Με κοινοποίηση της στο διαδίκτυο η Έλενα Βακαλοπούλου γνωστοποιεί:
ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ
Με την παρούσα επιστολή βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση να υποβάλω την παραίτησή μου απο τη Γνωμοδοτική Επιτροπή Ανωτέρων Σχολών Χορού του ΥΠΠΟ στην οποία είμαι μέλος, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το πρόσφατο Προεδρικό Διάταγμα 85/2022, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022, με τίτλο «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)».
Το ΠΔ προκαλεί ήδη έντονες αντιδράσεις στον χώρο του Πολιτισμού.
Ο λόγος είναι ότι στο σχετικό παράρτημα οι απόφοιτοι των Καλλιτεχνικών Σχολών της χώρας εντάσσονται τελικώς στη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ), δηλαδή θεωρούνται κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου !
Θεωρώ ότι η στάση της πολιτείας είναι λανθασμένη και άδικη απέναντι σε ολόκληρο το φάσμα του Χορού: Βασικές Σπουδές (Ερασιτεχνικές) – Επαγγελματικές Σπουδές – Επάγγελμα.
Στην τελευταία συνεδρίαση της γνωμοδοτικής επιτροπής την Τετάρτη 7.12.2022 επανέλαβα την ανάγκη για εις βάθος μελέτη και επίλυση βασικών θεμάτων των σπουδών χορού και μου ζητήθηκε να καταγράψω τις προτάσεις μου. Θα τις συζητούσαμε με συναδέλφους αλλά μας πρόλαβε η υπογραφή του ΠΔ και μας άφησε έκπληκτους.
Εδώ και πολλά χρόνια, τα πτυχία των Καλλιτεχνικών Σχολών είναι αδιαβάθμητα, ένα κενό που κυρίως αφορά την κατάσταση μετά το 2003. Πάγιο αίτημα του κλάδου είναι να ρυθμιστεί αυτή η συνθήκη, μόνο που το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα λειτουργεί ισοπεδωτικά προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Εφόσον ο νόμος 1158/81 δεν έχει αντίκρισμα και το τρέχον ΠΔ κατατάσσει τους “πτυχιούχους” στην ουσία σε μη πτυχιούχους, δε βλέπω τη χρησιμότητα των γνωμοδοτικών επιτροπών, των εισαγωγικών εξετάσεων, των πτυχιακών εξετάσεων και γενικά των όσων μέχρι τώρα μας έδιναν τη λανθασμένη εντύπωση οτι κάποιος ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τον χορό στην Ελλάδα.
Ως εκ τούτου, εκφράζω ανοιχτά τη διαμαρτυρία μου για αυτή την αδιαφορία και αρνούμαι να συναινέσω σε αυτή την κατάσταση, που οδηγεί στην εκ νέου υποβάθμιση εμού και της τέχνης που αγαπώ και υπηρετώ με θυσίες και μεράκι για τουλάχιστον 45 χρόνια.
Με τιμή
Έλενα Βακαλοπούλου
Ποια ειναι η Έλενα Βακαλοπούλου
Απόφοιτος της Ανωτέρας Επαγγελματικής σχολής χορού της Θάλειας Ανωμερίτου.
Παρακολούθησε σεμινάρια χορού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη με τους: (Κλασσικό Μπαλλέτο) Tom Schilling, Nina Sokolova, Lise Delaplace, M.Tolstaya, Γκ.Κουσνιετσόβα, Daniel Lommel, Alain Astie.
(Σύγχρονο χορό): Erin Martin, Ruth Gurier, Doris Rudko, Mary Hinkson, Taria Kankainen.
Χόρεψε με το «Πειραματικό Μπαλλέτο» του Γιάννη Μέτση, το «Ελληνικό Χορόδραμα» της Ραλλού Μάνου και το «Μπαλλέτο Αθηνών» του Λ.Ντεπιάν.
Διδάσκει από το 1975.
Ίδρυσε σχολή χορού το 1982.
Δημιούργησε την παιδική χορευτική ομάδα ΦΑΝΤΑΣΙΑ παρουσιάζοντας την «Αλίκη στη χώρα των Θαυμάτων» σε 20 παραστάσεις για σχολεία.
Άρχισε να χορογραφεί για το θέατρο το 1980.
Η πρώτη δουλειά, για το Εθνικό Θέατρο της Βαϊμάρης, Γερμανία (1980).
Στην Ελλάδα χορογραφεί:
Θέατρο Τέχνης: «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, στην Επίδαυρο(1992), «Γέρμα» του Λόρκα σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή (1992),
«Τρωαδίτισσες» του Ευριπίδη, σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη, Επίδαυρος, (1993)
«Δίδυμοι της Βενετίας» του Γκολντόνι, σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή,(1993)
«Μικρός Πρίγκιπας» του Σ. Εξιπερί, σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, (1994)
«Μήδεια» του Ευριπίδη, σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη, Επίδαυρος, (1995)
Θέατρο «Πολιτεία», «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, Επίδαυρος, (2000)
ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης «Λα Μοσκετα» του Ρουτζάντε, σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, Λαμία (2002)
ΚΘΒΕ «Γερνάω επιτυχώς» του Σκαμπαρδώνη, σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, Θεσσαλονίκη, (2002)
Το 2008 δημιούργησε την ομάδα σύγχρονου χορού ad hoc.
Δίδαξε κίνηση στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης (1992-1996) και στη σχολή του Γιώργου Αρμένη (1997-1999).
Εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές συνέδριο για το Χορό που διοργανώθηκε από το Διεθνές Κέντρο Θεάτρου (ΙΤΙ) το 1986 στη Μόσχα.
Διδάσκει σε σεμινάρια στην Ελλάδα, τη Γαλλία και την Κύπρο.
Στην τελευταία συνεδρίαση της γνωμοδοτικής επιτροπής την Τετάρτη 7.12.2022 επανέλαβα την ανάγκη για εις βάθος μελέτη και επίλυση βασικών θεμάτων των σπουδών χορού και μου ζητήθηκε να καταγράψω τις προτάσεις μου. Θα τις συζητούσαμε με συναδέλφους αλλά μας πρόλαβε η υπογραφή του ΠΔ και μας άφησε έκπληκτους.
Εδώ και πολλά χρόνια, τα πτυχία των Καλλιτεχνικών Σχολών είναι αδιαβάθμητα, ένα κενό που κυρίως αφορά την κατάσταση μετά το 2003. Πάγιο αίτημα του κλάδου είναι να ρυθμιστεί αυτή η συνθήκη, μόνο που το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα λειτουργεί ισοπεδωτικά προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Εφόσον ο νόμος 1158/81 δεν έχει αντίκρισμα και το τρέχον ΠΔ κατατάσσει τους “πτυχιούχους” στην ουσία σε μη πτυχιούχους, δε βλέπω τη χρησιμότητα των γνωμοδοτικών επιτροπών, των εισαγωγικών εξετάσεων, των πτυχιακών εξετάσεων και γενικά των όσων μέχρι τώρα μας έδιναν τη λανθασμένη εντύπωση οτι κάποιος ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τον χορό στην Ελλάδα.
Ως εκ τούτου, εκφράζω ανοιχτά τη διαμαρτυρία μου για αυτή την αδιαφορία και αρνούμαι να συναινέσω σε αυτή την κατάσταση, που οδηγεί στην εκ νέου υποβάθμιση εμού και της τέχνης που αγαπώ και υπηρετώ με θυσίες και μεράκι για τουλάχιστον 45 χρόνια.
Με τιμή
Έλενα Βακαλοπούλου
Ποια ειναι η Έλενα Βακαλοπούλου
Απόφοιτος της Ανωτέρας Επαγγελματικής σχολής χορού της Θάλειας Ανωμερίτου.
Παρακολούθησε σεμινάρια χορού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη με τους: (Κλασσικό Μπαλλέτο) Tom Schilling, Nina Sokolova, Lise Delaplace, M.Tolstaya, Γκ.Κουσνιετσόβα, Daniel Lommel, Alain Astie.
(Σύγχρονο χορό): Erin Martin, Ruth Gurier, Doris Rudko, Mary Hinkson, Taria Kankainen.
Χόρεψε με το «Πειραματικό Μπαλλέτο» του Γιάννη Μέτση, το «Ελληνικό Χορόδραμα» της Ραλλού Μάνου και το «Μπαλλέτο Αθηνών» του Λ.Ντεπιάν.
Διδάσκει από το 1975.
Ίδρυσε σχολή χορού το 1982.
Δημιούργησε την παιδική χορευτική ομάδα ΦΑΝΤΑΣΙΑ παρουσιάζοντας την «Αλίκη στη χώρα των Θαυμάτων» σε 20 παραστάσεις για σχολεία.
Άρχισε να χορογραφεί για το θέατρο το 1980.
Η πρώτη δουλειά, για το Εθνικό Θέατρο της Βαϊμάρης, Γερμανία (1980).
Στην Ελλάδα χορογραφεί:
Θέατρο Τέχνης: «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, στην Επίδαυρο(1992), «Γέρμα» του Λόρκα σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή (1992),
«Τρωαδίτισσες» του Ευριπίδη, σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη, Επίδαυρος, (1993)
«Δίδυμοι της Βενετίας» του Γκολντόνι, σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή,(1993)
«Μικρός Πρίγκιπας» του Σ. Εξιπερί, σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, (1994)
«Μήδεια» του Ευριπίδη, σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη, Επίδαυρος, (1995)
Θέατρο «Πολιτεία», «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, Επίδαυρος, (2000)
ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης «Λα Μοσκετα» του Ρουτζάντε, σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, Λαμία (2002)
ΚΘΒΕ «Γερνάω επιτυχώς» του Σκαμπαρδώνη, σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, Θεσσαλονίκη, (2002)
Το 2008 δημιούργησε την ομάδα σύγχρονου χορού ad hoc.
Δίδαξε κίνηση στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης (1992-1996) και στη σχολή του Γιώργου Αρμένη (1997-1999).
Εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές συνέδριο για το Χορό που διοργανώθηκε από το Διεθνές Κέντρο Θεάτρου (ΙΤΙ) το 1986 στη Μόσχα.
Διδάσκει σε σεμινάρια στην Ελλάδα, τη Γαλλία και την Κύπρο.