Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη των αμερικανικού πανεπιστημίου Virginia Tech
και της Dashlane, μιας δημοφιλούς υπηρεσίας διαχείρισης κωδικών πρόσβασης, οι περισσότεροι χρήστες κάνουν τα ίδια λάθη κατά την επιλογή κωδικών πρόσβασης, όπως η χρήση μίας γνωστής μάρκας ή αθλητικής ομάδας.
Και ενώ οι εν λόγω λέξεις κάνουν τους κωδικούς πρόσβασης πιο ευκολομνημόνευτους, δεν είναι αρκετά ασφαλείς, καθώς εύκολα τις μαντεύουν οι χάκερς.
Η μελέτη αξιολόγησε 6,1 εκατομμύρια ανώνυμους κωδικούς πρόσβασης που συγκεντρώθηκαν από τον Gang Wang, ερευνητή ηλεκτρονικών υπολογιστών στο Virginia Tech και αναλύθηκαν από την Dashlane. Αυτοί οι κωδικοί πρόσβασης προέρχονται από τους τεράστιους αριθμούς προσωπικών δεδομένων χρηστών που έχουν διαρρεύσει σε παραβιάσεις δεδομένων κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Παρακάτω βρίσκονται τα πιο συνηθισμένα πρότυπα και λάθη που κάνουν οι χρήστες:
Ανακυκλώνουν (ή τροποποιούν ελαφρά) τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για κάθε ιστότοπο
Σύμφωνα με την μελέτη του Wang, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες επαναχρησιμοποίησαν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε πολλαπλούς ιστότοπους ή τον τροποποίησαν ελαφρώς.
Χρησιμοποιούν διαδοχικά γράμματα ή ψηφία
Το «password walking» αναφέρεται στην χρήση συνδυασμών γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο στο πληκτρολόγιο, όπως «qwerty» και «123456».
Ισχυρές εκφράσεις αγάπης ή μίσους
Μια άλλη κοινή πρακτική που εντόπισαν οι ερευνητές του Dashlane αφορούσαν ισχυρές εκφράσεις αγάπης ή μίσους, με ιδιαίτερα δημοφιλείς τις βρισιές (f *ckyou, iloveme).
Μάρκες
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι γνωστά brands εμφανίζονταν σε πολλούς κωδικούς πρόσβαση (ferrari, cocacola)
Αναφορές στην ποπ κουλτούρα
Οι δημοφιλείς ταινίες, η μουσική και οι τηλεοπτικές σειρές επικρατούσαν επίσης στους κωδικούς πρόσβασης που μελετήθηκαν, με πιο συνηθισμένα τα «superman» και «pokemon».
Champions League
Η Dashlane εντόπισε τεράστιο αριθμό κωδικών που είχαν σχέση με αθλητισμό, αλλά το Champions League τους ξεπέρασε όλους (liverpool, chelsea, arsenal).
και της Dashlane, μιας δημοφιλούς υπηρεσίας διαχείρισης κωδικών πρόσβασης, οι περισσότεροι χρήστες κάνουν τα ίδια λάθη κατά την επιλογή κωδικών πρόσβασης, όπως η χρήση μίας γνωστής μάρκας ή αθλητικής ομάδας.
Και ενώ οι εν λόγω λέξεις κάνουν τους κωδικούς πρόσβασης πιο ευκολομνημόνευτους, δεν είναι αρκετά ασφαλείς, καθώς εύκολα τις μαντεύουν οι χάκερς.
Η μελέτη αξιολόγησε 6,1 εκατομμύρια ανώνυμους κωδικούς πρόσβασης που συγκεντρώθηκαν από τον Gang Wang, ερευνητή ηλεκτρονικών υπολογιστών στο Virginia Tech και αναλύθηκαν από την Dashlane. Αυτοί οι κωδικοί πρόσβασης προέρχονται από τους τεράστιους αριθμούς προσωπικών δεδομένων χρηστών που έχουν διαρρεύσει σε παραβιάσεις δεδομένων κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Παρακάτω βρίσκονται τα πιο συνηθισμένα πρότυπα και λάθη που κάνουν οι χρήστες:
Ανακυκλώνουν (ή τροποποιούν ελαφρά) τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για κάθε ιστότοπο
Σύμφωνα με την μελέτη του Wang, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες επαναχρησιμοποίησαν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε πολλαπλούς ιστότοπους ή τον τροποποίησαν ελαφρώς.
Χρησιμοποιούν διαδοχικά γράμματα ή ψηφία
Το «password walking» αναφέρεται στην χρήση συνδυασμών γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο στο πληκτρολόγιο, όπως «qwerty» και «123456».
Ισχυρές εκφράσεις αγάπης ή μίσους
Μια άλλη κοινή πρακτική που εντόπισαν οι ερευνητές του Dashlane αφορούσαν ισχυρές εκφράσεις αγάπης ή μίσους, με ιδιαίτερα δημοφιλείς τις βρισιές (f *ckyou, iloveme).
Μάρκες
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι γνωστά brands εμφανίζονταν σε πολλούς κωδικούς πρόσβαση (ferrari, cocacola)
Αναφορές στην ποπ κουλτούρα
Οι δημοφιλείς ταινίες, η μουσική και οι τηλεοπτικές σειρές επικρατούσαν επίσης στους κωδικούς πρόσβασης που μελετήθηκαν, με πιο συνηθισμένα τα «superman» και «pokemon».
Champions League
Η Dashlane εντόπισε τεράστιο αριθμό κωδικών που είχαν σχέση με αθλητισμό, αλλά το Champions League τους ξεπέρασε όλους (liverpool, chelsea, arsenal).
Πηγή: reporter.gr