Το σχέδιο που επεξεργάζεται το ΥΠΟΙΚ για το 2018
Μικρές αυξομειώσεις, που θα
κυμαίνονται περίπου στο 10% των σημερινών τελών, θα έχουν τα νέα τέλη
κυκλοφορίας του 2018 που θα κληθούν να πληρώσουν οι κάτοχοι επιβατικών
ΙΧ και μοτοσικλετών στο τέλος της χρονιάς.
To νέο σύστημα υπολογισμού βρίσκεται στην τελική ευθεία επεξεργασίας απ' τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Οικονομικών με κύρια στόχευση να καταστεί αναλογικότερο αλλά να μην υπάρξει απόκλιση απ' τον εισπρακτικό των τελευταίων ετών (1,1 με 1,2 δισ ευρώ).
Το σχέδιο που βρίσκεται υπό επεξεργασία προβλέπει μεταξύ άλλων
- Αύξηση των κλιμακίων που με βάση τον κυβισμό υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Σήμερα υπάρχουν 11 κλιμάκια.
- Αύξηση και του αριθμού των κλιμακίων που ισχύουν για τους ρύπους και αφορούν οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010. Σήμερα υπάρχουν 9 κλιμάκια.
- Αλλαγές στα κλιμάκια για τον υπολογισμό των τελών ώστε να σταματήσουν οι διαφορές που καταγράφονται μεταξύ των τελών που βαρύνουν ένα όχημα το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από το Νοέμβριο του 2010 και αυτό που κυκλοφόρησε μετά.
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και το πορτογαλικό μοντέλο βάσει του οποίου ο τρόπος υπολογισμού των τελών στα νεότερα αυτοκίνητα, κυρίως σε εκείνα που κυκλοφόρησαν το 2007 ή το 20018 θα επηρεάζεται από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και από τις εκπομπές ρύπων.
To νέο σύστημα υπολογισμού βρίσκεται στην τελική ευθεία επεξεργασίας απ' τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Οικονομικών με κύρια στόχευση να καταστεί αναλογικότερο αλλά να μην υπάρξει απόκλιση απ' τον εισπρακτικό των τελευταίων ετών (1,1 με 1,2 δισ ευρώ).
Το σχέδιο που βρίσκεται υπό επεξεργασία προβλέπει μεταξύ άλλων
- Αύξηση των κλιμακίων που με βάση τον κυβισμό υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Σήμερα υπάρχουν 11 κλιμάκια.
- Αύξηση και του αριθμού των κλιμακίων που ισχύουν για τους ρύπους και αφορούν οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010. Σήμερα υπάρχουν 9 κλιμάκια.
- Αλλαγές στα κλιμάκια για τον υπολογισμό των τελών ώστε να σταματήσουν οι διαφορές που καταγράφονται μεταξύ των τελών που βαρύνουν ένα όχημα το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από το Νοέμβριο του 2010 και αυτό που κυκλοφόρησε μετά.
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και το πορτογαλικό μοντέλο βάσει του οποίου ο τρόπος υπολογισμού των τελών στα νεότερα αυτοκίνητα, κυρίως σε εκείνα που κυκλοφόρησαν το 2007 ή το 20018 θα επηρεάζεται από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και από τις εκπομπές ρύπων.
ependisinews.gr