Mπορεί την «καυτή πατάτα» της ΔΕΗ να έχει αναλάβει να τη διαχειριστεί ο υπουργός
περιβάλλοντος και ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης – χρειάζεται ένεση ρευστότητας ύψους 750 εκατ. ευρώ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου – το ζήτημα των ΕΛΤΑ, όμως και της οικονομικής ασφυξίας στην οποία βρίσκονται αποτελούν τον σημαντικότερο σκόπελο για τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Χαρακτηριστικά ήταν όσα ανέφερε, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης: «Μέχρι το τέλος του 2019 προβλέπεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα θα είναι αρνητικά κατά 100 εκατομμύρια συν 28 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Επίσης, από το 2014 μέχρι το 2018 ο τζίρος έχει πέσει κατά 80 εκατομμύρια, από 333 σε 253» και πρόσθεσε: «Να προλάβω το σχόλιό σας το οποίο θα είναι σωστό: πέφτει συνολικά ο κλάδος, απλώς αυτή η πτώση είναι μεγαλύτερη από την πτώση του κλάδου. Και βέβαια η καθαρά θέση: η πρόβλεψη των επίσημων αποτελεσμάτων αναμένεται να είναι από 50.6 εκατομμύρια το 2014, -36.9 εκατομμύρια το 2018 – για πρώτη φορά αρνητική καθαρά θέση».
Ο υπουργός απαντώντας στα σενάρια και τις φήμες περί κλεισίματος του οργανισμού, τόνισε ότι «προφανώς και δεν υπάρχει τέτοιο θέμα». Η απάντηση σε ένα παρόμοιο ερώτημα για τη ΔΕΗ που έδωσε ο κύριος Χατζηδάκης είναι ξεκάθαρη για τον ίδιο και αινιγματική για τον κύριο Πιερρακάκη καθώς αποκρίθηκε ότι δεν «είμαστε μάγοι». Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν για να διασωθεί και να περάσει στην ανάπτυξη η ΔΕΚΟ και οι τεχνολογικές δυνατότητες που αποτελούν ζητούμενο του μετασχηματσμού τους δεν είναι από μόνες τους πανάκεια.
«Προφανώς εμείς θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛΤΑ. Απλώς νομίζω πως αν κάποιοι δεν έκαναν τίποτα για 4,5 χρόνια, εμείς μπορούμε να έχουμε δύο μήνες για να κάνουμε κάτι. Παρ’ όλα αυτά, τους επόμενους μήνες θα είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε αναλυτικά το θέμα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που έχει προτείνει η PricewaterhouseCoopers στο πρόσφατο παρελθόν για τη διάσωσή τους προβλέπει το κλείσιμο 215 καταστημάτων, την απομάκρυνση 2.036 εργαζομένων και περικοπή δαπανών σε όλες δραστηριότητες. Είναι ενδεικτικό ότι η δαπάνη για την υλοποίηση προγράμματος εθελούσιας εξόδου με κίνητρα συνταξιοδότησης για 2.000 εργαζόμενους, εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Πρόσφατο δημοσίευμα από το «Βήμα της Κυριακής» έφερε ξανά αυτό το σενάριο στο προσκήνιο και έκανε λόγο η αναζήτηση 500 εκατομμυρίων ευρώ για τη διάσωση των ΕΛΤΑ.
Από την πλευρά της, η πανελλήνια ομοσπονδία Σωματείων ταχυδρομικών -σε πρόσφατη ανακοίνωσή της- τονίζει ότι για να περάσει ο οργανισμός σε τροχιά ανάπτυξης πρέπει να προηγηθεί:
– Η ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία
– Ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού και η αναδιοργάνωση του ταχυδρομικού Δικτύου
– Η στοχευμένη εμπορική πολιτική, μέσα από την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών που θα ενσωματώνουν την ψηφιακή τεχνολογία και που θα βάζουν τα ΕΛΤΑ στον χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και του ηλεκτρονικού εμπορίου.
περιβάλλοντος και ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης – χρειάζεται ένεση ρευστότητας ύψους 750 εκατ. ευρώ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου – το ζήτημα των ΕΛΤΑ, όμως και της οικονομικής ασφυξίας στην οποία βρίσκονται αποτελούν τον σημαντικότερο σκόπελο για τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Χαρακτηριστικά ήταν όσα ανέφερε, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης: «Μέχρι το τέλος του 2019 προβλέπεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα θα είναι αρνητικά κατά 100 εκατομμύρια συν 28 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Επίσης, από το 2014 μέχρι το 2018 ο τζίρος έχει πέσει κατά 80 εκατομμύρια, από 333 σε 253» και πρόσθεσε: «Να προλάβω το σχόλιό σας το οποίο θα είναι σωστό: πέφτει συνολικά ο κλάδος, απλώς αυτή η πτώση είναι μεγαλύτερη από την πτώση του κλάδου. Και βέβαια η καθαρά θέση: η πρόβλεψη των επίσημων αποτελεσμάτων αναμένεται να είναι από 50.6 εκατομμύρια το 2014, -36.9 εκατομμύρια το 2018 – για πρώτη φορά αρνητική καθαρά θέση».
Ο υπουργός απαντώντας στα σενάρια και τις φήμες περί κλεισίματος του οργανισμού, τόνισε ότι «προφανώς και δεν υπάρχει τέτοιο θέμα». Η απάντηση σε ένα παρόμοιο ερώτημα για τη ΔΕΗ που έδωσε ο κύριος Χατζηδάκης είναι ξεκάθαρη για τον ίδιο και αινιγματική για τον κύριο Πιερρακάκη καθώς αποκρίθηκε ότι δεν «είμαστε μάγοι». Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν για να διασωθεί και να περάσει στην ανάπτυξη η ΔΕΚΟ και οι τεχνολογικές δυνατότητες που αποτελούν ζητούμενο του μετασχηματσμού τους δεν είναι από μόνες τους πανάκεια.
«Προφανώς εμείς θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛΤΑ. Απλώς νομίζω πως αν κάποιοι δεν έκαναν τίποτα για 4,5 χρόνια, εμείς μπορούμε να έχουμε δύο μήνες για να κάνουμε κάτι. Παρ’ όλα αυτά, τους επόμενους μήνες θα είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε αναλυτικά το θέμα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που έχει προτείνει η PricewaterhouseCoopers στο πρόσφατο παρελθόν για τη διάσωσή τους προβλέπει το κλείσιμο 215 καταστημάτων, την απομάκρυνση 2.036 εργαζομένων και περικοπή δαπανών σε όλες δραστηριότητες. Είναι ενδεικτικό ότι η δαπάνη για την υλοποίηση προγράμματος εθελούσιας εξόδου με κίνητρα συνταξιοδότησης για 2.000 εργαζόμενους, εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Πρόσφατο δημοσίευμα από το «Βήμα της Κυριακής» έφερε ξανά αυτό το σενάριο στο προσκήνιο και έκανε λόγο η αναζήτηση 500 εκατομμυρίων ευρώ για τη διάσωση των ΕΛΤΑ.
Από την πλευρά της, η πανελλήνια ομοσπονδία Σωματείων ταχυδρομικών -σε πρόσφατη ανακοίνωσή της- τονίζει ότι για να περάσει ο οργανισμός σε τροχιά ανάπτυξης πρέπει να προηγηθεί:
– Η ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία
– Ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού και η αναδιοργάνωση του ταχυδρομικού Δικτύου
– Η στοχευμένη εμπορική πολιτική, μέσα από την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών που θα ενσωματώνουν την ψηφιακή τεχνολογία και που θα βάζουν τα ΕΛΤΑ στον χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και του ηλεκτρονικού εμπορίου.