31 Δεκ 2009

Τι τέλη κυκλοφορίας πληρώνουν στη Γερμανία;


Έκανα μια έρευνα στο διαδίκτυο και σύγκρινα τη φορολόγηση των αυτοκινήτων στην πατρίδα μας σε σχέση με αυτή στη Γερμανία (διάλεξα τη Γερμανία μιας και έζησα κάποια χρόνια εκεί και έχω δεί τι είναι να απολαμβάνει κάποιος κοινωνική δικαιοσύνη).

Έχουμε και λέμε λοιπόν όσον αφορά το Γερμανικό μοντέλο φορολογίας το οποίο τέθηκε σε ισχύ απο τον Ιούλιο του 2009.

-Η φορολόγηση γίνεται βάση του κυβισμού του οχήματος καθώς και των ρύπων που εκπέμπει στο περιβάλλον. Συγκεκριμένα...
για τα βενζινοκίνητα ο φόρος είναι 2 ευρώ ανα 100 κυβικά εκατοστά του κινητήρα, ενώ ο φόρος για τα πετρελαιοκίνητα είναι 9,50 ευρώ ανα 100 κυβικά εκατοστά. Όσον αφορα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), ο φόρος που επιβάλεται είναι 2 ευρώ ανα γραμμάριο CO2 για όριο μέχρι 120 συνολικά γραμμάρια εκπομπής. Απο το όριο αυτό και πάνω, το ύψος του φόρου αλλάζει ανα γραμμάριο CO2.
-Η φορολόγηση του οχήματος ξεκινάει απο τη στιγμή που θα εκδωθεί άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και παύει όταν παραδωθεί η άδεια και δηλωθεί ακινητοποίηση. Πληρώνεις δηλαδη μόνο για το χρονικό διάστημα που το όχημα ήταν δηλωμένο οτι κυκλοφορεί (και όχι να πληρώνεις τα τέλη κυκλοφορίας για όλη τη χρόνια, ακόμα και αν θελήσεις να κυκλοφορήσεις το όχημά σου έστω μόνο 3 μήνες το χρόνο, όπως συμβαίνει στην πατρίδα μας.)
-Έκπτωση 330 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας έχουν τα οχήματα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας πρίν απο το 2006, ΑΛΛΑ οι ιδιοκτήτες τους έχουν προβεί στην τοποθέτηση αντιρρυπαντικού φίλτρου νέας τεχνολογίας (νέας τεχνολογίας καταλύτες). Η έκπτωση ισχύει αμέσως μόλις ο ιδιοκτήτης δηλώση την τοποθέτηση του φίλτρου αυτού. Οι κάτοχοι των παραπάνω οχημάτων που δεν έχουν προβεί στην εγκατάσταση του ειδικού αυτού φίλτρου, θα φορολογούνται επιπλέον με 1,20 ευρω ανα 100 κυβικά εκατοστά το χρόνο και ανάλογα με τα εκπεμπόμενα καυσαέρια, ο τελικός πρόσθετος φόρος (τα λεγόμενα ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΛΗ) κυμαίνεται απο 6.75 ευρώ εως και 37,58 ευρώ ανα 100 κυβικά εκατοστά για κινητήρες πετρελαίου και απο 6,75 εως 25,36 ανα 100 κυβικά εκατοστά για βενζινοκινητήρες.

-Υπάρχει ξεχωριστό καθεστώς φορολόγησης για οχήματα με κινητήρες WANKEL και φορολογόυνται ανάλογα με ο συνολικό βάρος τους (δεν το αναλύω περαιτέρω).
-Για ηλεκτροκίνητα οχήματα ισχύει η φορολόγησή τους ανάλογα με το συνολικό βάρος τους και ισχύει η μισή φορολόγιση σε σχέση με τα συμβατικά. Εκτός απο αυτό ισχύει ολική απαλλαγή καταβολής τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα αυτά για χρονικό διάστημα 5 ετών απο την ημέρα της πρώτης τους κυκλοφορίας.

Υπάρχει κάποιος ανγνώστης που θα αισθανόταν αδικημένος με το παραπάνω μοντέλο; Γνωρίζει κάποιος να προτείνει κάτι δικαιότερο; Καλό θα ήταν λοιπόν να λαμβάνονται υποψην τέτοια μοντέλα προτού βγεί κάποιο μέτρο.

Χάσογλου Γεώργιος
Πηγή: http://www.forium.de/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη