Ενδείξεις ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Aegean και της Olympic Air, που θα έχουν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κοινού επιχειρηματικού σχήματος, διαφαίνονται στον ορίζοντα.
Επισήμως οι δύο πλευρές αποφεύγουν οποιαδήποτε δήλωση, όμως...
Επισήμως οι δύο πλευρές αποφεύγουν οποιαδήποτε δήλωση, όμως...
παράγοντες που παρακολουθούν από κοντά τις συζητήσεις αφήνουν να εννοηθεί πως το πιθανότερο αυτή τη στιγμή είναι το φλερτ να οδηγήσει σε γάμο, κυρίως επειδή και το οικονομικό περιβάλλον δεν ευνοεί διαγκωνισμούς. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως η (σ.σ. δρομολογούμενη) σύμπραξη μπορεί να λειτουργήσει ως μοντέλο για αντίστοιχου τύπου συμφωνίες σε άλλους τομείς της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής, που δοκιμάζονται σήμερα από τις συνέπειες της κρίσης.
Για την ώρα η κυβέρνηση παρακολουθεί τις συζητήσεις εκ του μακρόθεν και μάλλον με περιορισμένες δυνατότητες αντίδρασης. Για το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μονοπωλιακής δύναμης το υπουργείο Υποδομών «δείχνει» προς την, εποπτευόμενη από το υπουργείο Οικονομίας, Επιτροπή Ανταγωνισμού. Οσον αφορά τον έλεγχο της νέας εταιρείας από το Δημόσιο, αυτός μπορεί να ασκηθεί πια μόνο με την ουσιαστική αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφού οποιαδήποτε περίπτωση συμμετοχής του κράτους στη μετοχική σύνθεση του νέου σχήματος θα πρέπει να αποκλειστεί τουλάχιστον στην παρούσα χρονική περίοδο.
Στα περί συγκέντρωσης δυνάμεων, πάντως, στελέχη της Aegean και της Olympic Air εκτιμούν πως η μεταξύ τους συνεργασία μπορεί να δημιουργήσει περισσότερα περιθώρια για τη δραστηριοποίηση άλλων επιχειρήσεων. Προσθέτουν πως ουδείς εμποδίζεται σήμερα από το να εκτελέσει πτήσεις στο εσωτερικό της χώρας ή να πραγματοποιήσει τακτικά δρομολόγια που θα συνδέσουν ελληνικά αεροδρόμια με προορισμούς του εξωτερικού.
Επανασχεδιασμός πτητικού έργου
Οπως διαφαίνεται, η νέα εταιρεία θα προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του πτητικού έργου, συνενώνοντας δρομολόγια που παρουσιάζουν μέτριους δείκτες πληρότητας. Για παράδειγμα, σήμερα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη οι δύο εταιρείες εκτελούν γύρω στις 20 πτήσεις ημερησίως, ενώ το νέο σχήμα που θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις μπορεί να πραγματοποιεί γύρω στις 15 πτήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει υψηλότερη πληρότητα και να μειώσει λειτουργικές δαπάνες.
Δημοσιεύθηκε στην Ελευθεροτυπία / http://www.foreignpress-gr.com/2010/02/aegean.html
Για την ώρα η κυβέρνηση παρακολουθεί τις συζητήσεις εκ του μακρόθεν και μάλλον με περιορισμένες δυνατότητες αντίδρασης. Για το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μονοπωλιακής δύναμης το υπουργείο Υποδομών «δείχνει» προς την, εποπτευόμενη από το υπουργείο Οικονομίας, Επιτροπή Ανταγωνισμού. Οσον αφορά τον έλεγχο της νέας εταιρείας από το Δημόσιο, αυτός μπορεί να ασκηθεί πια μόνο με την ουσιαστική αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφού οποιαδήποτε περίπτωση συμμετοχής του κράτους στη μετοχική σύνθεση του νέου σχήματος θα πρέπει να αποκλειστεί τουλάχιστον στην παρούσα χρονική περίοδο.
Στα περί συγκέντρωσης δυνάμεων, πάντως, στελέχη της Aegean και της Olympic Air εκτιμούν πως η μεταξύ τους συνεργασία μπορεί να δημιουργήσει περισσότερα περιθώρια για τη δραστηριοποίηση άλλων επιχειρήσεων. Προσθέτουν πως ουδείς εμποδίζεται σήμερα από το να εκτελέσει πτήσεις στο εσωτερικό της χώρας ή να πραγματοποιήσει τακτικά δρομολόγια που θα συνδέσουν ελληνικά αεροδρόμια με προορισμούς του εξωτερικού.
Επανασχεδιασμός πτητικού έργου
Οπως διαφαίνεται, η νέα εταιρεία θα προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του πτητικού έργου, συνενώνοντας δρομολόγια που παρουσιάζουν μέτριους δείκτες πληρότητας. Για παράδειγμα, σήμερα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη οι δύο εταιρείες εκτελούν γύρω στις 20 πτήσεις ημερησίως, ενώ το νέο σχήμα που θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις μπορεί να πραγματοποιεί γύρω στις 15 πτήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει υψηλότερη πληρότητα και να μειώσει λειτουργικές δαπάνες.
Δημοσιεύθηκε στην Ελευθεροτυπία / http://www.foreignpress-gr.com/2010/02/aegean.html