28 Ιαν 2020

Κόμπι Μπράιαντ: Τα ελικόπτερα δεν πέφτουν έτσι από τον ουρανό -Πώς μπορεί να αποπροσανατολίστηκε ο πιλότος

36 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα με το ελικόπτερο,
ο πλανήτης προσπαθεί να συνειδητοποιήσει τον αναπάντεχο χαμό ενός αληθινού σταρ: Του Κόμπι Μπράιαντ, ενός θρύλου του NBA, ενός αθλητή-προτύπου που ενέπνευσε και εμπνέει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την υφήλιο. Και ενώ οι ΗΠΑ παραμένουν σε πένθος αλλά και εκατομμύρια φαν στον πλανήτη θρηνούν τον χαμό του Κόμπι Μπράιαντ, τα ερωτήματα γύρω από το πώς συνέβη το μοιραίο δυστύχημα με το ελικόπτερο παραμένουν αναπάντητα. Το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ πετούσε μέσα στη βαριά ομίχλη Σύμφωνα με την Daily Mail, ο πιλότος του ελικοπτέρου του Κόμπι Μπράιαντ είπε στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι ανέβαινε για να αποφύγει ένα στρώμα σύννεφων σε μια από τις τελευταίες επικοινωνίες που είχε μαζί τους, λίγο πριν το ελικόπτερο χάσει 1.000 πόδια ύψος και συντριβεί στους λόφους του Καλαμπάσας στο Λος Αντζελες. Ο πιλότος του Κόμπι Μπράιαντ, Αρα Ζομπαγιάν, είχε ζητήσει και είχε λάβει ειδική άδεια για να πετάξει μέσα στη βαριά ομίχλη, λίγα λεπτά πριν από τη συντριβή. Ο πιλότος του ελικοπτέρου του Κόμπι Μπράιαντ πετούσε στα 1.400 πόδια ύψος, όταν κατευθύνθηκε νότια και στη συνέχεια δυτικά, σύμφωνα με ερευνητή αεροπορικών δυστυχημάτων. Ο πιλότος Ζομπαγιάν ζήτησε από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να του παράσχουν βοήθεια για πτήση υπό την καθοδήγηση ραντάρ, αλλά τού είπαν ότι το ελικόπτερο πετούσε πολύ χαμηλά για να του παράσχουν αυτή τη βοήθεια, δήλωσε η Jennifer Homendy του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών. Περίπου τέσσερα λεπτά αργότερα «ο πιλότος ενημέρωσε ότι ανεβαίνει για να αποφύγει ένα στρώμα σύννεφων», είπε. «Όταν η ATC ρώτησε τι σχεδίαζε να κάνει ο πιλότος, δεν υπήρξε απάντηση. Δεδομένα από τα ραντάρ υποδεικνύουν ότι το ελικόπτερο ανέβηκε στα 2.300 πόδια και στη συνέχεια ξεκίνησε μια αριστερή κατηφορική στροφή. Τα συντρίμμια βρέθηκαν στα 1.085 πόδια». Δύο λεπτά μετά την τελευταία επαφή με το ελικόπτερο του Μπράιαντ, κάποιος κάλεσε το 911 και ανέφερε τη συντριβή Η Homendy είπε ότι η τελευταία επαφή με ραντάρ ήταν γύρω στις 9:45 π.μ. Δύο λεπτά αργότερα, κάποιος στο έδαφος κάλεσε το 911 να αναφέρει τη συντριβή. Και οι εννέα επιβαίνοντες στο ελικόπτερο, συμπεριλαμβανομένου του πρώην σούπερ σταρ του NBA Κόμπι Μπράιαντ και της 13χρονης κόρης του Τζιάνα, αλλά και ενός ακόμη προπονητή με την οικογένειά του, έχασαν τη ζωή τους. Οι ανακριτές της NTSB πήγαν στη θέση συντριβής στο Καλαμπάσας τη Δευτέρα για τη συγκέντρωση αποδεικτικών στοιχείων. «Το πεδίο των συντριμμιών είναι αρκετά εκτεταμένο», είπε η Homendy. «Ένα κομμάτι της ουράς είναι κάτω από τον λόφο», είπε. «Η άτρακτος είναι στην άλλη πλευρά του λόφου. Και ο έλικας είναι περίπου 100 μέτρα πιο πέρα». Ο αποπροσανατολισμός του πιλότου, πιθανή αιτία της συντριβής του ελικοπτέρου του Μπράιαντ Ορισμένοι εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι ο πιλότος μπορεί να είχε αποπροσανατολιστεί λόγω της ομίχλης, αλλά η Homendy τονίζει ότι οι ερευνητικές ομάδες θα εξετάσουν τα πάντα, από το ιστορικό του πιλότου έως τους κινητήρες. «Κοιτάμε τον άνθρωπο, το μηχάνημα και το περιβάλλον», είπε. «Και ο καιρός είναι μόνο ένα μικρό μέρος αυτού». Ο Randy Waldman, εκπαιδευτής πτήσεων ελικοπτέρου που διδάσκει στο κοντινό αεροδρόμιο Van Nuys, δήλωσε ότι ένας αποπροσανατολισμένος πιλότος έχει μόνο μερικές στιγμές, κάποια δεύτερα για να αποφύγει μια μοιραία «βουτιά». «Εάν πετάτε εξ όψεως, αν βρίσκεστε σε μια κατάσταση όπου δεν μπορείτε να δείτε πέρα από το παρμπρίζ του ελικοπτέρου, το προσδόκιμο ζωής του πιλότου και του αεροσκάφους είναι ίσως 10-15 δευτερόλεπτα, και αυτό συμβαίνει συνεχώς και είναι πραγματικά μια ντροπή», είπε ο Waldman. Ορισμένοι εμπειρογνώμονες έθεσαν ερωτήματα σχετικά με το εάν το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ έπρεπε να πετάει εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Ο καιρός ήταν τόσο ομιχλώδης που το Αστυνομικό Τμήμα του Λος Άντζελες και ο σερίφης είχαν καθηλώσει τα δικά τους ελικόπτερα. Πετούσε εξ όψεως ο πιλότος του Κόμπι Μπράιαντ Ο ήχος αποκαλύπτει τον Zobayan, ο οποίος ζήτησε να πετάξει σύμφωνα με τους ειδικούς κανόνες οπτικής πτήσης (SVFR). Σε μια πτήση SVFR, οι πιλότοι επιτρέπεται να πετάξουν σε καιρικές συνθήκες χειρότερες από αυτές που επιτρέπονται με κανόνες οπτικής πτήσης (VFR). Οι πτήσεις με ειδικούς κανόνες οπτικής πτήσης γίνονται μόνο όταν τα σύννεφα είναι κάτω από τα 1.000 πόδια. Το να πετάς σε τόσο μικρό ύψος και τόσο κοντά στο έδαφος μπορεί να είναι πολύ αποπροσανατολιστικό και επικίνδυνο και είναι πιθανό ο πιλότος να αποπροσανατολιστεί λόγω των συνθηκών ορατότητας, όταν το ελικόπτερο φάνηκε να ξεφεύγει από την πορεία του πάνω από τη διαδρομή US Route 101. Χθες ανασύρθηκαν τρεις σοροί από τον τόπο του δυστυχήματος με το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ. Αρκετοί ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι δεν είναι ασυνήθιστο οι πιλότοι ελικοπτέρων να λάβουν μια τέτοια άδεια, αν και κάποιοι θεωρούν ασυνήθιστο ότι θα τους χορηγηθεί στον εναέριο χώρο τόσο απασχολημένος όσο και εκείνο του Λος Άντζελες. Η διαδρομή του ελικοπτέρου του Κόμπι Μπράιαντ Αλλά ο Kurt Deetz, ο οποίος πιλοτάρισε δεκάδες φορές το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ, είπε ότι δίνεται συχνά τέτοια άδεια στην περιοχή. «Συμβαίνει καθ' όλη τη διάρκεια του χειμώνα στο LA», είπε ο Deetz. «Υπάρχει ομίχλη». Το ελικόπτερο άφησε την Santa Ana στην Orange County, νότια του Λος Άντζελες, λίγο μετά τις 9 π.μ. και κατευθύνθηκε βόρεια και στη συνέχεια δυτικά. Ο Κόμπι Μπράιαντ πήγαινε στο Thousand Oaks όπου βρίσκεται η ακαδημία του, μιας και η κόρη του Τζίτζι είχε αγώνα. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σημείωσαν χαμηλή ορατότητα γύρω από το Burbank στα βόρεια και το Van Nuys στα βορειοδυτικά. Σε ένα σημείο, οι ελεγκτές έδωσαν οδηγίες στο ελικόπτερο να κάνει κύκλους γιατί υπήρχαν άλλα ελικόπτερα στην περιοχή, πριν προχωρήσει. Ο πιλότος αρχικά πετούσε με VFR, που σημαίνει ότι βασιζόταν στην ικανότητά του να βλέπει το έδαφος. Αυτό άλλαξε όταν του χορηγήθηκε το SVFR. Το ελικόπτερο έκανε κύκλους για 15 λεπτά Γύρω στις 9.20 π.μ., το ελικόπτερο έκανε κύκλους για 15 λεπτά ανατολικά του Interstate 5, κοντά στο Glendale. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας «κράτησαν» το ελικόπτερο του Κόμπι Μπράιαντ για περίπου 11 λεπτά, πριν δώσουν άδεια στο Sikorsky S-76 για να κατευθυνθεί βόρεια κατά μήκος του Interstate 5 μέσω του εναέριου χώρου της Burbank. Λόγω της χαμηλής ορατότητας, ο χειριστής θα μπορούσε να έρθει σε επαφή με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και να ζητήσει να μεταβεί σε κανόνες πτήσης με όργανα (IFR), πράγμα που θα του επέτρεπε να πετάξει στα σύννεφα. Ωστόσο, όταν οι πιλότοι πετούν υπό IFR, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχουν μεγάλες καθυστερήσεις, ειδικά στη Νότια Καλιφόρνια, όπου ο εναέριος χώρος έχει μεγάλη κίνηση. Οι πιλότοι που πετούν υπό IFR θα πρέπει να ξεκινούν 20 μίλια ή και περισσότερο από τον διάδρομο και πρέπει να χρησιμοποιούν ειδικές οδηγίες με τη μορφή διαγραμμάτων που ονομάζονται πινακίδες προσέγγισης για να προσγειωθούν. Το αεροσκάφος συνέχισε να πετά με VFR και γύρω στις 9.40 π.μ. στράφηκε προς τα δυτικά για να ακολουθήσει την US Route 101. Στις 9.44 π.μ., το ελικόπτερο γύρισε και πάλι, προς τα νοτιοανατολικά, και ανέβηκε σε πάνω από 2.000 πόδια, σε μια προσπάθεια να πάρει λίγο ύψος. «Είστε ακόμη πολύ χαμηλά...» Στο ηχητικό με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας λέει στον πιλότο του Κόμπι Μπράιαντ ότι «είστε ακόμα πολύ χαμηλά» για να πετάξετε με τη βοήθεια ραντάρ. Αυτό δεν φαίνεται να αποτελεί σημάδι κινδύνου, διότι το ελικόπτερο ανέβαινε εκείνη τη στιγμή και ο ελεγκτής αναφερόταν στην τεχνική δυσκολία με την ανάγνωση των δεδομένων αντί να προειδοποιεί για μια επικείμενη συντριβή. Το αεροσκάφος συνετρίβη περίπου 30 μίλια βορειοδυτικά από το κέντρο του Λος Άντζελες. Όταν έπεσε στο έδαφος, πετούσε με περίπου 184 μίλια/ώρα και έπεφτε με ρυθμό μεγαλύτερο από 4.000 πόδια ανά λεπτό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Flightradar24. Ο Waldman είπε ότι το ίδιο συνέβη και με τον John F. Kennedy Jr. όταν το αεροπλάνο του έπεσε κοντά στο νησί Μάρθας Βίνεγιαρντ, στη Μασαχουσέτη, το 1999. «Πολλές φορές κάποιος που κάνει αυτή τη δουλειά για να ζήσει, πιέζεται για να πάει τον πελάτη του στον προορισμό του στην ώρα του», είπε ο Waldman. Τα στοιχεία που δείχνουν ότι ο πιλότος του Μπράιαντ αποπροσανατολίστηκε Ο Jerry Kidrick, συνταξιούχος συνταγματάρχης του στρατού, πιλότος ελικοπτέρων στο Ιράκ και τώρα καθηγητής στο αεροναυτικό πανεπιστήμιο Embry-Riddle στο Prescott της Αριζόνα, δήλωσε ότι η γρήγορη άνοδος του ελικοπτέρου και η γρήγορη κάθοδος υποδηλώνουν ότι ο πιλότος αποπροσανατολίστηκε. Όταν συμβαίνει αυτό, είπε, οι πιλότοι πρέπει να αλλάξουν αμέσως από τις οπτικές ενδείξεις για να πετάξουν το αεροσκάφος χρησιμοποιώντας μόνο τα όργανά του. «Είναι μια από τις πιο επικίνδυνες συνθήκες που μπορείς να βρεθείς», είπε ο Kidrick. «Πολλές φορές, το σώμα σας σας λέει κάτι διαφορετικό από αυτό που σας λένε τα όργανα. Μπορείτε να νιώσετε σαν να κλίνετε προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά, ενώ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αν ο πιλότος δεν εκπαιδεύεται αρκετά καλά για να εμπιστεύεται τα όργανα, θα βρεθεί σε μια κατάσταση πανικού». «Τα ελικόπτερα δεν πέφτουν έτσι απλά από τον ουρανό» Την ίδια ώρα ο πρώην πιλότος του Κόμπε Μπράιαντ ισχυρίστηκε ότι το Sikorsky S-76B που μεέφερε τον θρύλο του ΝΒΑ και οκτώ ακόμη άτομα όταν συνετρίβη σε ένα λόφο την Κυριακή το πρωί ήταν έν «αξιόπιστο» ελικόπτερο που δεν θα μπορούσε έτσι απλά να «πέσει από τον ουρανό». Ο Kurt Deetz, που πετούσε το ελικόπτερο του σούπερ σταρ του NBA γύρω στο 2015, χαρακτήρισε το ελικόπτερο ως μια «λιμουζίνα» που ήταν σε «φανταστική» κατάσταση και υπόκειτο σε ένα «πολύ καλό πρόγραμμα συντήρησης». Ο Deetz δήλωσε ότι το ελικόπτερο είναι ένα πολύ πολύπλοκο αεροσκάφος που σημαίνει ότι θα πρέπει να πιλοτάρεται από πολύ έμπειρους πιλότους. Είπε ότι οι πιλότοι χρειάζονται τουλάχιστον δύο χιλιάδες ώρες πτήσης σε ελικόπτερα με δύο κινητήρες για να πετάξουν ελικόπτερα σαν αυτά του Κόμπι Μπράιαντ. «Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με τα κατάλληλα προσόντα για να τα πετάξουν», είπε, ενώ μιλώντας για την αξιοπιστία του εν λόγω ελικοπτέρου, ο Deetz είπε στο CNN: «Απλά δεν πέφτουν έτσι απλά από τον ουρανό». Είπε επίσης ότι το εν λόγω μοντέλο ελικοπτέρου θεωρείται σχεδόν «αλεξίσφαιρο».












Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/kosmos/kompi-mpraiant-apoprosanatolismos-pilotoy-pithano-aitio
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη