ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ. Στα 437 εκατ. ευρώ φτάνει ο λογαρισμός από την αύξηση του ΦΠΑ κατά 1% με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση να πέφτει στους κλάδους του χονδρικού-λιανικού εμπορίου αλλά και την αγορά των αυτοκινήτων.
Πλήγμα θα δεχτούν ο τουρισμός και η εστίαση ενώ το επιπλέον κόστος
στις μεταφορές θα μετακυλιστεί στις τελικές τιμές καταναλωτή. Οι
επιβαρύνσεις σε βασικούς τομείς καταγράφονται από το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΣΕ, η
οποία εκτιμά ότι τα έσοδα θα ακολουθήσουν πτωτική πορεία και δεν θα
υπάρξουν τα αναμενόμενα οφέλη. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος
της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης ατα 87 δις ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών στο
Δημόσιο το 19% δηλαδή, τα 17 δις ευρώ προέρχονται από ανείσπρακτο ΦΠΑ;
Κανείς δεν είδε ότι όταν ο ΦΠΑ ήταν στο 19% το κράτος εισέπραττε 16,3
δις ευρώ, όταν ήταν 21% εισέπραττε 14,4 δις ευρώ και με 23% το ποσό
έπεσε στα 13, 7 δις ευρώ; Δεν γνωρίζει η Κομισιόν ότι το «VAT GAP» στην
Ελλάδα ανέρχεται στο 33% με «ετήσιο κενό ΦΠΑ» 6,7 δις ευρώ, ενώ ο μέσος
όρος στην ΕΕ των 28 είναι 16%.
Εμπόριο
Η σωρευτική δημοσιονομική απόδοση της νέας αύξησης ΦΠΑ στους κλάδους
του Χονδρικού, Λιανικού Εμπορίου αλλά και σε εκείνον των Αυτοκινήτων για
το τρέχον έτος προσεγγίζει τα 389 εκ. ευρώ σε σύνολο 437 εκ. για όλο το
2016 συνυπολογιζομένης βεβαίως και της επίδρασης των ήδη εφαρμοσθέντων
μέτρων του προηγούμενου Ιουλίου. Το μεγαλύτερο βάρος θα κληθεί να
σηκώσει το Χονδρικό Εμπόριο (+222 εκ. ευρώ), ενώ ιδιαίτερα επιζήμιες θα
είναι οι επιπτώσεις στην κατανάλωση χιλιάδων αγαθών ευρείας κατανάλωσης,
όπως τα συσκευασμένα προϊόντα και τρόφιμα (κυρίως σε Supermarkets), τα
καύσιμα, η ένδυση και υπόδηση και μία σειρά παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως
οι ιατρικές, καλλιτεχνικές κ.α. Σε κάθε περίπτωση, η επιλεχθείσα
πρακτική της αδιάκριτης και οριζόντιας επιβάρυνσης εκτιμάται πως θα δεν
θα αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς όχι μόνο θα οξυνθεί το
φαινόμενο της φοροδιαφυγής αλλά ταυτόχρονα θα οδηγηθούν σε μαρασμό
χιλιάδες επιχειρήσεις.
Τουρισμός- εστίαση