη ακόμη και το θέμα της χρηματοδότησης του εγχειρήματος μπορεί να ξεπεραστεί, αφού υπάρχει η δυνατότητα το έργο να προχωρήσει με σύμβαση παραχώρησης.

Ο σχεδιασμός του δήμου Θεσσαλονίκης προέβλεπε τη λειτουργία τελεφερίκ με αφετηρία στο πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της ΔΕΘ και τέρμα στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους. Ενδιαμέσως προβλεπόταν η κατασκευή τεσσάρων πυλώνων, εκ των οποίων ο πρώτος μεταξύ των περιπτέρων 13 και 10 της ΔΕΘ, ο δεύτερος μπροστά στη βιβλιοθήκη του ΑΠΘ, ο τρίτος στον ανοικτό χώρο του Τελλόγλειου Ιδρύματος και ο τέταρτος στη δασική έκταση πριν από το δρόμο για το Θέατρο Δάσους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ομάδας εμπειρογνωμόνων, στην οποία είχε απευθυνθεί ο δήμος Θεσσαλονίκης, το τελεφερίκ θα μπορούσε να εξυπηρετεί περίπου 800 άτομα ανά ώρα, ενώ ο χρόνος της διαδρομής είχε υπολογιστεί σε 5 λεπτά και 49 δευτερόλεπτα.


makthes.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη