Αναλυτικά η λίστα με τους 11 νέους έμμεσους φόρους.... Δείτε ποιοι θα πληρώσουν
Φόροι παντού και για όλους (πλούσιους και φτωχούς) περιλαμβάνει η λίστα των έμμεσων φόρων με στόχο 1,8 δισ ευρώ, η οποία μέρα με την μέρα μεγαλώνει. Τις τελευταίες προσθήκες, όπως το τέλος διανυκτέρευσης για τα ξενοδοχειακά καταλύματα, την αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ στο 24% και το τέλος για την υπηρεσίες Internet, αποκάλυψε η εφημερίδα «Αγορά».
Μέχρι στιγμής, το οικονομικό επιτελείο επιμένει ότι οι περισσότεροι από τους έμμεσους φόρους θα ψηφιστούν μεν από τώρα, αλλά θα ισχύσουν από το 2018.
Κάτι τέτοιο όμως είναι μάλλον δύσκολο να συμβεί με δεδομένο ότι ακόμη ο «λογαριασμός δεν βγαίνει».
Αυτό φάνηκε και από την κίνηση της Commission να βάλει στο τραπέζι και πακέτο μέτρων «έκτακτης ανάγκης», για να καλυφθεί όποια απόκλιση από τους στόχους και να συμφωνήσει και το ΔΝΤ για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Στο μεταξύ στην Αθήνα, οι τεχνικές διαπραγματεύσεις εντείνονται ώστε να συντμηθεί όσο γίνεται ο χρόνος μέχρι και την τελική συμφωνία, με την ελπίδα αυτό να έχει γίνει μέχρι και το Eurogroup της Παρασκευής.
Από το σημείο της διακοπής μέχρι και χθες τα μέτρα τα οποία έχουν δεχθεί οι δανειστές είναι:
Σύμφωνα με τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ, τα μέτρα αυτά ήταν επιβεβλημένα, προκειμένου να αποφευχθούν οι αυξήσεις από το 13% στο 23% του συντελεστή στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και τα ξενοδοχεία και να κλείσει η τρύπα από την κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 24%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 10 λεπτά, της τιμής λιανικής για απλή και σούπερ αμόλυβδη που πληρώνει η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων ΙΧ.
Η αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του diesel αποκλείστηκε τελικά, καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε πολύ τις τιμές και το κόστος των μεταφορών, ενώ παράλληλα θα αποτελούσε και κίνητρο φοροδιαφυγής.
Δεδομένου ότι τα ετήσια έσοδα του συγκεκριμένου κλάδου δεν ξεπερνούν τα 300-350 εκατ. ευρώ, η επιβολή του ειδικού φόρου θα προκαλέσει επιβάρυνση της τάξεως του 10%-15%.
Σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ, εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.
Πρόκειται για την «απάντηση» που σκοπεύει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό οδηγών που εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ξένες πινακίδες -κυρίως βουλγάρικες- προκειμένου να τα χρησιμοποιούν εντός Ελλάδας, αποφεύγοντας τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών.
Δηλαδή, στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα επιβάλλεται ειδικό τέλος τριών ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων τέσσερα ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα πεντάστερα πέντε ευρώ κ.λπ. από το μέτρο αναμένονται πρόσθετα έσοδα περίπου 350 – 400 εκ ευρώ.
Πηγή: Εφημερίδα «Αγορά»
Φόροι παντού και για όλους (πλούσιους και φτωχούς) περιλαμβάνει η λίστα των έμμεσων φόρων με στόχο 1,8 δισ ευρώ, η οποία μέρα με την μέρα μεγαλώνει. Τις τελευταίες προσθήκες, όπως το τέλος διανυκτέρευσης για τα ξενοδοχειακά καταλύματα, την αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ στο 24% και το τέλος για την υπηρεσίες Internet, αποκάλυψε η εφημερίδα «Αγορά».
Μέχρι στιγμής, το οικονομικό επιτελείο επιμένει ότι οι περισσότεροι από τους έμμεσους φόρους θα ψηφιστούν μεν από τώρα, αλλά θα ισχύσουν από το 2018.
Κάτι τέτοιο όμως είναι μάλλον δύσκολο να συμβεί με δεδομένο ότι ακόμη ο «λογαριασμός δεν βγαίνει».
Αυτό φάνηκε και από την κίνηση της Commission να βάλει στο τραπέζι και πακέτο μέτρων «έκτακτης ανάγκης», για να καλυφθεί όποια απόκλιση από τους στόχους και να συμφωνήσει και το ΔΝΤ για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Στο μεταξύ στην Αθήνα, οι τεχνικές διαπραγματεύσεις εντείνονται ώστε να συντμηθεί όσο γίνεται ο χρόνος μέχρι και την τελική συμφωνία, με την ελπίδα αυτό να έχει γίνει μέχρι και το Eurogroup της Παρασκευής.
Από το σημείο της διακοπής μέχρι και χθες τα μέτρα τα οποία έχουν δεχθεί οι δανειστές είναι:
- Η αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, με στόχο επιπλέον έσοδα ύψους 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Σύμφωνα με τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ, τα μέτρα αυτά ήταν επιβεβλημένα, προκειμένου να αποφευχθούν οι αυξήσεις από το 13% στο 23% του συντελεστή στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και τα ξενοδοχεία και να κλείσει η τρύπα από την κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
- Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5%, με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 24%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 10 λεπτά, της τιμής λιανικής για απλή και σούπερ αμόλυβδη που πληρώνει η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων ΙΧ.
Η αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του diesel αποκλείστηκε τελικά, καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε πολύ τις τιμές και το κόστος των μεταφορών, ενώ παράλληλα θα αποτελούσε και κίνητρο φοροδιαφυγής.
- Η αύξηση του ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο, με στόχο την είσπραξη περίπου 25 εκατ. ευρώ.
- Η αύξηση του ειδικού τέλους στην κινητή τηλεφωνία, το οποίο απέδωσε για το 2015 περί τα 210 εκατ. ευρώ, με στόχο να φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
- Την επιβολή τέλους στις υπηρεσίες Internet, η οποία θα ακολουθεί την λογική του τέλους της κινητής τηλεφωνίας και θα επιβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα της σύνδεσης.
- Την επιβολή ειδικού φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση:
Δεδομένου ότι τα ετήσια έσοδα του συγκεκριμένου κλάδου δεν ξεπερνούν τα 300-350 εκατ. ευρώ, η επιβολή του ειδικού φόρου θα προκαλέσει επιβάρυνση της τάξεως του 10%-15%.
Σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ, εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.
- Η αλλαγή του τέλους των πέντε λεπτών ανά στήλη δεν θα επιβληθεί και στη θέση του θα μπει άλλος φόρος ο οποίος θα πρέπει να αποφέρει περί τα 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
- Αύξηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού, από όπου το Δημόσιο αντλεί περί τα 2,36 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση από τον φόρο στα τσιγάρα, ο οποίος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα φτάνει να αντιστοιχεί ακόμη και στο 82% επί της τιμής λιανικής.
- Θέσπιση ειδικού τέλους διέλευσης στα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες:
Πρόκειται για την «απάντηση» που σκοπεύει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό οδηγών που εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ξένες πινακίδες -κυρίως βουλγάρικες- προκειμένου να τα χρησιμοποιούν εντός Ελλάδας, αποφεύγοντας τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών.
- Αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ.: Προγραμματίζονται επιβαρύνσεις τόσο για την αγορά καινούργιων οχημάτων όσο και για την εισαγωγή μεταχειρισμένων.
- Επιβολή του ειδικού τέλους στα ξενοδοχεία ανά διανυκτέρευση δεν έχει διαψευστεί και βρίσκεται στο τραπέζι.
Δηλαδή, στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα επιβάλλεται ειδικό τέλος τριών ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων τέσσερα ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα πεντάστερα πέντε ευρώ κ.λπ. από το μέτρο αναμένονται πρόσθετα έσοδα περίπου 350 – 400 εκ ευρώ.
Πηγή: Εφημερίδα «Αγορά»