28 Νοε 2023

Ναυάγιο στη Λέσβο: Καρέ καρέ η στιγμή που βυθίζεται το «Raptor» – ΒΙΝΤΕΟ


Το φως της δημοσιότητας βλέπει ένα σοκαριστικό βίντεο από τη στιγμή που το φορτηγό πλοίο «RAPTOR» ξεκινά να βυθίζεται ανοιχτά της Λέσβου.
Όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο που δημοσίευσε μία τουρκική ιστοσελίδα, το φορτηγό πλοίο παλεύει με τα κύματα σε μία προσπάθεια να παραμείνει στην επιφάνεια, ενώ η πρύμνη του έχει ήδη βυθιστεί, και έχει εκπέμψει «MAYDAY».

Το «RAPTOR» είχε σαλπάρει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη και μετέφερε αλάτι. Είχε κατασκευαστεί το 1984 και είχε μήκος 106 μέτρα.


Αναγνωρίστηκε η σορός του άνδρα από το πλοίο που βυθίστηκε

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου ανοιχτά της Λέσβου. Σύμφωνα με πληροφορίες ανήκει σε Αιγύπτιο ναυτικό.
Στις 8 το βράδυ της Κυριακής η σορός έφτασε με πλοίο του Λιμενικού Σώματος στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το σώμα του άτυχου άνδρα είχε εντοπίσει νωρίτερα σκάφος που βρισκόταν στην περιοχή και συνέδραμε στις προσπάθειες εντοπισμού και διάσωσης του πληρώματος του πλοίου με σημαία Κομόρες πλοίου.

Στο πλοίο «RAPTOR» επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα (ένας Ινδός, ένδεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι).
Υπενθυμίζεται πως ο πλοίαρχος του bulk carrier «RAPTOR» είχε δήλωσε αρχικά μηχανική βλάβη και στη συνέχεια μικρή κλίση του πλοίου.


Δώδεκα αγνοούμενοι


Έως τώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων ναυτικών του φορτηγού πλοίου παραμένουν άκαρπες.
Στις έρευνες επιχειρούν δύο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτου του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα παραπλέοντα πλοία.
Επίσης, στο σημείο επιχειρεί από αέρος ένα ελικόπτερο του ΛΣ, ενώ θα συμμετάσχει και αεροσκάφος της FRONTEX. Χθες επικρατούσαν νότιοι άνεμοι, ωστόσο σήμερα είναι βορειοδυτικοί οπότε οι έρευνες εστιάζονται στη ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Φωκά.


Το χρονικό της βύθισης

Το φορτηγό πλοίο μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. 14 τα μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία. Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 07:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα. Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Από το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, 9 παραπλέοντα πλοία, πλοία του Λιμενικού αλλά και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού. Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εντοπιστεί είναι πνευστή σχεδία και σωσίβια.