ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Βούλιαξαν οι κυκλοφορίες των ημερήσιων εφημερίδων
Στα 9.382 φύλλα πανελλαδικά έπεσε το «Βήμα»
Αν έλειπαν τα DVD, θα είχαν καταρρεύσει και οι κυριακάτικες
Μαύρα μαντάτα για το μέλλον παραδοσιακών εφημερίδων φέρουν οι κυκλοφορίες που δείχνουν ότι η αξιοπιστία και η χρησιμότητα της προσφερόμενης ενημέρωσης έχει κατρακυλήσει πολύ χαμηλά, και πλέον η επιβίωση είναι δύσκολη υπόθεση.
Και φυσικά δεν φταίει η τηλεόραση και το διαδίκτυο. Αλλά οι ίδιες οι εφημερίδες από τη στιγμή που δεν προσφέρουν το διαφορετικό, απλώς γράφουν αυτό που είπαν το βράδυ η τηλεόραση, τα ραδιόφωνα και τα σάιτ.
Καταντά απίστευτο ότι το «Βήμα», μια εφημερίδα με ιστορία, πουλάει τις καθημερινές 9.382 (μέσον όρο) πανελλαδικά! Και είναι 5.000 και 4.000 φύλλα πιο κάτω από τον «Αδέσμευτο Τύπο» και την «Απογευματινή»! Και αυτή η πτώση κάθε άλλο παρά... υπερήφανο μπορεί να κάνει το άλλοτε πανίσχυρο Συγκρότημα Λαμπράκη. Ακόμα και η κυκλοφορία των «Νέων» (55.807 πανελλαδικά) δεν είναι καθόλου κολακευτική για τον ΔΟΛ. Αλλά και οι άλλες μεγαλοεφημερίδες έχουν τα ίδια και χειρότερα πτωτικά συμπτώματα (40.303 η «Ελευθεροτυπία και 36.040 το «Έθνος).
Σαν... αντίδοτο στην αρρώστια ψάχνουν αγοραστές πλέον προσφέροντας δελεαστικά δώρα. Το «Έθνος» μάλιστα από αυτήν την εβδομάδα δίνει κάθε μέρα (!) ένα DVD και ένα CD!
Αν σταματούσαν αυτές οι προσφορές, οι κυκλοφορίες των κυριακάτικων εφημερίδων θα ήταν κάτω από το ήμισυ των φύλλων που πουλάνε τώρα. Και φυσικά πολύ πιο κάτω η ημερήσια κυκλοφορία.
Όλα αυτά ένα και μόνο δείχνουν: ότι το «προϊόν» που προσφέρουν οι εφημερίδες δεν είναι αυτό που ζητάει ο αναγνώστης. Θέλει ενημέρωση ένα βήμα πιο μπροστά, με αναλύσεις, αξιοπιστία και έξω από πολιτικά και άλλα συμφέροντα, και έγκυρους αρθρογράφους, που πείθουν οι απόψεις τους και δίνουν στον αναγνώστη μια ολοκληρωμένη εικόνα των γεγονότων, για να σχηματίσει τη δική του γνώμη.
Τα πήρε όλα στα χέρια του ο Ψυχάρης
Η κυκλοφοριακή πτώση του «Βήματος», σε επίπεδα που απαξιώνουν την εφημερίδα, προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του Σταύρου Ψυχάρη, που εκτός από εκδότης-διευθυντής είναι και αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΟΛ.
Κατέβηκε ο ίδιος στο ατελιέ και ανέλαβε τον επανασχεδιασμό του «Βήματος», όπως λένε οι πληροφορίες μας, και σε αλλεπάλληλες συσκέψεις έδωσε οδηγίες για καίριες αλλαγές. Νέα μορφή σε όλες τις σελίδες, αλλά και προτεραιότητα στο ρεπορτάζ και στην έρευνα, που λείπουν από την εφημερίδα.
Πρόθεση του Ψυχάρη δεν ήταν να παρέμβει τώρα, αλλά μετά τον Σεπτέμβρη, πλην όμως η καθίζηση της κυκλοφορίας έκανε αναγκαία την αλλαγή των σχεδίων του.
Υπάρχουν και οι κερδισμένοι
Από το κλείσιμο του «Ελεύθερου Τύπου» οι κερδισμένοι είναι ο «Αδέσμευτος Τύπος», η «Απογευματινή», η «Αυριανή» και κάπως η «Βραδυνή».
Οι λεγόμενες μεγάλες εφημερίδες δεν είχαν οφέλη από το λουκέτο που έβαλε η οικογένεια Αγγελόπουλου.
Πτώση περιοδικών
Πτώση κυκλοφορίας και μάλιστα σημαντική είχαν τα περιοδικά αυτοκινήτου, καθώς και τα ειδικά περιοδικά. Η εκτίμηση των Πρακτορείων Διανομής είναι ότι εκεί που αγόραζε ο κόσμος δύο και τρία περιοδικά, τώρα αγοράζει ένα.
Αντιθέτως σε καλό επίπεδο κρατιούνται τα περιοδικά με σταυρόλεξα και γρίφους.
Απολύσεις
Η κατρακύλα των κυκλοφοριών, όπως και των διαφημιστικών καταχωρίσεων, προκαλεί ανησυχία στους εργαζόμενους, καθώς είναι πολύ πιθανόν οι απώλειες εσόδων να αντιμετωπισθούν με περικοπές και απολύσεις.
http://www.paron.gr/v3/new.php?id=43557&colid=&catid=28&dt=2009-07-26
Αν έλειπαν τα DVD, θα είχαν καταρρεύσει και οι κυριακάτικες
Μαύρα μαντάτα για το μέλλον παραδοσιακών εφημερίδων φέρουν οι κυκλοφορίες που δείχνουν ότι η αξιοπιστία και η χρησιμότητα της προσφερόμενης ενημέρωσης έχει κατρακυλήσει πολύ χαμηλά, και πλέον η επιβίωση είναι δύσκολη υπόθεση.
Και φυσικά δεν φταίει η τηλεόραση και το διαδίκτυο. Αλλά οι ίδιες οι εφημερίδες από τη στιγμή που δεν προσφέρουν το διαφορετικό, απλώς γράφουν αυτό που είπαν το βράδυ η τηλεόραση, τα ραδιόφωνα και τα σάιτ.
Καταντά απίστευτο ότι το «Βήμα», μια εφημερίδα με ιστορία, πουλάει τις καθημερινές 9.382 (μέσον όρο) πανελλαδικά! Και είναι 5.000 και 4.000 φύλλα πιο κάτω από τον «Αδέσμευτο Τύπο» και την «Απογευματινή»! Και αυτή η πτώση κάθε άλλο παρά... υπερήφανο μπορεί να κάνει το άλλοτε πανίσχυρο Συγκρότημα Λαμπράκη. Ακόμα και η κυκλοφορία των «Νέων» (55.807 πανελλαδικά) δεν είναι καθόλου κολακευτική για τον ΔΟΛ. Αλλά και οι άλλες μεγαλοεφημερίδες έχουν τα ίδια και χειρότερα πτωτικά συμπτώματα (40.303 η «Ελευθεροτυπία και 36.040 το «Έθνος).
Σαν... αντίδοτο στην αρρώστια ψάχνουν αγοραστές πλέον προσφέροντας δελεαστικά δώρα. Το «Έθνος» μάλιστα από αυτήν την εβδομάδα δίνει κάθε μέρα (!) ένα DVD και ένα CD!
Αν σταματούσαν αυτές οι προσφορές, οι κυκλοφορίες των κυριακάτικων εφημερίδων θα ήταν κάτω από το ήμισυ των φύλλων που πουλάνε τώρα. Και φυσικά πολύ πιο κάτω η ημερήσια κυκλοφορία.
Όλα αυτά ένα και μόνο δείχνουν: ότι το «προϊόν» που προσφέρουν οι εφημερίδες δεν είναι αυτό που ζητάει ο αναγνώστης. Θέλει ενημέρωση ένα βήμα πιο μπροστά, με αναλύσεις, αξιοπιστία και έξω από πολιτικά και άλλα συμφέροντα, και έγκυρους αρθρογράφους, που πείθουν οι απόψεις τους και δίνουν στον αναγνώστη μια ολοκληρωμένη εικόνα των γεγονότων, για να σχηματίσει τη δική του γνώμη.
Τα πήρε όλα στα χέρια του ο Ψυχάρης
Η κυκλοφοριακή πτώση του «Βήματος», σε επίπεδα που απαξιώνουν την εφημερίδα, προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του Σταύρου Ψυχάρη, που εκτός από εκδότης-διευθυντής είναι και αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΟΛ.
Κατέβηκε ο ίδιος στο ατελιέ και ανέλαβε τον επανασχεδιασμό του «Βήματος», όπως λένε οι πληροφορίες μας, και σε αλλεπάλληλες συσκέψεις έδωσε οδηγίες για καίριες αλλαγές. Νέα μορφή σε όλες τις σελίδες, αλλά και προτεραιότητα στο ρεπορτάζ και στην έρευνα, που λείπουν από την εφημερίδα.
Πρόθεση του Ψυχάρη δεν ήταν να παρέμβει τώρα, αλλά μετά τον Σεπτέμβρη, πλην όμως η καθίζηση της κυκλοφορίας έκανε αναγκαία την αλλαγή των σχεδίων του.
Υπάρχουν και οι κερδισμένοι
Από το κλείσιμο του «Ελεύθερου Τύπου» οι κερδισμένοι είναι ο «Αδέσμευτος Τύπος», η «Απογευματινή», η «Αυριανή» και κάπως η «Βραδυνή».
Οι λεγόμενες μεγάλες εφημερίδες δεν είχαν οφέλη από το λουκέτο που έβαλε η οικογένεια Αγγελόπουλου.
Πτώση περιοδικών
Πτώση κυκλοφορίας και μάλιστα σημαντική είχαν τα περιοδικά αυτοκινήτου, καθώς και τα ειδικά περιοδικά. Η εκτίμηση των Πρακτορείων Διανομής είναι ότι εκεί που αγόραζε ο κόσμος δύο και τρία περιοδικά, τώρα αγοράζει ένα.
Αντιθέτως σε καλό επίπεδο κρατιούνται τα περιοδικά με σταυρόλεξα και γρίφους.
Απολύσεις
Η κατρακύλα των κυκλοφοριών, όπως και των διαφημιστικών καταχωρίσεων, προκαλεί ανησυχία στους εργαζόμενους, καθώς είναι πολύ πιθανόν οι απώλειες εσόδων να αντιμετωπισθούν με περικοπές και απολύσεις.
http://www.paron.gr/v3/new.php?id=43557&colid=&catid=28&dt=2009-07-26