Η δημοτική παράταξη "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ", απέστειλε υπόμνημα και επιστολές στους Θεσσαλονικείς Υπουργούς Γιάννη Μαγκριώτη και Σπύρο Βούγια, με τα "καυτά ζητήματα" της πόλης. Γιάννης Μπουτάρης, Παναγιώτης Αβραμόπουλος και Ανδρέας Κουράκης, παίρνουν πρωτοβουλία:
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Οι Ολυμπιακοί αγώνες της Αθήνας 2004 απαίτησαν τεράστια οικονομικά μέσα για την υλοποίηση των Ολυμπιακών έργων στο Λεκανοπέδιο και οδήγησαν ταυτόχρονα σε αναπτυξιακή, οικονομική και πολιτισμική υποχώρηση και την περιφέρεια της χώρας και φυσικά τη Θεσσαλονίκη.
Η αλλαγή στην κυβέρνηση το ίδιο έτος χειροτέρεψε την κατάσταση παρά τις τότε προεκλογικές εξαγγελίες για στροφή στην περιφέρεια, υπόσχεση που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Η παταγώδης αποτυχία στη διεκδίκηση της EXPO του 2008, μια μάχη που στην ουσία δεν δόθηκε ποτέ, κυρίως από τις τοπικές αρχές, επέφερε το πάγωμα κάθε αναπτυξιακής προοπτικής για τη Θεσσαλονίκη.
Προϋπόθεση για οποιονδήποτε σχεδιασμό και οραματικούς στόχους για να ανακάμψει η πόλη και να ανακτήσει τη χαμένη της αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία είναι η άμεση κατασκευή, με απρόσκοπτη χρηματοδότηση, των αναγκαίων υποδομών που θα της επιτρέψουν να ανασάνει και να λειτουργήσει με τρόπο βιώσιμο, με σεβασμό στο περιβάλλον και την καθημερινότητα του πολίτη.
Το ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ παραμένει σταθερά πρώτο το μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης τα τελευταία χρόνια. Πρόβλημα σύνθετο, που απαιτεί για την επίλυσή του ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχεδιασμό και μέτρα, που όπως γνωρίζετε είναι καταγεγραμμένα, μελετημένα και άμεσα υλοποιήσιμα, όπως τα παρακάτω:
Η επιτάχυνση της κατασκευής των 9,2 χλμ. του ΜΕΤΡΟ με ταυτόχρονο σχεδιασμό των επεκτάσεων προς τα ανατολικά και δυτικά και έναρξη της κατασκευής τους (των επεκτάσεων) άμεσα. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε πρώτα να ολοκληρωθεί η γραμμή των 9,2 χλμ. κάπου μετά το 2015 και στη συνέχεια να ξεκινήσουμε την υλοποίηση των επεκτάσεων. Μπορούν και πρέπει να εκτελούνται ταυτόχρονα.
Θυμίζουμε ότι από το 2004 μέχρι σήμερα, το ΜΕΤΡΟ στην πόλη μας καρκινοβατεί, ενώ οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα ξεπέρασαν τα 30 χλμ. σε αυτό το χρονικό διάστημα.
Η επικαιροποίηση της μελέτης και η άμεση έναρξη της κατασκευής ενός σύγχρονου ΤΡΑΜ από το αεροδρόμιο μέχρι τα ΚΤΕΛ που θα διέρχεται από την Β. Όλγας και την Τσιμισκή. Μετά την ακύρωση της κατασκευής της υποθαλάσσιας, που θα είχε καταστροφικές συνέπειες στο περιβάλλον και τη λειτουργία της πόλης όπως σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε, είναι εφικτή η διέλευση της γραμμής του ΤΡΑΜ και από την παραλιακή λεωφόρο. Το ΤΡΑΜ είναι ένα μέσο φιλικό στο περιβάλλον, κατασκευάζεται γρήγορα και βρίσκεται σε αρμονία με τη μορφή και την ιστορία της πόλης. Η Ευρωπαϊκή εμπειρία είναι πολύτιμη.
Τα περιφερειακά PARKING θα πρέπει άμεσα να χρηματοδοτηθούν και να κατασκευαστούν στην περίμετρο του κέντρου της Πόλης, αλλά και στις γειτονιές της όπου η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Οι χώροι είναι προσδιορισμένοι και οι σχετικές εργασίες μπορούν και πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως. Να καταργηθεί πάραυτα η απαράδεκτη και αδιανόητη απαγόρευση κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστους χώρους που ισχύει μόνο για τους Δήμους Θεσσαλονίκης και Αθήνας.
Ο στόλος των λεωφορείων πρέπει να ανανεωθεί και να ενισχυθεί με 100 καθαρά αυτοκίνητα, τα οποιά να κινούνται σε λωρίδες αποκλειστικής χρήσης. Η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει το Δήμο Θεσσαλονίκης και να συνδέεται με την υπό θέσπιση μητροπολιτική διοίκηση της πόλης.
Το δίκτυο των ποδηλατόδρομων πρέπει να επεκταθεί σε όλη την πόλη και να προστατευτεί για να είναι βιώσιμο και λειτουργικό.
Η θαλάσσια συγκοινωνία με σύγχρονα μέσα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την σοβαρότητα που απαιτείται, ώστε να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό.
προαστιακός σιδηρόδρομος πρέπει να μπει στις ράγες της υλοποίησης, όπως επίσης και η ταχεία προώθηση της κατασκευής εξωτερικής περιφερειακής.
Αφήσαμε τελευταίο στο πεδίο των μεγάλων παρεμβάσεων που χρειάζεται η πόλη το θέμα της ΔΕΘ, διότι γνωρίζουμε ότι δεν είναι θέμα αποκλειστικά δικής σας αρμοδιότητας, αλλά η άποψη του υπουργείου σας είναι βαρύνουσα για την μετεγκατάστασή της, την επιλογή του νέου χώρου και την μετατροπή του υπάρχοντος σε μητροπολιτικό πάρκο. Όπως καλά γνωρίζετε, πρόκειται για παρέμβαση εξαιρετικής σημασίας για την πόλη και θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε τις απόψεις μας.
Τελειώνοντας θα θέλαμε να αναφερθούμε στο μεγαλύτερο ίσως αναπτυξιακό έργο της πόλης, όπως και κάθε άλλης πόλης, την επένδυση στη γνώση, που όμως εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εδώ και πολλές δεκαετίες. Η σχολική στέγη με τη διπλοβάρδια, τις αμιαντοκατασκευές και τα λυόμενα, δίνουν στη Θεσσαλονίκη την πρώτη θέση πανελλαδικά για την κακή ποιότητα των σχολικών υποδομών. Η διασφάλιση των οικοπέδων που είναι χαρακτηρισμένα για ανέγερση σχολείων και κινδυνεύουν να αποχαρακτηριστούν, η κατασκευή των σχολείων που χρειάζονται για την εξάλειψη της διπλοβάρδιας, η ποιοτική αναβάθμιση των υπαρχόντων και η μετατροπή τους σε έξυπνα σχολεία, βιοκλιματικά και φιλικά στο περιβάλλον, είναι από τις υποσχέσεις των τελευταίων ετών που εξαγγέλθηκαν, αλλά δεν πραγματοποιήθηκαν.
Η εποπτεία του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων έχει περάσει στην δική σας αρμοδιότητα και είμαστε σίγουροι ότι συμφωνείτε πως θα πρέπει να πάψουν τα παιδιά της πόλης μας να είναι τα παιδιά ενός κατώτερου θεού διότι ανίκανες κυβερνήσεις και αδιάφορες Δημοτικές αρχές έτσι αποφάσισαν. Έχουμε πλήρη γνώση του θέματος και των δυσκολιών του και είμαστε έτοιμοι να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας σε μία συνάντηση μαζί σας και την νέα διοίκηση του ΟΣΚ.
ΠΡΟΣ
τον κύριο Γιάννη Μαγκριώτη
Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Αγαπητέ φίλε Γιάννη,
Σε συγχαίρουμε θερμά για την επιτυχία σου και σου ευχόμαστε καλή δύναμη και αποδοτικότητα στα νέα σου καθήκοντα.
Έχουμε τη βεβαιότητα ότι στο πρόσωπό σου θα βρίσκουμε πλέον έναν καλό συνομιλητή και σύμμαχο στις προσπάθειες και τις παρεμβάσεις μας. Η εκτίμησή μας αυτή δεν στηρίζεται απλώς στο γεγονός ότι ανέλαβες το σημαντικότατο και κρίσιμο κυβερνητικό τομέα των έργων και των υποδομών, αλλά κυρίως στη μακρόχρονη ενασχόλησή σου με τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης και στη μεγάλη εμπειρία που έχεις αποκομίσει μέσα από τους τομείς της πολιτικής σου δράσης, τις θέσεις που υπηρέτησες και το γεγονός ότι επί χρόνια εκπροσωπείς ως Βουλευτής τους πολίτες αυτής της πόλης.
Οι τομείς της κυβερνητικής σου αρμοδιότητας αφορούν σε μεγάλο βαθμό ζητήματα που ταλαιπωρούν τη Θεσσαλονίκη. Αναφερόμαστε κατά κύριο λόγο στα έργα πνοής που εκκρεμούν ή καθυστερούν και σε αποφάσεις που επιτακτικά πρέπει να ληφθούν δεδομένου ότι η πόλη έχει φτάσει πλέον σε οριακά επίπεδα. Προβλήματα αιχμής, όπως η σχολική στέγη, το κυκλοφοριακό, η διαχείριση των οχημάτων, των μετακινήσεων και των συγκοινωνιών, αλλά και ζητήματα όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η μόλυνση του Θερμαϊκού καθιστούν την καθημερινότητα δυσχερή και θέτουν πλέον σε κίνδυνο ακόμη και την υγεία των πολιτών.
Η Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη, όπως γνωρίζεις, έχει σχέδιο επεξεργασμένων θέσεων που αφορά άμεσα υλοποιήσιμες παρεμβάσεις καθώς και έργα μεγαλύτερης εμβέλειας.
Συγχρόνως αξιοποιούμε τις δυνατότητες που μας δίνονται μέσα από την ενεργό και αδιάλειπτη συμμετοχή μας στο Δημοτικό Συμβούλιο και σε όλες τις θεσμοθετημένες εκφράσεις της τοπικής αυτοδιοικητικής πρακτικής, μέσα από δράσεις και παρεμβάσεις, θέτοντας κατ’ επανάληψη και με
ιδιαίτερη έμφαση και ένταση όλα τα ζητήματα που εμπίπτουν στον τομέα των έργων, των τεχνικών παρεμβάσεων και των βελτιωτικών ρυθμίσεων. Συναντούμε, όμως, είτε την αδιαφορία είτε την πλημμελή αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών από τη διοίκηση του Δήμου.
Για τις θέσεις και τις προτάσεις μας ζητούμε να κουβεντιάσουμε μαζί σου.
Προκειμένου να καταθέσουμε τις σκέψεις μας και να συμβάλλουμε στη συντονισμένη ενεργοποίηση του κράτους και των τοπικών φορέων.
Προκειμένου να αναλάβουμε κοινές και αποδοτικές δράσεις που θα οδηγήσουν αφ’ ενός στη βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητας των Θεσσαλονικιών και αφ’ ετέρου στο μακρόπνοο σχεδιασμό εφικτών και πραγματοποιήσιμων λύσεων σε χρονίζοντα και μείζονα προβλήματα της πόλης. Σου επισυνάπτουμε γι΄ αυτό ένα σύντομο υπόμνημά μας με τις θέσεις μας, το οποίο πιστεύουμε ότι πρέπει να συζητήσουμε μαζί σου σύντομα σε χρόνο που θα ορίσεις.
Με εκτίμηση
Γιάννης Μπουτάρης
Παναγιώτης Αβραμόπουλος
Ανδρέας Κουράκης
ΠΡΟΣ
τον κύριο Σπύρο Βούγια
Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη
Αγαπητέ φίλε Σπύρο,
Σε συγχαίρουμε θερμά για την επιτυχία σου και σου ευχόμαστε καλή δύναμη και αποδοτικότητα στα νέα σου καθήκοντα.
Η βαθιά γνώση σου για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, γνώση που πηγάζει από τις επαγγελματικές σου αναζητήσεις αλλά, κυρίως, από τη μεγάλη εμπειρία που έχεις αποκτήσει εκπροσωπώντας τους Θεσσαλονικείς στο Δημοτικό Συμβούλιο και στο Κοινοβούλιο, δημιουργούν τη βεβαιότητα ότι στο πρόσωπό σου θα βρίσκουμε πλέον έναν καλό συνομιλητή και ένα σύμμαχο στις προσπάθειες και τις παρεμβάσεις μας.
Η προστασία του πολίτη είναι μια πολυεπίπεδη αρμοδιότητα η οποία διαπερνά την καθημερινότητά του και δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στις περιπτώσεις που αυτός έρχεται αντιμέτωπος με την αυθαιρεσία του κράτους και της εξουσίας.
Άλλωστε, η αυθαιρεσία έχει πολλά και αποκρουστικά πρόσωπα!
Στη Θεσσαλονίκη δυστυχώς, όπως πολύ καλά γνωρίζεις και εσύ, η έννοια της προστασίας του πολίτη πρέπει να εφαρμοσθεί άμεσα και επιτακτικά σε ένα ευρύτατο φάσμα πεδίων.
Η ενοχή ή/και η ανοχή των τοπικών αρχών, η ανευθυνότητα και η πλημμελής ή στρεβλή αντίληψη τους για το περιεχόμενο του ρόλου και τις ουσιαστικές αρμοδιότητές τους έχουν δημιουργήσει εικόνα παράλυσης και ασυδοσίας καθιστώντας την καθημερινότητα ανυπόφορη. Βεβαίως, σε αυτές τις συνθήκες διαμορφώνονται συγχρόνως και οι όροι για ασύδοτες και ανεύθυνες συμπεριφορές και εκ μέρους των πολιτών.
Φίλε Σπύρο,
Το γεγονός ότι οι στοιχειώδεις κανόνες και τα αυτονόητα πλαίσια δικαιωμάτων και υποχρεώσεων καταστρατηγούνται στην πόλη αυτή συνιστά πεδίο που εμπίπτει στην προστασία του πολίτη.
Το γεγονός ότι οι τοπικοί άρχοντες αδιαφορούν, μεταθέτουν ευθύνες και υπεκφεύγουν αντί να παίρνουν πρωτοβουλίες για να για να αντιμετωπιστούν συντονισμένα και με συγκεκριμένες αποφάσεις και δράσεις προβλήματα όπως η χαώδης εικόνα των δρόμων και η ανεξέλεγκτη κατάσταση του κυκλοφοριακού συνιστά πεδίο που εμπίπτει στην προστασία του πολίτη.
Το γεγονός ότι στην πόλη αυτή έχει καταστρατηγηθεί απολύτως η έννοια του δημόσιου χώρου και πλέον, με την ανοχή (ή μήπως και την έγκριση) των τοπικών αρχών πεζοδρόμια, πεζόδρομοι και πλατείες έχουν παραδοθεί στα τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (οι ιδιοκτήτες των οποίων επιδεικνύουν προκλητικώς επεκτατικές τάσεις) ή σε δίτροχα που κινούνται και παρκάρουν ανεξέλεγκτα συνιστά πεδίο που εμπίπτει στην προστασία του πολίτη.
Το γεγονός ότι δεν έχουν ληφθεί τα προβλεπόμενα μέτρα ούτε έχουν γίνει οι κατάλληλες ρυθμίσεις για την προστασία και την ασφάλεια των πεζών στις περιοχές όπου εκτελούνται έργα για την κατασκευή του μετρό συνιστά πεδίο που εμπίπτει στην προστασία του πολίτη.
Όλα αυτά αποτελούν απλώς ενδεικτική αναφορά καθημερινών φαινομένων που και εσύ γνωρίζεις καλά.
Η Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη κατ’ επανάληψη και με ιδιαίτερη έμφαση και ένταση
έχει θέσει ζητήματα όπως αυτά,
έχει απαιτήσει παρεμβάσεις και ρυθμίσεις,
έχει καταγγείλει συμπεριφορές ανοχής και φαινόμενα ατιμωρησίας,
έχει αποκαλύψει πράξεις ανομίας,
έχει αναλάβει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ενεργοποίησης πολιτών και φορέων.
Έχει επεξεργαστεί θέσεις και προτάσεις.
Για αυτές τις θέσεις και τις προτάσεις ζητούμε να κουβεντιάσουμε μαζί σου.
Για να αναλάβουμε κοινές δράσεις που θα συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητας των Θεσσαλονικιών, στην εφαρμογή συντονισμένων και αποδοτικών δράσεων, στη καλλιέργεια μιας διαφορετικής κουλτούρας στη σχέση του πολίτη με τις τοπικές αρχές και τους δημοτικούς του άρχοντες.
Για να δώσουμε, εν τέλει, από κοινού ουσιαστικό περιεχόμενο στην έννοια της προστασίας του πολίτη στην πόλη μας
Θα θέλαμε σύντομα να σε συναντήσουμε και ελπίζουμε πως θα φροντίσεις για αυτό.
Mε τιμή
Γιάννης Μπουτάρης
Παναγιώτης Αβραμόπουλος
Ανδρέας Κουράκης