7 Φεβ 2023

Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α “Βελτιωτικώνπροτάσεων γιατηνΕθνικήοδόΘεσ/κης Μουδανίων”


Έχοντας υπόψη ότι ανακοινώθηκε στα Μ.Μ.Ε. η γνωμοδότηση της Περιφέρειας για την αναμόρφωση του τμήματος της Εθνικής οδού Θεσ/κης – Μουδανίων από τη συμβολή με την Ανατολική Περιφερειακή (κόμβος Κ12) μέχρι τον κόμβο Θέρμης – Πολυγύρου.

Σαν κάτοικοι της Θέρμης , που γνωρίζουμε τα προβλήματα της περιοχής, θέλουμε να σχολιάσουμε αυτήν την πρόταση και να προτείνουμε μια βελτιωμένη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η Εθνική οδός Θεσ/κης - Μουδανίων εξυπηρετεί τη σύνδεση της πόλης της Θεσ/κης με τη Χαλκιδική και το αεροδρόμιο. Σίγουρα υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας όπως αναφέρεται στη γνωμοδότηση αλλά το κύριο πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους πολίτες της πόλης είναι το μποτιλιάρισμα που παρατηρείται προς την κατεύθυνση της Χαλκιδικής, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και μάλιστα Παρασκευή ,Σαββάτο, Κυριακή. Τις συνέπειες τις γνωρίζουν όλοι και δεν χρειάζεται να τις αναφέρουμε .

Κύρια αιτία γι αυτό το μποτιλιάρισμα είναι η ανηφόρα της Καρδίας. Εκεί τα οχήματα ελαττώνουν ταχύτητα λόγω ανηφόρας και αρχίζει το μποτιλιάρισμα. Δευτερευόντως, με ήσσονα βαρύτητα, επιδρά το μποτιλιάρισμα στο Cosmos και εκείνο στον κόμβο Θέρμης –Πολυγύρου όπου κατευθύνεται η κίνηση για το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής.

Με την κατασκευή του Fly-over η κατάσταση θα επιδεινωθεί δραματικά ,αφού θα αυξηθεί η κίνηση από την Ανατολική Περιφερειακή με την προσθήκη δυο επιπλέον λωρίδων ταχείας κυκλοφορίας και η διατομή του ρεύματος προς τη Χαλκιδική της Εθνικής Θεσ/κης –Πολυγύρου θα παραμείνει ίδια ( τρεις λωρίδες κυκλοφορίας).

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος θα προτείναμε τις εξής παρεμβάσεις με σειρά προτεραιότητας λαμβάνοντας υπόψη το ανταποδοτικού όφελος προς τους πολίτες που έχει η κάθε μια:

Α. Αναβάθμιση του τμήματος της Εθνικής οδού Θεσ/κης -Μουδανίων με την προσθήκη μιας επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας στην ανηφόρα της Καρδίας από τον κόμβο Ν. Ρυσίου μέχρι το Σχολάρι.

Β. Απρόσκοπτη (χωρίς φανάρια) παροχέτευση της κίνησης προς το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής από την κοιλάδα του Ανθεμούντα , νότια της Ν . Ραιδεστού με κλειστό αυτοκινητόδρομο μέχρι τα λουτρά της Θέρμης. Έτσι θα επιταχυνθεί η κίνηση προς το δεύτερο πόδι, αλλά ταυτόχρονα θα αποσυμφορηθεί ο στενός δρόμος κόμβος Θέρμης- Στρατόπεδο Σέδες- Ν. Ραιδεστός ο οποίος εξυπηρετεί και τοπική κίνηση. Για τον σκοπό αυτό μπορεί είτε να αναδιαμορφωθεί ο κόμβος αεροδρομίου είτε να αξιοποιηθεί η αχρησιμοποίητη αερογέφυρα πριν τον κόμβο του Ν. Ρυσίου. Στο έργο αυτό θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη για τη μελλοντική προσθήκη στην Εθνική μιας επιπλέον λωρίδας όπως εξηγούμε παρακάτω.

Γ. Να επεκταθεί η επιπλέον λωρίδα που αναφέραμε για την ανηφόρα της Καρδίας προς την κατεύθυνση της Θεσ/κης μέχρι την συμβολή με την Ανατολική Περιφερειακή για να μπορεί να παραλαμβάνει την κίνηση από Βούλγαρη και την Ανατολική Περιφερειακή ιδιαίτερα μετά την κατασκευή του Fly-over.

Δ. Να γίνουν οι παρεμβάσεις στο τμήμα της Εθνικής οδού Θεσ/κης –Μουδανίων από τη συμβολή με την Ανατολική Περιφερειακή μέχρι τον κόμβο Θέρμης-Πολυγύρου, όπως τις αναφέρει η γνωμοδότηση της Περιφέρειας που αναφέραμε στην αρχή ,δηλαδή κλειστός αυτοκινητόδρομος , κόμβοι και διευθέτηση των παράλληλων βοηθητικών οδών.

‘Όπως φαίνεται από την ανάλυσή μας το έργο που προτείνει η Περιφέρεια είναι σημαντικό αλλά έχει πολύ μικρότερη επίδραση στο κυρίως πρόβλημα , το μποτιλιάρισμα, απ’ ότι οι άλλες παρεμβάσεις που κατά τη γνώμη μας πρέπει να προηγηθούν. Εξάλλου με την κατασκευή αυτού του έργου προκύπτει κι ένα άλλο θέμα. Το έργο αυτό θα αποκλείσει ή θα δυσκολέψει πολύ την μετέπειτα προσθήκη επιπλέον λωρίδας που είναι σημαντικότερη παρέμβαση.

Αν τώρα για κάποιους άλλους λόγους οικονομοτεχνικούς ( π.χ. ευκολότερη ένταξη σε κάποια προγράμματα) πρέπει να γίνει πρώτο αυτό το έργο, θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη για μελλοντική προσθήκη επιπλέον λωρίδας για να μην καταλήξουμε αργότερα στη συνηθισμένη πρακτική του ράβε –ξήλωνε.

Δεν αναφερθήκαμε στο ρεύμα της επιστροφής προς τη Θεσ/νίκη γιατί το πρόβλημα είναι μικρότερο. Δεν έχουμε το μποτιλιάρισμα που έχουμε στην έξοδο κι επιπλέον η κατάσταση θα βελτιωθεί με την κατασκευή του Fly-over γιατί τότε η Ανατολική Περιφερειακή θα «απορροφά» την κίνηση από την Εθνική οδό πολύ πιο εύκολα. Παρόλα αυτά, καλό θα ήταν να υπάρξει πρόβλεψη για μελλοντική προσθήκη άλλης μιας λωρίδας και προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο νέος κόμβος Κ11Α στην Ανατολική Περιφερειακή λίγο πριν τη συμβολή της με την Εθνική Οδό Θεσ/κης –Μουδανίων , πιστεύουμε ότι είναι σωστή επιλογή για την διευκόλυνση της τοπικής κίνησης. Την πρόσβαση δηλαδή των περιοχών Πυλαίας , τμήματος της Θέρμης και τμήματος του Πανοράματος στην Περιφερειακή. Δεν πιστεύουμε όμως ότι μπορεί να εξυπηρετήσει για την διοχέτευση κίνησης από την Περιφερειακή προς το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής και το αντίστροφο, διότι ο δρόμος έχει μια λωρίδα ανά κατεύθυνση στο μεγαλύτερο τμήμα του , περνάει από κατοικημένες περιοχές με μικρή προφανώς ταχύτητα και πιθανή πυκνή κυκλοφορία θα δημιουργούσε προβλήματα ασφάλειας. Είναι γνωστό όμως ότι οι μετακινήσεις σε μακρινές αποστάσεις εξυπηρετούνται με ασφάλεια από κλειστούς αυτοκινητοδρόμους με μεγάλες σχετικά ταχύτητες . Αυτήν την λογική υπηρετούν οι παρεμβάσεις που προτείναμε παραπάνω.

Με γνώμονα την απρόσκοπτη και ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, καταθέτουμε την παραπάνω πρότασή μας και ευελπιστούμε ότι θα τύχει της ανάλογης προσοχής! ΟμάδαΠολιτών Θέρμης
                                                    

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη