Tην στιγμή που η Τουρκία συνεχώς κατασκευάζει drones και UAV, θέλοντας να
απλώσει τα φτερά της σε Αιγαίο & Α. Μεσόγειο, η χώρα μας, αν και με καθυστέρηση,κάνει ένα πρώτο βήμα στο τομέα αυτό.
Με λίγα χρήματα, μπορεί στο μέλλον να κατασκευαστεί ένα σμήνος από drones, όπου θα μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στη σύγκρουση με την Τουρκία.
Έτσι λοιπόν, ανοίγει ο δρόμος κατασκευής «Drones» στην Ελλάδα αφού, όπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ολοκληρώθηκε η πρώτη πιστοποίηση «Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ» από την αρμόδια Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
Πρόκειται για το πρωτοποριακό μη επανδρωμένο σύστημα «ΟURΑΝΟS» της εταιρείας ALTUS και η εν λόγω πιστοποίηση έρχεται ως συνέχεια στον δημιουργικό κύκλο που ξεκίνησε από τo 2016, όπου δημοσιεύτηκαν οι κανονισμοί για τα ΣμηΕΑ γνωστά ως «Drones». Οι κανονισμοί καθορίζουν τις διαδικασίες σε θέματα πιστοποίησης, ασφάλειας πτήσεων, δικαιωμάτων, υποχρεώσεων, περιορισμών και δυνατοτήτων, αλλά και σε θέματα ιδιωτικότητας, προστασίας προσωπικών δεδομένων, αστικής ευθύνης και προστασίας του πολίτη, τα οποία αντιμετωπίζονται κατά αρμοδιότητα.
Το πεδίο των δραστηριοτήτων των ΣμηΕΑ είναι ιδιαίτερα ευρύ: Από τη λήψη φωτογραφιών και την κινηματογράφηση για προσωπική ή επαγγελματική χρήση, έως την εκτέλεση τοπογραφικών και γεωργικών εφαρμογών, αλλά και την εποπτεία κάθε μορφής εγκαταστάσεων. Αυτή η ποικιλομορφία δημιουργεί ένα δυναμικό περιβάλλον που είναι ιδιαίτερα απαιτητικό για τις προβλέψεις και τις διατάξεις των Κανονισμών. Ο σκοπός του κανονιστικού πλαισίου είναι να αναπτυχθεί ο κλάδος των προϊόντων και υπηρεσιών των «Drones» χωρίς εμπόδια, αλλά με καθιέρωση κανόνων και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες.
O διοικητής της ΥΠΑ, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, παραδίδοντας το 1ο Πιστοποιητικό, δήλωσε πως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του νομοθετικού έργου, πραγματοποιήθηκε η πιστοποίηση του πρώτου ελληνικής κατασκευής Συστήματος μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους και ανοίγει ένας νέος δρόμος στον χώρο των κατασκευών ΣμηΕΑ- Drone και της ανάπτυξης του τομέα. Και πρόσθεσε:
«Η συνεργασία με τoν ιδιωτικό τομέα και το ΑΠΘ ήταν εξαιρετική και πραγματικά τα αποτελέσματα είναι αξιοζήλευτα. Η υπηρεσία συνεχίζει το έργο της με συνεργασίες, παράλληλα και με τα πανεπιστήμια Πάτρας και Αθήνας, ενώ ενσωματώνει όλους τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Altus, Ζαχαρίας Σαρρής, αμέσως μετά την παραλαβή του πιστοποιητικού, σχολίασε: «Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης του Μη Επανδρωμένου Συστήματος «ΟURΑΝΟS» αποδεικνύουμε τις δυνατότητες που έχουμε στην Ελλάδα για την αξιόπιστη κατασκευή, ανάπτυξη και ασφαλή λειτουργία Drones σε πολλές εμπορικές εφαρμογές, ανοίγοντας ένα μεγάλο δρόμο επιχειρηματικών ευκαιριών για τις ελληνικές εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και ιδιαίτερα τον διοικητή, κ. Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, καθώς και το εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και ιδιαίτερα την ομάδα του καθηγητή Κύρου Υάκινθου για την άριστη συνεργασία η οποία ανέδειξε τις δυνατότητες και τα οφέλη που προκύπτουν από τη σύμπραξη του ακαδημαϊκού, δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».
απλώσει τα φτερά της σε Αιγαίο & Α. Μεσόγειο, η χώρα μας, αν και με καθυστέρηση,κάνει ένα πρώτο βήμα στο τομέα αυτό.
Με λίγα χρήματα, μπορεί στο μέλλον να κατασκευαστεί ένα σμήνος από drones, όπου θα μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στη σύγκρουση με την Τουρκία.
Έτσι λοιπόν, ανοίγει ο δρόμος κατασκευής «Drones» στην Ελλάδα αφού, όπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ολοκληρώθηκε η πρώτη πιστοποίηση «Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ» από την αρμόδια Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
Πρόκειται για το πρωτοποριακό μη επανδρωμένο σύστημα «ΟURΑΝΟS» της εταιρείας ALTUS και η εν λόγω πιστοποίηση έρχεται ως συνέχεια στον δημιουργικό κύκλο που ξεκίνησε από τo 2016, όπου δημοσιεύτηκαν οι κανονισμοί για τα ΣμηΕΑ γνωστά ως «Drones». Οι κανονισμοί καθορίζουν τις διαδικασίες σε θέματα πιστοποίησης, ασφάλειας πτήσεων, δικαιωμάτων, υποχρεώσεων, περιορισμών και δυνατοτήτων, αλλά και σε θέματα ιδιωτικότητας, προστασίας προσωπικών δεδομένων, αστικής ευθύνης και προστασίας του πολίτη, τα οποία αντιμετωπίζονται κατά αρμοδιότητα.
Το πεδίο των δραστηριοτήτων των ΣμηΕΑ είναι ιδιαίτερα ευρύ: Από τη λήψη φωτογραφιών και την κινηματογράφηση για προσωπική ή επαγγελματική χρήση, έως την εκτέλεση τοπογραφικών και γεωργικών εφαρμογών, αλλά και την εποπτεία κάθε μορφής εγκαταστάσεων. Αυτή η ποικιλομορφία δημιουργεί ένα δυναμικό περιβάλλον που είναι ιδιαίτερα απαιτητικό για τις προβλέψεις και τις διατάξεις των Κανονισμών. Ο σκοπός του κανονιστικού πλαισίου είναι να αναπτυχθεί ο κλάδος των προϊόντων και υπηρεσιών των «Drones» χωρίς εμπόδια, αλλά με καθιέρωση κανόνων και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες.
O διοικητής της ΥΠΑ, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, παραδίδοντας το 1ο Πιστοποιητικό, δήλωσε πως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του νομοθετικού έργου, πραγματοποιήθηκε η πιστοποίηση του πρώτου ελληνικής κατασκευής Συστήματος μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους και ανοίγει ένας νέος δρόμος στον χώρο των κατασκευών ΣμηΕΑ- Drone και της ανάπτυξης του τομέα. Και πρόσθεσε:
«Η συνεργασία με τoν ιδιωτικό τομέα και το ΑΠΘ ήταν εξαιρετική και πραγματικά τα αποτελέσματα είναι αξιοζήλευτα. Η υπηρεσία συνεχίζει το έργο της με συνεργασίες, παράλληλα και με τα πανεπιστήμια Πάτρας και Αθήνας, ενώ ενσωματώνει όλους τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Altus, Ζαχαρίας Σαρρής, αμέσως μετά την παραλαβή του πιστοποιητικού, σχολίασε: «Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης του Μη Επανδρωμένου Συστήματος «ΟURΑΝΟS» αποδεικνύουμε τις δυνατότητες που έχουμε στην Ελλάδα για την αξιόπιστη κατασκευή, ανάπτυξη και ασφαλή λειτουργία Drones σε πολλές εμπορικές εφαρμογές, ανοίγοντας ένα μεγάλο δρόμο επιχειρηματικών ευκαιριών για τις ελληνικές εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και ιδιαίτερα τον διοικητή, κ. Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, καθώς και το εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και ιδιαίτερα την ομάδα του καθηγητή Κύρου Υάκινθου για την άριστη συνεργασία η οποία ανέδειξε τις δυνατότητες και τα οφέλη που προκύπτουν από τη σύμπραξη του ακαδημαϊκού, δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».