27 Οκτ 2009

Περί ανωτάτων ορίων ταχύτητας


Περί ανωτάτων ορίων ταχύτητας ( άρθρο 20 Κ.Ο.Κ)
Του Γιάννη Η. Κάκανου
Υπαστυνόμου ε.α.
Δημοσιογράφου-πολιτευτή
www.yanniskakanos.gr

Πέρασαν δέκα χρόνια από τότε πού ως συνδικαλιστής της Ελληνικής Αστυνομίας, μεταξύ πολλών προτάσεων μου, μία εξ’ αυτών, αφορούσε τα ανώτατα όρια ταχύτητας του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα οποία, δεν είχαν τροποποιηθεί. Αποτελούσαν αντιγραφή..

προηγούμενων και το μόνο που άλλαζε ήταν το ύψος των ποινών και των προστίμων στους παραβάτες!


Η συγκεκριμένη πρόταση έχει δημοσιευθεί επανειλημμένα στον τοπικό Τύπο των Χανίων καθώς επίσης και στις συνδικαλιστικές εφημερίδες των Αστυνομικών Ενώσεων Αττικής και Θεσσαλονίκης. Η «Σύγχρονη Αστυνομία», εφημερίδα της Ένωσης Αστυνομικών Αττικής, τον Μάιο του 2001φιλοξένησε το άρθρο μου με τον παρακάτω πίνακα των προτάσεων για τροποποίηση και αποδοχή νέων σκέψεων ως εξής:

“Με ταχύτητα χελώνας ο λαγός…”

Στο κείμενο του άρθρου με τον παρακάτω παραστατικό πίνακα, μεταξύ άλλων, ανέγραφα ότι:

“Ένα εξαιρετικά σοβαρό θέμα που αφορά αν όχι όλους μας, τουλάχιστον τους περισσότερους, είναι τα ισχύοντα σήμερα ανώτατα όρια ταχύτητας που προβλέπονται στο άρθρο 20 του Κ.Ο.Κ.

Φίλε οδηγέ,

Για χρονικό διάστημα επτά μηνών που ασχολήθηκα με την αναγκαία αναδιάρθρωση των ανωτάτων ορίων ταχύτητα, χρειάστηκε τρεις φορές να τροποποιήσω την αρχική μελέτη των προτάσεων μου προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων της οποίας είμαι εκλεγμένος αντιπρόσωπος.

Σήμερα έχεις τη δυνατότητα να μελετήσεις τη νέα κατάσταση που είναι ότι καλύτερο μπορούσα να σου δώσω για το θέμα αυτό. Μάθε ακόμη ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών αδιαφόρησε. Δεν έλαβα απάντηση…”

Αξίζει να σας ενημερώσω ακόμα ότι την πρόταση μου την απέστειλα και στη Διεύθυνση Τροχαίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, για να λάβω με το υπ’ αριθμό 2515/5/154-α από 16-3-2001 εγγράφου της τα ακόλουθα: ( Σε απάντηση της από 11-12-2000 επιστολής σας, που διαβιβάστηκε και στην υπηρεσία μας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τα όρια ταχύτητας ανά κατηγορία οχήματος σε συνάρτηση με τις κατ’ ιδίαν διακρίσεις του Οδικού Δικτύου αναπροσαρμοσθήκαν κατ’ εφαρμογή των οδηγιών 92/6/ΕΟΚ την 10-2-1992 και 94/95 της 21-11-1994 του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και διαμορφώθηκαν όπως αναφέρονται στο άρθρο 20 του Κ.Ο.Κ. (Ν.2696/1999).

Τελειώνω με τη λέξη ντροπή, τόσο για τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων, όσο και για τον υπογράφοντα το παραπάνω κείμενο…”

Στα πλαίσια, λοιπόν του εκσυγχρονισμού της χώρα μας με μπροστάρη, κατά της διαφθοράς, τον πρωθυπουργό Γιώργο Α. Παπανδρέου, ένα από τα πολλά θέματα που θα τροποποιηθούν πολύ σύντομα είναι και ο Κ.Ο.Κ., με ουσιαστικές επεμβάσεις σε πολλά άρθρα.

Είναι εθνική ανάγκη ν’ αποκτήσουν οι δρόμοι της χώρας μας διαχωριστικές νησίδες ώστε ν’ αποφεύγονται οι μετωπικές συγκρούσεις. Είναι εθνική ανάγκη ν’ αποκτήσουμε σωστή παιδεία, ώστε από τη νηπιακή ηλικία, να γνωρίζουν τα παιδιά μας τη σημασία του κράνους και της ζώνης ασφαλείας. Πολλά μπορούμε να γράψουμε… Τέλος, επιβάλλεται να συναποφασίσουν και να ψηφίσουν τα κράτη ένα διεθνές νομοσχέδιο για απαγόρευση των αυτοκινητοβιομηχανιών να κατασκευάζουν υπερβολικά ισχυρούς κινητήρες…!

Η συγκεκριμένη μελέτη είναι ένα παράδειγμα για να μπορέσουμε να διαφοροποιήσουμε τα ισχύοντα ανώτατα όρια και να υπάρχει διαχωρισμός στα οχήματα, αλλά πάνω απ' όλα να αποκτήσουμε σωστό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Στον ισχύοντα ΚΟΚ όλα τα ΙΧΕ, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο σε κυβισμό, μπορούν να τρέχουν με την ίδια ταχύτητα.
1. Στους αυτοκινητόδρομους με 130.
2. Στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με 110 και
3. Στο λοιπό οδικό δίκτυο με 90.
Ακόμα, επισημαίνω ότι στον ΚΟΚ δεν συμπεριλαμβάνεται ως κατηγορία το οδικό δίκτυο με εθνικές οδούς.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη