Προειδοποιεί ο γνωστός μας Έλληνας δισεκατομμυριούχος Τζον Κατσιματίδης-Σε ποιους άλλους τομείς έρχεται κρίση
Στο Πενταπόσταγμα, έχουμε αναφερθεί με πληθώρα άρθρων για τις κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων, που προβλέπεται να συμβούν σύντομα, καθώς
και τις ”τρομολαγνικές” προβλέψεις για ελλείψεις βασικών προϊόντων από το καθημερινό μας τραπέζι!Στην αρχή μας είπαν πως τελειώνουν τα μακαρόνια, αλλά όπως σας είχαμε ενημερώσει, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Μετά είπαν το ίδιο για τα ψαρικά, όμως και εκεί δώσαμε την απάντηση. Μετά οι ακτιβιστές της κλιματικής αλλαγής, διατυμπάνιζαν και ελλείψεις και στο ρύζι! Τι συμβαίνει τελικά στην παγκόσμια οικονομία;
Ο ιδιοκτήτης μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης προέβλεψε ότι οι τιμές των τροφίμων θα αυξηθούν κατακόρυφα τους επόμενους μήνες, κάνοντας λόγο για αύξηση περίπου 10% τους επόμενους δύο μήνες. Ο Τζον Κατσιματίδης, ο ομογενής δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ της Gristedes και της D’Agostino Foods, προειδοποίησε ότι οι «γίγαντες τροφίμων» όπως η Nabisco, η PepsiCo και η Coca-Cola θα δώσουν προτεραιότητα στην αύξηση των τιμών των προϊόντων.
«Βλέπω πάνω από 10% [αύξηση τιμής] τις επόμενες 60 ημέρες», είπε σε συνέντευξή του στο Fox Business τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι η τάση δεν θα μειωθεί «σύντομα».
Ο Κατσιματίδης ανέφερε τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τα σημεία συμφόρησης της αλυσίδας εφοδιασμού που ταλαιπωρούν αυτή τη στιγμή τα σούπερ μάρκετ και άλλους λιανοπωλητές στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Κατσιματίδης τότε προειδοποίησε:
«Βλέπω ότι οι τιμές των τροφίμων ανεβαίνουν τρομερά» επειδή οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εταιρειών τροφίμων «θέλουν να είναι μπροστά από την καμπύλη και ο τρόπος που το κάνουν είναι εγκαταλείποντας όλες τις προσφορές».
«Νομίζω ότι τώρα αυτές οι εταιρείες θα έχουν κέρδη ρεκόρ το τρίτο τρίμηνο» ανέφερε ο Κατσιματίδης.
Εφοδιαστικό αλαλούμ
Οι ελλείψεις ενέργειας στην Ασία-Ειρηνικό και την Ευρώπη, καθώς και οι ανησυχίες που σχετίζονται με τον COVID-19, όπως ο υποχρεωτικός εμβολιασμός, έχουν επίσης ενοχοποιηθεί για την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι ήταν σε θέση να ωθήσει την Walmart, τη FedEx και την UPS να δεσμευτούν να προσθέσουν περισσότερες βάρδιες για να ανακουφίσουν τα συγκεκριμένα προβλήματα. Το λιμάνι του Λος Άντζελες δεσμεύτηκε επίσης για βάρδιες όλο το 24ωρο, ανέφερε επίσης η κυβέρνηση Μπάιντεν.
Πιο πρόσφατα, η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι, μιλώντας στο CNN, προσπάθησε να εξηγήσει ότι η αύξηση των τιμών είναι ένα καλό σημάδι, επειδή σήμαινε ότι περισσότεροι άνθρωποι αγόραζαν πράγματα. Και, όπως όλοι οι άλλοι στον κόσμο, κατηγόρησε τον κορονοϊό.
“Περισσότεροι άνθρωποι έχουν δουλειά, περισσότεροι αγοράζουν αγαθά, αυτό αυξάνει τη ζήτηση. Αυτό είναι καλό. Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε ότι η προσφορά είναι χαμηλή επειδή βγαίνουμε από την πανδημία”, ανέφερε η Ψάκι. Λες και ακούγαμε τον Άδωνι Γεωργιάδη!
Σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, οι καταναλωτές πληρώνουν σημαντικά περισσότερα για αγαθά και υπηρεσίες, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε το Υπουργείο Εργασίας. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή, ένας βασικός δείκτης πληθωρισμού που μετρά το πόσο πληρώνουν οι Αμερικανοί για αγαθά και υπηρεσίες, αυξήθηκε περίπου 0,4 % τον Σεπτέμβριο, αυξημένος κατά 5,4 % σε ετήσια βάση.
Για παράδειγμα, οι Αμερικανοί πληρώνουν περίπου 42% περισσότερο κατά μέσο όρο για ένα γαλόνι αερίου από ό, τι ένα χρόνο πριν, δείχνουν τα δεδομένα. Πληρώνουν επίσης 10,5% περισσότερα για αυγά, κρέας, πουλερικά και ψάρια, 4% περισσότερο για καφέ, 19% περισσότερο για μπέικον, 6% περισσότερο για φυστικοβούτυρο και 24,4% περισσότερο για μεταχειρισμένα οχήματα.
Κρίση και στην αυτοκινητοβιομηχανία
Ειδικά ως προς την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία φέτος ταλαιπωρείται από την έλλειψη ημιαγωγών, το ενδιαφέρον στρέφεται στο μαγνήσιο. Μια τέτοια έλλειψη θα μπορούσε να παραλύσει την παραγωγή κουφωμάτων αλουμινίου που χρησιμοποιείται για την κατασκευή κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων, πλαισίων, πάνελ αμαξώματος και ζαντών, και άλλων κρίσιμων ειδών για αυτοκίνητα στην Ευρώπη και την Αμερική.
«Μια έλλειψη μαγνησίου θα μπορούσε να προκαλέσει έλλειψη αλουμινίου, η οποία με τη σειρά της θα μπορούσε επίσης να πλήξει την παραγωγή αυτοκινήτων.
“Τονίζουμε σε αυτό το σημείο ότι ένα τέτοιο σενάριο δεν περιλαμβάνεται ακόμη στις εκτιμήσεις μας. Το ζήτημα μόλις εμφανίστηκε και καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει προειδοποιήσει ακόμη για αυτό”, είπε αναλυτής της BofA Securities στους πελάτες σε σημείωμα.
Η πηγή της έλλειψης είναι το μονοπώλιο της Κίνας στην παγκόσμια παραγωγή μαγνησίου. Οι περιορισμοί στην παραγωγή των μεταλλουργείων έχουν μειώσει την παραγωγή του συγκεκριμένου βιομηχανικού μετάλλου, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα αποθέματα στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Ο αναλυτής της Barclays Amos Fletcher είπε στους πελάτες σε σημείωσή του ότι “δεν υπάρχουν υποκατάστατα του μαγνησίου στην παραγωγή φύλλων αλουμινίου”. Προειδοποίησε ότι εάν “σταματήσει η παροχή μαγνησίου”, ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία θα σταματήσει!
pentapostagma.gr