28 Μαΐ 2021
Online σούπερ μάρκετ: 4 στους 10 ψώνισαν τουλάχιστον μία φορά
Δέσποινα Κόντη-28.05.2021-Σημαντικό έδαφος κέρδισαν οι ηλεκτρονικές αγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με 4 στους 10 Ελληνες να απαντούν πως κάνουν αγορές μέσω των online σούπερ μάρκετ είτε τακτικά είτε περιστασιακά. Παράλληλα, ένα επιπλέον 30% δεν έχει κάνει ποτέ αγορές σε online σούπερ μάρκετ, αλλά σκέφτεται να στραφεί σε μία τέτοια επιλογή στο μέλλον, ενώ ένα άλλο 30% δεν έχει ποτέ στραφεί σε αυτό το κανάλι αγοράς ούτε πρόκειται να το κάνει στο μέλλον, γεγονός που δείχνει πως τα φυσικά καταστήματα συνεχίζουν να παραμένουν υψηλά στις προτιμήσεις μιας μερίδας καταναλωτών. Στο μεταξύ, αλλαγές επέφερε στις προτιμήσεις των καταναλωτών η πανδημία, με τους Ελληνες καταναλωτές να αυξάνουν τις αγορές φρέσκων φρούτων και λαχανικών μειώνοντας την αγορά έτοιμων φαγητών αλλά και προϊόντων αλκοόλ.
Tα ευρήματα αυτά αναδεικνύει έρευνα που διεξήγαγε τον περασμένο Απρίλιο η Focus Bari – YouGov σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα σούπερ μάρκετ αλλά και κατανάλωσης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων εν μέσω πανδημίας.
Ειδικότερα, 4 στους 10 ψώνισαν τουλάχιστον μία φορά είδη από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, ενώ επιπλέον 1 στους 3 σκέπτεται να υιοθετήσει αυτή τη συνήθεια στο μέλλον. Το κοινό που στρέφεται περισσότερο σε αγορές μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είτε τακτικά είτε περιστασιακά είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών), ενώ το 30% αυτών σκοπεύει να επιλέξει το συγκεκριμένο κανάλι αγορών στο μέλλον. Κατά την περίοδο της πανδημίας η συντριπτική πλειονότητα (85%) επισκέφθηκε τα σούπερ μάρκετ για να πραγματοποιήσει τις αγορές του, ενώ το 13% επέλεξε το online σούπερ μάρκετ.
Με την πάροδο της πανδημίας, το ποσοστό που θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό κανάλι αγορών έναντι των φυσικών καταστημάτων αγγίζει το 9%. Παράλληλα, η επέλαση της πανδημίας άλλαξε και τις καταναλωτικές συνήθειες, με τους Ελληνες να επιλέγουν πιο υγιεινά προϊόντα. Ετσι, κατά την περίοδο της πανδημίας περισσότεροι από 1 στους 3 Ελληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών, ενώ αρκετοί αγόρασαν και προϊόντα καθαρισμού – απορρυπαντικά. Παρότι τα έτοιμα- προμαγειρεμένα γεύματα σημείωσαν αύξηση παγκοσμίως, στην Ελλάδα η κατανάλωσή τους μειώθηκε αισθητά (-18%). Το ίδιο παρατηρήθηκε και στα προϊόντα αλκοόλ, με την αγορά τέτοιων προϊόντων να σημειώνει κατακόρυφη πτώση, σε αντίθεση με ό,τι καταγράφηκε παγκοσμίως.
https://www.kathimerini.gr/economy/561379150/online-soyper-market-4-stoys-10-psonisan-toylachiston-mia-fora/