17 Νοε 2022

«Κόκκινα δάνεια» και diesel οι νέοι πονοκέφαλοι της κυβέρνησης


Νέα «πυροσβεστικά» μέτρα κατά της ακρίβειας αναζητούν εναγωνίως στο κυβερνητικό επιτελείο, καθώς αντιλαμβάνονται ότι αν στο «κάδρο» των υποκλοπών και των υποθέσεων, τύπου Πάτση, προστεθεί και η κλιμακούμενη δυσαρέσκεια – η οποία ήδη αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις - για το... δυσβάστακτα υψηλό κόστος διαβίωσης, τότε το πολιτικό κλίμα για την κυβερνητική παράταξη, θα βαρύνει επικίνδυνα.
Ήδη, στο κυβερνητικό επιτελείο, φτάνουν διαρκώς μηνύματα αγωνίας των βουλευτών, ενώ η ακρίβεια, μαζί με τις υποκλοπές, ήταν τα δύο θέματα συζήτησης στα πηγαδάκια της Πολιτικής Επιτροπής τη Δευτέρα.

Στην εξίσωση τυχόν νέων μέτρων στήριξης, εκ των πραγμάτων μπαίνει και ο χρόνος των εκλογών, καθώς ενδεχόμενη συνέχιση των αποκαλύψεων για το σκάνδαλο των υποκλοπών, ιδιαίτερα, δε, με πιθανή σύνδεση τους με την ΕΥΠ, είναι προφανές ότι θα επηρεάσει καθοριστικά τον χρόνο που θα στηθούν οι κάλπες. Άλλωστε και ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στην πρόσφατη ομιλία του στην Πολιτική Επιτροπή, αρκέστηκε να μιλήσει για εκλογές το 2023, όχι για άνοιξη της επόμενης χρονιάς, στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι όλα τα σενάρια είναι στο τραπέζι. Το ίδιο και το περιεχόμενο και ο ορίζοντας των μέτρων στήριξης, η υλοποίηση των οποίων συνδέεται άμεσα με τον χρόνο προσφυγής στις κάλπες.

Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του iEidiseis, στο κυβερνητικό επιτελείο υπάρχει μεγάλη αγωνία τόσο για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ – παρά το καλάθι του νοικοκυριού που κατά το Μαξίμου δίνει μια μικρή ανάσα – όσο όμως και για το γενικότερο κόστος διαβίωσης, ενώ εσχάτως, στους κυβερνητικούς πονοκεφάλους έχει προστεθεί και το θέμα της ανόδου των επιτοκίων δανεισμού. Και αυτό, διότι αφενός «στριμώχνει» ακόμα περισσότερο τα νοικοκυριά και αφετέρου γιατί αναμένεται να οδηγήσει σε νέο κύμα αύξησης των «κόκκινων δανείων». Κίνδυνο που ούτως ή άλλως έχει επισημάνει η ΕΚΤ, συγκαταλέγοντας την Ελλάδα στα χώρες υψηλού κινδύνου για νέα αύξηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ένα από τα σενάρια που εξετάζει, είναι να βρει έναν τρόπο παρέμβασης, προκειμένου όσοι εκ των δανειοληπτών επιβαρύνονται και βρίσκονται στα όρια των αντοχών τους, να μην βρεθούν στην «κόκκινη γραμμή». Βεβαίως, εύκολη λύση δεν υπάρχει, αλλά όπως μεταφέρουν γαλάζιοι βουλευτές προς τα κέντρα λήψεως αποφάσεων, θα πρέπει πάση θυσία να υπάρξει σχετική κυβερνητική παρέμβαση.

Πέραν των αυξημένων επιτοκίων, σε εγρήγορση είναι Μέγαρο Μαξίμου και ΥΠΟΚ για την πορεία των διεθνών τιμών των καυσίμων. Και αυτό, γιατί παρά την οριακή αποκλιμάκωση των τιμών του ντίζελ κίνησης, η κυβέρνηση πρέπει να είναι έτοιμη να επαναφέρει, αν χρειαστεί, την επιδότηση στην αντλία. Ένα ενδεχόμενο που θεωρείται εξαιρετικά πιθανό, αν επιβεβαιωθούν όλες οι διεθνείς εκτιμήσεις που προβλέπουν άλμα στην τιμή του ντίζελ με την εφαρμογή του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο από τον Δεκέμβριο.

Ο πρωθυπουργός, σε προχθεσινή του συζήτηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου AXIA Ventures Group, Γιώργο Λινάτσα, σημείωσε σε μία αποστροφή του ότι «έχουμε ακόμα κάποια εργαλεία που δεν έχουμε χρησιμοποιήσει πλήρως. Υπάρχουν πολλά χρήματα που θα εισρεύσουν, ειδικά στην Ελλάδα, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) που θα βοηθήσουν να μετριαστεί το πλήγμα και να αποφύγουμε την ύφεση το 2023», είπε χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας ότι εξετάζονται πρόσθετα μέτρα στήριξης.

Το πότε θα εξαγγελθούν και τί ακριβώς θα περιλαμβάνουν, θα εξαρτηθεί από τον χρόνο των εκλογών, ο οποίος με τη σειρά του, συναρτάται από την εξέλιξη του σκανδάλου των υποκλοπών.

Ελλη Τριανταφυλλου

https://www.ieidiseis.gr/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη