Επιστολή στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη έστειλε ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, μετά από διαμαρτυρίες των εργαζομένων στην Εταιρεία Χάλυβος ΑΕ (πιο γνωστή ως Hellenic Steel, που βρίσκεται στην ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΒΕΡΟΙΑΣ (6ο ΧΛΜ.), και διαχειρίζεται από το Ιταλικό Riva Group για την άρνηση της μειοψηφίας να συναινέσει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Ο κ. Ψωμιάδης επισημαίνει ότι.... σύμφωνα με τους εργαζομένους, η στάση των μετόχων της μειοψηφίας θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια και σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος, στη διακοπή της λειτουργίας της εταιρίας και στην ανάκληση της άδειας λειτουργίας της. Συνέπεια αυτού θα είναι 400 άμεσα εργαζόμενοι και 1.000 έμμεσα απασχολούμενοι να βρεθούν χωρίς εργασία από τη μια μέρα στην άλλη.
Ο κ. Ψωμιάδης επισημαίνει ότι.... σύμφωνα με τους εργαζομένους, η στάση των μετόχων της μειοψηφίας θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια και σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος, στη διακοπή της λειτουργίας της εταιρίας και στην ανάκληση της άδειας λειτουργίας της. Συνέπεια αυτού θα είναι 400 άμεσα εργαζόμενοι και 1.000 έμμεσα απασχολούμενοι να βρεθούν χωρίς εργασία από τη μια μέρα στην άλλη.
Ο κ. Ψωμιάδης ζητά από τη υπουργό να στηρίξει τους εργαζομένους και την εταιρία καθώς μια τέτοια αρνητική εξέλιξη θα δημιουργήσει συνθήκες κοινωνικής ασφυξίας στην ήδη βεβαρυμένη από την ανεργία Θεσσαλονίκη.
Σημειωτέον ότι ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης δέχθηκε σήμερα, στις 9 το πρωί, στο γραφείο του στη Νομαρχία, αντιπροσωπεία των εργαζομένων στην Εταιρία Χάλυβος ΑΕ, που του εξέθεσαν τα προβλήματά τους.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής του Νομάρχη Π. Ψωμιάδη έχει ως εξής:
«Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Θα ήθελα να θέσω υπόψη σας ένα σοβαρότατο ζήτημα που έχει ανακύψει το τελευταίο διάστημα στη Θεσσαλονίκη και απαιτεί τη δική σας συνδρομή για την επίλυσή του.
Η ανώνυμη με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΧΑΛΥΒΟΣ Α.Ε.» ιδρύθηκε το έτος 1962, άλλαξε ιδιοκτησιακό καθεστώς αρκετές φορές και ασχολείται με την παραγωγή, επεξεργασία (ψυχρά εξέλαση), εισαγωγή, εξαγωγή και διάθεση χάλυβα και άλλων μετάλλων.
Οι σημερινοί μέτοχοι της ς είναι οι παρακάτω και τα αντίστοιχα ποσοστά τους έχουν ως εξής:
1. Chabana S.A. (Όμιλος RIVA-Ιταλικός): 51,81%
2. Τράπεζα Πειραιώς 30,83%
3. Marubeni Itochu Steel Eur.- Ιαπωνική 14,84%
4. Εθνική Τράπεζα 2,51%
100,00%
Ο Όμιλος RIVA έχει επίσης αναλάβει και το management της.
Η βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της έχει γίνει αρνητικό, θεωρείται ανακλητέα λόγω των ζημιών (άρθρο 48 του ΚΝ 2190/20) και είναι απαραίτητη για την επιβίωσή της μια ουσιαστική και γενναία αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.
Για τέτοια απόφαση απαιτείται κατά το άρθρο 19 παρ.2 και 5 του καταστατικού της, απαρτία των 2/3 του καταβεβλημένου κεφαλαίου και πλειοψηφία των ¾ των ψήφων που εκπροσωπούνται στη συνέλευση των μετόχων.
Τέτοιες προτάσεις για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου καταψηφίσθηκαν στο παρελθόν από τη μειοψηφία, η οποία αρνείται συστηματικά την εξεύρεση οποιασδήποτε λύσης στο οικονομικό πρόβλημα της ς, αρνούμενη παράλληλα να μεταβιβάσει τις μετοχές της στον Όμιλο RIVA.
Ειδικότερα, στην τελευταία Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ως άνω ανώνυμης ς, η οποία έλαβε χώρα στις 8 Ιανουαρίου 2010 και στην οποία παρέστη το 97,49% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου, οι δύο μέτοχοι της μειοψηφίας και συγκεκριμένα η Τράπεζα Πειραιώς και η Marubeni Itochu Steel Eur., οι οποίες συγκεντρώνουν το 45,67% του μετοχικού κεφαλαίου καταψήφισαν την προταθείσα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 50.000.000 ευρώ περίπου (η Εθνική Τράπεζα δεν παρέστη).
Η στάση αυτή θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια και σύμφωνα με όσα προβλέπουν οι κείμενες νομοθετικές διατάξεις στη διακοπή λειτουργίας της ς και στην ανάκληση της άδειας λειτουργίας της. Ως συνέπεια 400 άμεσα εργαζόμενοι σε αυτήν και άλλοι 1.000 έμμεσα απασχολούμενοι θα βρεθούν χωρίς εργασία από τη μία ημέρα στην άλλη, δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής ασφυξίας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην οικονομία της Ελλάδας. Θα πρέπει να τονισθεί εδώ ότι η λειτουργία της ς έως και σήμερα απέφερε έσοδα σε φορείς και εταιρείες του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου Τομέας, όπως ενδεικτικά το λιμάνι Θεσσαλονίκης, που είχε έσοδα από τη συγκεκριμένη ς 11 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Για τους λόγους αυτούς, ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα της εταιρείας και των εργαζομένων και να ανακοπεί η ραγδαία αποβιομηχανοποίηση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας.
Με εκτίμηση,
Ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης
Παναγιώτης Χ. Ψωμιάδης»