Μπορεί ο COVID-19 να δοκίμασε σκληρά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ωστόσο, όσες επέδειξαν τα κατάλληλα ψηφιακά αντανακλαστικά μπόρεσαν να σταθούν όρθιες στην πανδημία. Στην Ευρώπη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που ενσωμάτωσαν ψηφιακές λύσεις, σημείωσαν ισχυρά διψήφια αύξηση πωλήσεων κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας (β’ τρίμηνο 2020 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα).
Οι ευρωπαϊκές ΜμΕ με ψηφιακά εργαλεία είχαν στη διάρκεια της πανδημίας καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες στις ΗΠΑ
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύθηκε από την PayPal, οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν PayPal, παρουσίασαν αύξηση 50% σε ετήσια βάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η αύξηση σε ετήσια βάση των ΜμΕ με ψηφιακά εργαλεία, το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ήταν υψηλότερη σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (25%) κατά την ίδια περίοδο. Μάλιστα, περισσότερες από τις μισές ευρωπαϊκές χώρες σημείωσαν διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τις ΗΠΑ.
Επιπλέον, η έρευνα της πλατφόρμα πληρωμών (The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs) δείχνει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης με ψηφιακά εργαλεία παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις με σημαντική άνοδο το 2ο τρίμηνο του 2020, ανεξάρτητα από το εάν η έδρα τους ήταν σε πόλεις ή σε περιοχές της υπαίθρου. Μάλιστα, πέντε ευρωπαϊκές χώρες – το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία – σημείωσαν κατά 1,5 φορά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στις αγροτικές κοινότητες από ό,τι στα αστικά κέντρα της ίδιας χώρας.
