29 Μαρ 2022
Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία: Οι αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών θα καταλήξουν να επιβαρύνουν στους καταναλωτές
Βρισκόμαστε σχεδόν στα μισά του 2022, και η κρίση των ημιαγωγών (που υποτίθεται ότι είχε αντιμετωπιστεί) εξακολουθεί να “κεντρίζει” την αυτοκινητοβιομηχανία. Αν και ήταν η πανδημία που έριξε για πρώτη φορά τη βιομηχανία σε αναταραχή, ο πόλεμος στην... Ουκρανία επιβεβαίωσε ότι η έλλειψη δεν θα σταματήσει σύντομα, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Nikkei.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota και η Nissan εξακολουθούν να παλεύουν με υψηλά κόστη και αγωνίζονται να αυξήσουν την παραγωγή τους, αναφέρει η έκθεση. Συνολικά, οι κατασκευαστές της Ιαπωνίας «αντιμετωπίζουν αύξηση του κόστους των πρώτων υλών κατά περίπου 1,4 τρισεκατομμύρια γιεν (11,5 δισεκατομμύρια δολάρια) για το έτος 2022 έως τον Μάρτιο», αναφέρει η έκθεση.
Παρόλο που είναι λίγα τα εξαρτήματα που εκλείπουν, οι τιμές των πρώτων υλών και για άλλα ανταλλακτικά έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Το παλλάδιο, το νικέλιο και το αλουμίνιο έχουν εκτιναχθεί σε υψηλά ρεκόρ αυτόν τον μήνα. Τα μέταλλα αυτά χρησιμοποιούνται σε καταλυτικούς μετατροπείς, μπαταρίες και άλλα ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Οι αυξήσεις των τιμών οφείλονται στο γεγονός ότι το 40% της παραγωγής παλλαδίου προέρχεται από τη Ρωσία, σημειώνει η Nikkei. Αυτό ανάγκασε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εγκαταλείψουν τις αγορές από τη Ρωσία και να αναζητήσουν εναλλακτικούς προμηθευτές.
Ο Χιρού Σουζάκι, πρόεδρος της νοτιοαφρικανικής εταιρείας παραγωγής μετάλλων Impala Platinum Japan, σχολίασε: «Η απώλεια της ρωσικής προσφοράς θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά παλλαδίου».
Η ζήτηση για παλλάδιο αναμένεται να μειωθεί λόγω της αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ο Μίκιο Φουγίτα, ανώτερος αναλυτής αγοράς της Johnson Matthey. Αλλά προς το παρόν, αυτό δεν βοηθά τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο Φουγίτα σχολίασε: «Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση καταλυτών αναμένεται να συρρικνωθεί σταδιακά».
Το νικέλιο, από την άλλη, αναμένεται να γνωρίσει σημαντική αύξηση της ζήτησης χάρη στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Ρωσία είναι επίσης ο νούμερο 2 παραγωγός αλουμινίου στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 5% της παγκόσμιας παραγωγής. «Αυτά τα μέταλλα δεν είναι τόσο απαραίτητα όσο το πετρέλαιο και επομένως κινδυνεύουν περισσότερο να καθυστερήσουν να μεταφερθούν (λόγω των κωλυμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας) ή να γίνουν στόχος κυρώσεων», σχολίασε ο Τακαγιούκι Χόμνα, επικεφαλής οικονομολόγος της Sumitomo Corporation Global Research.
Το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών σημαίνει ότι οι αυξήσεις των τιμών θα περάσουν στους καταναλωτές. Ο οικονομικός διευθυντής της Honda Κοχέι Τακέουτσι εξήγησε: «Συνήθως απορροφούμε το κόστος μέσω των εσωτερικών μας δράσεων, αλλά η άνοδος τώρα είναι πολύ μεγάλη για να το ξανακάνουμε».