Κανείς δεν ξέρει, όλοι κάνουν πως κοιμούνται ... μέχρι να γίνει η «στραβή» Οι ίδιοι οι υπάλληλοι του κράτους προσπαθούν να το ζημιώσουν οικονομικά σαν να πρόκειται για τον χειρότερο εχθρό τους. Ακριβώς όπως κάνουν οι πολιτικοί τους προστάτες...δηλαδή αυτοί που τους διόρισαν από το παράθυρο. Δημοσίευμα που αφορούσε την εποχή κυβέρνησης Καραμανλή...«συμπτωματικά» και μόνο «γαλάζιους» απατεώνες. Μετά που ήρθε ο Γιωργάκης Παπανδρέου με τον Strauss Kahn ... ξέρετε .... «Εξαφανίστηκαν» οι γαλάζιοι απατεώνες και ανέλαβαν οι «πεντακάθαροι» πρασινοφρουροί...
>>>ΜΕ ΒΑΣΗ τις ενδείξεις που υπάρχουν μέχρι τώρα, το συγκεκριμένο κύκλωμα φαίνεται ότι άρχισε τη δράση του το 2004. Κύρια αποστολή του είναι να προγραμματίζει και να διεκπεραιώνει τη μεταφορά αδήλωτων βαγονιών με «μαύρο» φορτίο από το υπό ανάπτυξη εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Το σύνολο των κομίστρων της λαθραίας μεταφοράς ήταν καθαρό κέρδος για τα μέλη του κυκλώματος, καθώς αντί για τα ταμεία του ΟΣΕ κατέληγε στις τσέπες ημετέρων, τον αριθμό των οποίων ουδείς γνωρίζει ακόμη. Σημειώνεται πως οι εργαζόμενοι προχθές κατήγγειλαν ανοιχτά ότι οι εμπορικές αμαξοστοιχίες κινούνται με ψεύτικα συνοδευτικά έγγραφα, ενώ η ύπαρξη υπέρβαρου αποτελεί επικίνδυνη… παράδοση τα τελευταία χρόνια.
Νυχτερινές διαδρομές
Πηγές στον ΟΣΕ αναφέρουν ότι την ημέρα το κύκλωμα προσέθετε λίγα λαθραία βαγόνια (3-4 μονάδες) σε κάθε εμπορική αμαξοστοιχία, έτσι ώστε να μη γίνονται αντιληπτά. Τις νύχτες όμως τα λαθραία βαγόνια γίνονταν περισσότερα, ενώ στο κόλπο συμμετείχαν και ορισμένοι μηχανοδηγοί- έμπιστοι του κυκλώματος. Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων, τα 14 αδήλωτα βαγόνια που ήταν υπέρβαρα στο τρένο που ευθύνεται για το ατύχημα στον Μπράλο τώρα ερευνάται πώς συνδέθηκαν στην αμαξοστοιχία: «Προφανώς αυτό γίνεται από παλιά, γι΄ αυτό κατά καιρούς είχαμε παράπονα από σταθμάρχες στην Οινόη και αλλού για περισσότερα βαγόνια από όσα περίμεναν, η ύπαρξη των οποίων αποδιδόταν ταχύτατα σε… λάθος» τονίζουν. Το κύκλωμα, πάντως, φαίνεται να είναι αρκετά οργανωμένο, καθώς φρόντισε να καταργηθεί ατύπως τα τελευταία χρόνια η υπογραφή του τεχνίτη σε ειδικό φύλλο, μετά τον έλεγχο της σύνθεσης της αμαξοστοιχίας και της καταμέτρησης των βαγονιών. Η ύπαρξη της υπογραφής προβλέπεται από τον κανονισμό, όπως και η καταμέτρηση των βαγονιών από τον μηχανοδηγό.
Ο «γαλάζιος» με τη μαύρη Πόρσε
ΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ συμπτώσεις στο πρόσφατο ατύχημα του Μπράλου, καθώς και οι επιστολές επιχειρηματιών που φτάνουν σωρηδόν στη διοίκηση του ΟΣΕ με έντονες διαμαρτυρίες για αδιαφάνεια και κυκλώματα στη λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών του Οργανισμού, οδηγούν ήδη τη διοίκηση του ΟΣΕ να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση αυτή. Σε πρόσφατη επιστολή του επιχειρηματία Σ.Κ. από το Περιστέρι, ο οποίος προειδοποιεί τη διοίκηση της ΤΡΕΝΟΣΕ ότι θα ενημερώσει για την κατάσταση τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων, περιγράφεται ένα πρωτοφανές αλισβερίσι. «Ο πρώην γενικός διευθυντής Εμπορευμάτων στις επανειλημμένες οχλήσεις και διαμαρτυρίες μου με παρέπεμπε σε έναν αρμόδιο υπάλληλο για τις συνδυασμένες μεταφορές και για τις λοιπές εμπορευματικές μεταφορές γενικότερα, που έχω ακούσει να τον αποκαλούν οι ίδιοι οι συνάδελφοί του ως “το περιφερόμενο λαμόγιο”. Στο Θριάσιο πάλι, απ΄ ό,τι μπορώ να καταλάβω, ο ΟΣΕ παίζει τον δεύτερο ρόλο. Το πάνω χέρι το έχει ένας κύριος εκτός ΟΣΕ, που όπως άκουσα τον αποκαλούν “προικισμένο μερακλή με τη μαύρη Ρorsche”…», αναφέρει χαρακτηριστικά ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας.
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και οι επιχειρηματίες «φωτογραφίζουν» υψηλόβαθμο υπάλληλο της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορευμάτων και στέλεχος της Ν.Δ. ως έναν εκ των υπευθύνων του κυκλώματος λαθραίας διακίνησης εμπορευμάτων. Πρόκειται για στέλεχος που απομακρύνθηκε μόλις πρόσφατα από τη θέση του, με εντολή του υπουργού Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, όταν άρχισαν οι αλλαγές στη διοίκηση του ΟΣΕ. Την εικόνα διάλυσης με τον προγραμματισμό και τα φορτία στο Θριάσιο έχουν καταγγείλει κι άλλοι επιχειρηματίες- πελάτες του ΟΣΕ. Στην τελευταία επιστολή που έφτασε στη διοίκηση της εταιρείας στις 2 Ιουλίου 2008 αναφέρεται ότι το Θριάσιο έχει μετατραπεί σε «κρανίου τόπο» για τον ΟΣΕ, με τα εμπορευματικά βαγόνια συχνά να φεύγουν κενά φορτίου ζημιώνοντας τον Οργανισμό και τους πελάτες του.
Κομπίνες και με το παλιό τροχαίο υλικό
ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ των εμπορευμάτων, κυκλώματα φαίνεται ότι λειτουργούν και στην εκποίηση του παλιού τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Μόλις πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι βάσει σύμβασης, ιδιωτική εταιρεία αγοράζει σε… τιμή ευκαιρίας από τον ΟΣΕ παλαιά και άχρηστα υλικά σκραπ, στα οποία περιλαμβάνεται μεγάλη ποσότητα χάλυβα. Ενώ στην αγορά η τρέχουσα τιμή του χάλυβα ανέρχεται σε 0,35 ευρώ ανά κιλό, ο ΟΣΕ εισπράττει μόλις 0,057 ευρώ. Η σύμβαση συνήφθη «ύστερα από πρόχειρο πλειοδοτικό διαγωνισμό που διενεργήθηκε στις 15/2/2008». Σε μία δεκαετία, από το 1998 μέχρι σήμερα… έκαναν φτερά από τα αμαξοστάσια και το δίκτυο του ΟΣΕ συνολικά 6.811 ανοιχτά και κλειστά φορτηγά βαγόνια για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και περισσότερες από 100 κινητήριες μονάδες! Το τροχαίο υλικό, με συνοπτικές διαδικασίες και πολύ χαμηλές τιμές, πουλήθηκε κατά φάσεις σε ιδιώτες ως παλιοσίδερα. Από συνολικά 10.379 το 1998 σήμερα έχουν απομείνει στον ΟΣΕ μόλις 3.568 βαγόνια, καθώς την περίοδο 1998-2003 εκποιήθηκαν 5.301 βαγόνια και άλλα 3.568 βαγόνια «έφυγαν» από τον στόλο του Οργανισμού την περίοδο 2003-2008, ενώ όλα αυτά τα χρόνια μπήκαν στη δύναμή του μερικές εκατοντάδες νέα βαγόνια.<<<