Συνέντευξη στο taxalia, παραχώρησε ο Υποψήφιος Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, των Οικολόγων-Πράσινων και γνωστός δημοσιογράφος της πόλης, Χρίστος Μάτης.
Ο Χρίστος Μάτης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1961. Τελείωσε το Λύκειο στη Θεσσαλονίκη όπου και σπούδασε στην Νομική Σχολή του ΑΠΘ. Εργάστηκε ως καθηγητής Αγγλικών και διετέλεσε πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των Εργαζομένων στα Φροντιστήρια. Εργάζεται ως δημοσιογράφος από το 1989 και έχει συνεργαστεί σε θέσεις ευθύνης με εφημερίδες (ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ, ΕΞΟΥΣΙΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, CITY PRESS), ραδιοφωνικούς σταθμούς (ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ, ΑΝΤ1, 103 FM, PLANET, STAR FM) και στην τηλεόραση της ΕΤ3. Είναι παντρεμένος με την επίσης δημοσιογράφο Σμαρώ Αβραμίδου και πατέρας μιας κόρης. mailto:chmatis@vodafone.net.gr
Τα ερωτήματά μας, εστιάστηκαν στα "καυτά" θέματα της Θεσσαλονίκης, που απασχόλησαν πολλές φορές το ιστολόγιο μας. Για "τα χάλια της Θεσσαλονίκης μας", που "βάφτισαν" άλλωστε αυτό το ιστολόγιο.
taxalia: Σας βρίσκει σύμφωνο η λύση της Σίνδου για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ;
Χρ.Μάτης: Η λύση με βρίσκει σύμφωνο. Άλλωστε η Τοπική Πολιτική Κίνηση των Οικολόγων – Πράσινων τη Σίνδο είχε προκρίνει ως λύση. Το ζήτημα είναι, εάν βρίσκει σύμφωνους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης το γεγονός, ότι χρειάστηκαν πάνω από δέκα χρόνια για να επιλεγεί η Σίνδος, η οποία ήταν και η αρχική πρόταση που είχε γίνει. Μόνο που ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990, επι κυβερνήσεων Σημίτη. Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι από τους ρυθμούς της αποδοτικότητας του ελληνικού δημόσιου τομέα και της κυβερνητικής λειτουργίας;
taxalia: Υπήρχαν όμως πολλά ζητήματα τα οποία έπρεπε να συνυπολογιστούν…
Χρ.Μάτης: Αυτό είναι σωστό. Ανάχθηκε, όμως, σε ζήτημα εξυπηρέτησης τοπικών συμφερόντων και απέδειξε τις δυσλειτουργίες του ίδιου του πολιτικού συστήματος. Οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ και οι δήμαρχοι το ανήγαγαν σε πρώτο ζήτημα κολακείας των τοπικών ψηφοφόρων τους, προωθώντας άλλες λύσεις, όχι γιατί τις πίστευαν, αλλά γιατί....
Χρ.Μάτης: Η λύση με βρίσκει σύμφωνο. Άλλωστε η Τοπική Πολιτική Κίνηση των Οικολόγων – Πράσινων τη Σίνδο είχε προκρίνει ως λύση. Το ζήτημα είναι, εάν βρίσκει σύμφωνους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης το γεγονός, ότι χρειάστηκαν πάνω από δέκα χρόνια για να επιλεγεί η Σίνδος, η οποία ήταν και η αρχική πρόταση που είχε γίνει. Μόνο που ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990, επι κυβερνήσεων Σημίτη. Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι από τους ρυθμούς της αποδοτικότητας του ελληνικού δημόσιου τομέα και της κυβερνητικής λειτουργίας;
taxalia: Υπήρχαν όμως πολλά ζητήματα τα οποία έπρεπε να συνυπολογιστούν…
Χρ.Μάτης: Αυτό είναι σωστό. Ανάχθηκε, όμως, σε ζήτημα εξυπηρέτησης τοπικών συμφερόντων και απέδειξε τις δυσλειτουργίες του ίδιου του πολιτικού συστήματος. Οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ και οι δήμαρχοι το ανήγαγαν σε πρώτο ζήτημα κολακείας των τοπικών ψηφοφόρων τους, προωθώντας άλλες λύσεις, όχι γιατί τις πίστευαν, αλλά γιατί....
ήθελαν να καλοπιάσουν τους τοπικούς ψηφοφόρους τους. Για να μη σας θυμίσω ότι ένας από τους λόγους που δεν μπορέσαμε καν να διεκδικήσουμε σοβαρά την ΕΧΡΟ 2008 ήταν, ότι ο φάκελος της υποψηφιότητας δεν είχε ξεκαθαρισμένο τον χώρο τέλεσης της έκθεσης, διότι υπήρχε εκφρασμένη δημόσια διαφωνία από το ΤΕΙ στην παραχώρηση του χώρου, στον οποίο λέγαμε στην αίτηση μας ότι θα γίνει η έκθεση. Ποιος μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τέτοιες επιδόσεις στη λειτουργία του δημοσίου;
taxalia: Πάντως τώρα η πόλη θα αποκτήσει ένα μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της.
Χρ.Μάτης: Μακάρι. Αυτή ήταν η άποψη μας για τον χώρο της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης. Όμως, μη νομίσετε ότι πρόκειται για έναν εύκολο στόχο. Η εξαγγελία από την υλοποίηση απέχει πολύ και θα πρέπει να πάρετε υπόψη σας, ότι πρόκειται για έναν εξαιρετικό χώρο, ικανό να συγκινήσει πολλών ειδών συμφέροντα. Μεγάλα αλλά και μικρά, που να θέλουν να συμμετέχουν στην «επόμενη ημέρα» του χώρου. Ας περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς θα προβλέπει η πρόταση πριν την αποδεχτούμε. Ελπίζω ότι θα είναι μία πρόταση που να παραχωρεί τον χώρο στους πολίτες. Γιατί σε αυτή την πόλη, οι κάτοικοι χρειάζονται χώρο, που σήμερα δεν τον έχουν.
taxalia: τι εννοείτε μεγάλα και μικρά συμφέροντα;
Χρ.Μάτης:Στην πόλη μας έχουμε αρχές, οι οποίες δεν λειτουργούν με βάση το κοινό καλό, αλλά με βάση την εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων. Ίσως γιατί δεν υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα και η πόλη είναι έρμαιο των πελατειακών εξυπηρετήσεων των αρχόντων της. Να σας θυμίσω ότι ο Παναγιώτης Ψωμιάδης είχε ταχθεί υπέρ της δυνατότητας εισόδου των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Μπορεί να είχε στο νου του κάποιο δημόσιο αγαθό που προστατευόταν από αυτή τη θέση αλλά δεν το είπε. Και επειδή δεν το είπε, εγώ νομίζω ότι είχε κατά νου απλώς να κολακεύσει τους 4.000 οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί. Μήπως η αδυναμία της δημοτικής αστυνομίας να αντιμετωπίσει το παράνομο παρκάρισμα στο κέντρο της πόλης οφείλεται σε κάτι άλλο από την διάθεση της δημοτικής αρχής να μη συγκρουστεί με ένα «θεσμό» που ταλαιπωρεί την πόλη; Δεν συμμερίζομαι την άποψη. Φαντάζομαι άλλωστε θα έχετε προσέξει ότι έχουμε τον πρώτο προστατευόμενο ποδηλατόδρομο στον κόσμο. Ο ποδηλατόδρομος είναι δίπλα στο πεζοδρόμιο, τα αυτοκίνητα περνούν από μέσα και σταθμεύουν πάνω στο πεζοδρόμιο, ενώ άλλα αυτοκίνητα σταθμεύουν απ’ έξω. Σαν τους γάμους των στρατιωτικών, που οι συνάδελφοι του γαμπρού και της νύφης κάνουν με τα σπαθιά τους ένα τόξο για να περάσουν οι νεόνυμφοι.
taxalia: Με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη όμως έχετε την ίδια θέση σε ό,τι αφορά στο να μη γίνει η υποθαλάσσια.
Χρ.Μάτης: Ο Παναγιώτης Ψωμιάδης δεν έχει την ίδια θέση με τον εαυτό του στο θέμα. Αυτός ήταν που επί Κ.Σημίτη κατάγγελλε την τότε κυβέρνηση ότι δεν προωθεί την υποθαλάσσια. Μήπως πρέπει να εξηγήσει γιατί άλλαξε θέση; Μήπως ο χώρος εξόδου των οχημάτων στο ύψος του Μακεδονία –Παλάς θα επιβάρυνε αφάνταστα την περιοχή στην οποία διαμένει; Εμείς την ίδια άποψη είχαμε και τότε και τώρα. Η υποθαλάσσια βλάπτει σοβαρά το αστικό περιβάλλον, δίνοντας λύση μόνο στα προβλήματα των κατασκευαστικών εταιρειών που θέλουν έργα για να ζήσουν. Υπάρχουν όμως πολλά έργα που μπορούν να αναλάβουν. Έργα χρήσιμα στην πόλη και στους κατοίκους της, ενταγμένα στην προοπτική της πράσινης ανάπτυξης.
taxalia: Όπως για παράδειγμα;
Χρ.Μάτης: Σκεφτείτε το όφελος αν το δημόσιο για παράδειγμα αποφάσιζε την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του ή τη μετατροπή των παλιών σχολείων. Δεν είναι υποχρεωτικό όλα τα κατασκευαστικά έργα να έχουν μπετόν. Ο ποδηλατόδρομος είναι ένα πράσινο έργο, ο τρόπος κατασκευής του οποίου αποδεικνύει ότι αυτοί που κάνουν τα πράσινα έργα πρέπει να έχουν και πράσινη φιλοσοφία. Η πράσινη ανάπτυξη δεν είναι θεραπεία δια «πάσαν νόσον». Θέλει σχέδιο και πρόγραμμα, στο οποίο εμείς είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε τη δική μας ολοκληρωμένη πρόταση..
taxalia: Στην εξωτερική περιφερειακή γιατί είστε αντίθετος;
Χρ.Μάτης: Γιατί εγώ δεν μπορώ να πάω και να πω στους κατοίκους των περιοχών, όπως η Κηπούπολη ότι υπάρχει μία «καταπληκτική πρόταση» για την εξωτερική περιφερειακή, που θα λύσει οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, αλλά θα υποβαθμίσει τη δική τους ζωή. Όποιος έχει το θράσος, ας πάει να τους το πει. Χρειαζόμαστε λιγότερες μετακινήσεις με αυτοκίνητα και όχι περισσότερους δρόμους. Αυτό τολμάμε και το λέμε. Λύση με τους κατοίκους αυτών των περιοχών σε ρόλο Ιφιγένειας που θα θυσιαστούν για να υπάρξει ούριος άνεμος στην χρήση του αυτοκινήτου, δεν γίνεται.
taxalia: Το Σέιχ Σου κινδυνεύει;
Χρ.Μάτης: Η εξωτερική περιφερειακή, όπως είναι σχεδιασμένη σήμερα, μετατρέπει το Σέιχ Σου από περιαστικό σε ενδοαστικό δάσος. Δυστυχώς νομίζω ότι ούτε αυτοί που τη σχεδίασαν έλαβαν υπόψη τους τις κοινωνικές παραμέτρους της πρότασης τους. Το ότι θα δημιουργήσει μία διαφορετική ισορροπία στην πόλη και στο νομό. Είδαμε τις μεταβολές που έφερε στην Αθήνα η Αττική Οδός. Οικογενειακές μετεγκαταστάσεις στη δυτική και την Ανατολική Αττική, γρήγορες μετακινήσεις στο μήκος της, και τεράστια μποτιλιαρίσματα στις εισόδους και τις εξόδους. Είδαμε τι προβλήματα δημιούργησε η μετακίνηση αστικών πληθυσμών της Θεσσαλονίκης στις γύρω περιοχές. Αυξήθηκε ο πληθυσμός, αλλά κανένας δεν προνόησε για υποδομές, όπως σχολεία, με αποτέλεσμα τα υπάρχοντα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες. Κάνουμε έργα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις επιπτώσεις τους. Ποιος θα έπρεπε να πάρει υπόψη του την έλλειψη των υποδομών; Ποιος έπρεπε να προνοήσει; Οι εργολάβοι που έχτισαν τις νέες κατοικίες ή η πολιτική εξουσία; Νομίζω ότι ήλθε η ώρα να αλλάξουμε φιλοσοφία.
taxalia: Και γιατί να επιλέξουν οι πολίτες Οικολόγους –Πράσινους;
Χρ.Μάτης: Θέλουμε να μας επιλέξουν οι πολίτες. Συμμετέχουμε στις εκλογές για να προωθήσουμε από καλύτερη θέση τις απόψεις μας, επειδή νομίζουμε ότι είναι χρήσιμες για τους πολίτες και τον τόπο και όχι για να καταγράψουμε την αποδοχή μας. Οι Οικολόγοι –Πράσινοι έχουν σε όλη την Ευρώπη κουλτούρα συνεργασιών. Σε όλο τον κόσμο υπάρχει στροφή στις πράσινες λύσεις ως απάντηση στις κρίσεις της οικονομίας και του περιβάλλοντος. Εμείς μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα προσπαθήσουμε, ώστε οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους ανθρώπους και τη ζωή τους και όχι τα συμφέροντα που ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση και θέλουν να επιβιώσουν και στη νέα εποχή. Αν οι πολίτες θέλουν να έχουν κάθε 5 χρόνια, συγγνώμες από το ένα μεγάλο κόμμα και εξαγγελίες παραδείσων από το άλλο, ας τα ψηφίσουν. Η χώρα όμως χρειάζεται συνεργασίες με αρχές χωρίς αυταρχισμούς από τους μεγάλους και χωρίς αλαζονείες από τους μικρούς. Θέλουμε οι πολίτες να μας επιλέξουν επειδή τους πείθουμε ότι μπορούν να μας εμπιστευθούν ότι θα διαχειριστούμε τη ψήφο τους υπεύθυνα και χρήσιμα. Επειδή η πολιτική είναι παντού ίδια, οι άνθρωποι που την υπηρετούν, όμως, μπορούν να είναι διαφορετικοί.
taxalia: Πάντως τώρα η πόλη θα αποκτήσει ένα μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο της.
Χρ.Μάτης: Μακάρι. Αυτή ήταν η άποψη μας για τον χώρο της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης. Όμως, μη νομίσετε ότι πρόκειται για έναν εύκολο στόχο. Η εξαγγελία από την υλοποίηση απέχει πολύ και θα πρέπει να πάρετε υπόψη σας, ότι πρόκειται για έναν εξαιρετικό χώρο, ικανό να συγκινήσει πολλών ειδών συμφέροντα. Μεγάλα αλλά και μικρά, που να θέλουν να συμμετέχουν στην «επόμενη ημέρα» του χώρου. Ας περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς θα προβλέπει η πρόταση πριν την αποδεχτούμε. Ελπίζω ότι θα είναι μία πρόταση που να παραχωρεί τον χώρο στους πολίτες. Γιατί σε αυτή την πόλη, οι κάτοικοι χρειάζονται χώρο, που σήμερα δεν τον έχουν.
taxalia: τι εννοείτε μεγάλα και μικρά συμφέροντα;
Χρ.Μάτης:Στην πόλη μας έχουμε αρχές, οι οποίες δεν λειτουργούν με βάση το κοινό καλό, αλλά με βάση την εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων. Ίσως γιατί δεν υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα και η πόλη είναι έρμαιο των πελατειακών εξυπηρετήσεων των αρχόντων της. Να σας θυμίσω ότι ο Παναγιώτης Ψωμιάδης είχε ταχθεί υπέρ της δυνατότητας εισόδου των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Μπορεί να είχε στο νου του κάποιο δημόσιο αγαθό που προστατευόταν από αυτή τη θέση αλλά δεν το είπε. Και επειδή δεν το είπε, εγώ νομίζω ότι είχε κατά νου απλώς να κολακεύσει τους 4.000 οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί. Μήπως η αδυναμία της δημοτικής αστυνομίας να αντιμετωπίσει το παράνομο παρκάρισμα στο κέντρο της πόλης οφείλεται σε κάτι άλλο από την διάθεση της δημοτικής αρχής να μη συγκρουστεί με ένα «θεσμό» που ταλαιπωρεί την πόλη; Δεν συμμερίζομαι την άποψη. Φαντάζομαι άλλωστε θα έχετε προσέξει ότι έχουμε τον πρώτο προστατευόμενο ποδηλατόδρομο στον κόσμο. Ο ποδηλατόδρομος είναι δίπλα στο πεζοδρόμιο, τα αυτοκίνητα περνούν από μέσα και σταθμεύουν πάνω στο πεζοδρόμιο, ενώ άλλα αυτοκίνητα σταθμεύουν απ’ έξω. Σαν τους γάμους των στρατιωτικών, που οι συνάδελφοι του γαμπρού και της νύφης κάνουν με τα σπαθιά τους ένα τόξο για να περάσουν οι νεόνυμφοι.
taxalia: Με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη όμως έχετε την ίδια θέση σε ό,τι αφορά στο να μη γίνει η υποθαλάσσια.
Χρ.Μάτης: Ο Παναγιώτης Ψωμιάδης δεν έχει την ίδια θέση με τον εαυτό του στο θέμα. Αυτός ήταν που επί Κ.Σημίτη κατάγγελλε την τότε κυβέρνηση ότι δεν προωθεί την υποθαλάσσια. Μήπως πρέπει να εξηγήσει γιατί άλλαξε θέση; Μήπως ο χώρος εξόδου των οχημάτων στο ύψος του Μακεδονία –Παλάς θα επιβάρυνε αφάνταστα την περιοχή στην οποία διαμένει; Εμείς την ίδια άποψη είχαμε και τότε και τώρα. Η υποθαλάσσια βλάπτει σοβαρά το αστικό περιβάλλον, δίνοντας λύση μόνο στα προβλήματα των κατασκευαστικών εταιρειών που θέλουν έργα για να ζήσουν. Υπάρχουν όμως πολλά έργα που μπορούν να αναλάβουν. Έργα χρήσιμα στην πόλη και στους κατοίκους της, ενταγμένα στην προοπτική της πράσινης ανάπτυξης.
taxalia: Όπως για παράδειγμα;
Χρ.Μάτης: Σκεφτείτε το όφελος αν το δημόσιο για παράδειγμα αποφάσιζε την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του ή τη μετατροπή των παλιών σχολείων. Δεν είναι υποχρεωτικό όλα τα κατασκευαστικά έργα να έχουν μπετόν. Ο ποδηλατόδρομος είναι ένα πράσινο έργο, ο τρόπος κατασκευής του οποίου αποδεικνύει ότι αυτοί που κάνουν τα πράσινα έργα πρέπει να έχουν και πράσινη φιλοσοφία. Η πράσινη ανάπτυξη δεν είναι θεραπεία δια «πάσαν νόσον». Θέλει σχέδιο και πρόγραμμα, στο οποίο εμείς είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε τη δική μας ολοκληρωμένη πρόταση..
taxalia: Στην εξωτερική περιφερειακή γιατί είστε αντίθετος;
Χρ.Μάτης: Γιατί εγώ δεν μπορώ να πάω και να πω στους κατοίκους των περιοχών, όπως η Κηπούπολη ότι υπάρχει μία «καταπληκτική πρόταση» για την εξωτερική περιφερειακή, που θα λύσει οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, αλλά θα υποβαθμίσει τη δική τους ζωή. Όποιος έχει το θράσος, ας πάει να τους το πει. Χρειαζόμαστε λιγότερες μετακινήσεις με αυτοκίνητα και όχι περισσότερους δρόμους. Αυτό τολμάμε και το λέμε. Λύση με τους κατοίκους αυτών των περιοχών σε ρόλο Ιφιγένειας που θα θυσιαστούν για να υπάρξει ούριος άνεμος στην χρήση του αυτοκινήτου, δεν γίνεται.
taxalia: Το Σέιχ Σου κινδυνεύει;
Χρ.Μάτης: Η εξωτερική περιφερειακή, όπως είναι σχεδιασμένη σήμερα, μετατρέπει το Σέιχ Σου από περιαστικό σε ενδοαστικό δάσος. Δυστυχώς νομίζω ότι ούτε αυτοί που τη σχεδίασαν έλαβαν υπόψη τους τις κοινωνικές παραμέτρους της πρότασης τους. Το ότι θα δημιουργήσει μία διαφορετική ισορροπία στην πόλη και στο νομό. Είδαμε τις μεταβολές που έφερε στην Αθήνα η Αττική Οδός. Οικογενειακές μετεγκαταστάσεις στη δυτική και την Ανατολική Αττική, γρήγορες μετακινήσεις στο μήκος της, και τεράστια μποτιλιαρίσματα στις εισόδους και τις εξόδους. Είδαμε τι προβλήματα δημιούργησε η μετακίνηση αστικών πληθυσμών της Θεσσαλονίκης στις γύρω περιοχές. Αυξήθηκε ο πληθυσμός, αλλά κανένας δεν προνόησε για υποδομές, όπως σχολεία, με αποτέλεσμα τα υπάρχοντα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες. Κάνουμε έργα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις επιπτώσεις τους. Ποιος θα έπρεπε να πάρει υπόψη του την έλλειψη των υποδομών; Ποιος έπρεπε να προνοήσει; Οι εργολάβοι που έχτισαν τις νέες κατοικίες ή η πολιτική εξουσία; Νομίζω ότι ήλθε η ώρα να αλλάξουμε φιλοσοφία.
taxalia: Και γιατί να επιλέξουν οι πολίτες Οικολόγους –Πράσινους;
Χρ.Μάτης: Θέλουμε να μας επιλέξουν οι πολίτες. Συμμετέχουμε στις εκλογές για να προωθήσουμε από καλύτερη θέση τις απόψεις μας, επειδή νομίζουμε ότι είναι χρήσιμες για τους πολίτες και τον τόπο και όχι για να καταγράψουμε την αποδοχή μας. Οι Οικολόγοι –Πράσινοι έχουν σε όλη την Ευρώπη κουλτούρα συνεργασιών. Σε όλο τον κόσμο υπάρχει στροφή στις πράσινες λύσεις ως απάντηση στις κρίσεις της οικονομίας και του περιβάλλοντος. Εμείς μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα προσπαθήσουμε, ώστε οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους ανθρώπους και τη ζωή τους και όχι τα συμφέροντα που ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση και θέλουν να επιβιώσουν και στη νέα εποχή. Αν οι πολίτες θέλουν να έχουν κάθε 5 χρόνια, συγγνώμες από το ένα μεγάλο κόμμα και εξαγγελίες παραδείσων από το άλλο, ας τα ψηφίσουν. Η χώρα όμως χρειάζεται συνεργασίες με αρχές χωρίς αυταρχισμούς από τους μεγάλους και χωρίς αλαζονείες από τους μικρούς. Θέλουμε οι πολίτες να μας επιλέξουν επειδή τους πείθουμε ότι μπορούν να μας εμπιστευθούν ότι θα διαχειριστούμε τη ψήφο τους υπεύθυνα και χρήσιμα. Επειδή η πολιτική είναι παντού ίδια, οι άνθρωποι που την υπηρετούν, όμως, μπορούν να είναι διαφορετικοί.
taxalia: Ευχαριστούμε για τη συνέντευξη, σας ευχόμαστε καλή επιτυχία.