Καμπανάκι της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για τις φοροαπαλλαγές, το ειδικό
καθεστώς στις προσλήψεις και τις χορηγίες.
Καμπανάκι χτύπησε η Επιστημονική...
Υπηρεσία της Βουλής σχετικά με το ειδικό φορολογικό καθεστώς στο οποίο υπόκειται η Επιτροπή «Ελλάδα 2021», που συστάθηκε για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και της οποίας επικεφαλής είναι η Γιάννα Αγγελοπούλου. Σύμφωνα με την υπηρεσία, αυτό παρουσιάζει προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να ρυθμιστούν προκειμένου να μην υπάρξουν μελλοντικά αδιέξοδα.
Στην έκθεση που εξέδωσε χθες για τον σχολιασμό του νομοσχεδίου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και άλλες διατάξεις» η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής παρέθεσε μια σειρά από προβληματισμούς για το άρθρο 34 του νομοσχεδίου, που αναφέρεται στη συσταθείσα με τον ν. 4622/2019 Επιτροπή «Ελλάδα 2021» και στις φορολογικές απαλλαγές της.
H εν λόγω ρύθμιση ουσιαστικά επιβεβαιώνει όσα αποκάλυψε η «κυριακάτικη δημοκρατία» για τη νέα φιέστα «ολυμπιακών προδιαγραφών» που στήνεται με αφορμή την επέτειο για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.
Η ρύθμιση
Με βάση την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση:
• Η «Ελλάδα 2021» εξαιρείται από τις διατάξεις του νόμου 3.429/2005, που διέπει τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, και μπορεί να προχωρά σε προσλήψεις και δημόσιες συμβάσεις χωρίς τους περιορισμούς της νομοθεσίας.
• Οι συμβάσεις και οι συναλλαγές της επιτροπής απαλλάσσονται από κάθε έμμεσο και άμεσο φόρο, κρατήσεις, τέλη κ.λπ.
• Οι κάθε είδους δωρεές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, χορηγίες, χρηματοδοτικές παροχές ή παροχές σε είδος προς την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» θα αναγνωρίζονται ως φορολογικά εκπιπτόμενες δαπάνες και θα αφαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημά, του δωρητή.
Ειδικότερα, σε σχέση με την παράγραφο 2 του άρθρου 34, στην οποία ορίζεται ότι τα μέλη της επιτροπής και τα όργανά της ευθύνονται για τις πράξεις και τις τυχόν παραλείψεις τους αποκλειστικά βάσει των διατάξεων που ισχύουν για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου των ανωνύμων εταιριών, σύμφωνα με τον ν. 4548/2018, «αποκλειομένης της εφαρμογής οποιασδήποτε δυσμενέστερης διάταξης που προκύπτει από τη φορολογική νομοθεσία, τον ΚΕΔΕ και τον ν. 1882/1990», η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής αναφέρει ότι είναι σκόπιμο να διευκρινιστεί αν η ανωτέρω διάταξη καταλαμβάνει και τις ποινικές διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας.
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής αναδεικνύει και άλλο ένα θέμα. Με την παράγραφο 8 του άρθρου 34 ορίζεται ότι οι «κάθε είδους δωρεές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, χορηγίες, χρηματικές παροχές ή παροχές σε είδος προς την Επιτροπή Ελλάδα 2021 και υπέρ αυτής, που πραγματοποιούνται από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, αναγνωρίζονται φορολογικά ως εκπιπτόμενες δαπάνες αφαιρούμενες του συνολικού εισοδήματός τους, κατά τις διατάξεις των άρθρων 19, 22 και 23 του ν. 4172/2013».
Ωστόσο, σημειώνει πως κατά το άρθρο 19 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013), τα ποσά των δωρεών δεν εκπίπτουν από το εισόδημα του φυσικού προσώπου, αλλά, σε ποσοστό 20% αυτών, από τον φόρο εισοδήματος που αναλογεί στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις.
καθεστώς στις προσλήψεις και τις χορηγίες.
Καμπανάκι χτύπησε η Επιστημονική...
Υπηρεσία της Βουλής σχετικά με το ειδικό φορολογικό καθεστώς στο οποίο υπόκειται η Επιτροπή «Ελλάδα 2021», που συστάθηκε για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και της οποίας επικεφαλής είναι η Γιάννα Αγγελοπούλου. Σύμφωνα με την υπηρεσία, αυτό παρουσιάζει προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να ρυθμιστούν προκειμένου να μην υπάρξουν μελλοντικά αδιέξοδα.
Στην έκθεση που εξέδωσε χθες για τον σχολιασμό του νομοσχεδίου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και άλλες διατάξεις» η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής παρέθεσε μια σειρά από προβληματισμούς για το άρθρο 34 του νομοσχεδίου, που αναφέρεται στη συσταθείσα με τον ν. 4622/2019 Επιτροπή «Ελλάδα 2021» και στις φορολογικές απαλλαγές της.
H εν λόγω ρύθμιση ουσιαστικά επιβεβαιώνει όσα αποκάλυψε η «κυριακάτικη δημοκρατία» για τη νέα φιέστα «ολυμπιακών προδιαγραφών» που στήνεται με αφορμή την επέτειο για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.
Η ρύθμιση
Με βάση την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση:
• Η «Ελλάδα 2021» εξαιρείται από τις διατάξεις του νόμου 3.429/2005, που διέπει τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, και μπορεί να προχωρά σε προσλήψεις και δημόσιες συμβάσεις χωρίς τους περιορισμούς της νομοθεσίας.
• Οι συμβάσεις και οι συναλλαγές της επιτροπής απαλλάσσονται από κάθε έμμεσο και άμεσο φόρο, κρατήσεις, τέλη κ.λπ.
• Οι κάθε είδους δωρεές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, χορηγίες, χρηματοδοτικές παροχές ή παροχές σε είδος προς την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» θα αναγνωρίζονται ως φορολογικά εκπιπτόμενες δαπάνες και θα αφαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημά, του δωρητή.
Ειδικότερα, σε σχέση με την παράγραφο 2 του άρθρου 34, στην οποία ορίζεται ότι τα μέλη της επιτροπής και τα όργανά της ευθύνονται για τις πράξεις και τις τυχόν παραλείψεις τους αποκλειστικά βάσει των διατάξεων που ισχύουν για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου των ανωνύμων εταιριών, σύμφωνα με τον ν. 4548/2018, «αποκλειομένης της εφαρμογής οποιασδήποτε δυσμενέστερης διάταξης που προκύπτει από τη φορολογική νομοθεσία, τον ΚΕΔΕ και τον ν. 1882/1990», η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής αναφέρει ότι είναι σκόπιμο να διευκρινιστεί αν η ανωτέρω διάταξη καταλαμβάνει και τις ποινικές διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας.
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής αναδεικνύει και άλλο ένα θέμα. Με την παράγραφο 8 του άρθρου 34 ορίζεται ότι οι «κάθε είδους δωρεές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, χορηγίες, χρηματικές παροχές ή παροχές σε είδος προς την Επιτροπή Ελλάδα 2021 και υπέρ αυτής, που πραγματοποιούνται από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, αναγνωρίζονται φορολογικά ως εκπιπτόμενες δαπάνες αφαιρούμενες του συνολικού εισοδήματός τους, κατά τις διατάξεις των άρθρων 19, 22 και 23 του ν. 4172/2013».
Ωστόσο, σημειώνει πως κατά το άρθρο 19 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013), τα ποσά των δωρεών δεν εκπίπτουν από το εισόδημα του φυσικού προσώπου, αλλά, σε ποσοστό 20% αυτών, από τον φόρο εισοδήματος που αναλογεί στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις.