Τέλος στη... τζάμπα διέλευση από την Εγνατία οδό πρόκειται να μπει μέχρι το καλοκαίρι, όπως προανήγγειλε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Τα διόδια του Πολύμυλου είναι τα πρώτα που θα λειτουργήσουν, ενώ, μέχρι τις αρχές του 2011, σειρά θα... πάρουν άλλοι τρεις σταθμοί, στο Μέτσοβο, το Νέστο και την Αλεξανδρούπολη. Το κόστος των διοδίων θα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου δύο ευρώ.
Το... χέρι στην τσέπη θα αρχίσουν να βάζουν από το καλοκαίρι οι διερχόμενοι από την Εγνατία οδό. Βάσει του προγραμματισμού, στις αρχές του 2011 θα λειτουργούν τέσσερις νέοι από τους συνολικά 12 συν έναν (ανά ρεύμα κυκλοφορίας) σταθμούς διοδίων που θα υπάρχουν κατά μήκος του άξονα.
Υπενθυμίζεται ότι ένας σταθμός λειτουργεί ήδη, στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ. Πρόκειται γι' αυτόν των Μαλγάρων. Ετσι, ουσιαστικά, το επόμενο έτος θα λειτουργούν συνολικά πέντε σταθμοί διοδίων.
Η συλλογή των διοδίων θα γίνεται, στην πρώτη φάση λειτουργίας τους, από χειροκίνητες λωρίδες με την καταβολή μετρητών, όμως αργότερα έχει προγραμματιστεί να προστεθούν λωρίδες ηλεκτρονικής είσπραξης.
Ειδικά για το σταθμό διοδίων των Μαλγάρων στόχος είναι να μεταφερθεί η λειτουργία του στην «Εγνατία Οδό ΑΕ». Η εταιρία, με τη σειρά της, θα αποδίδει τμήμα των εισπράξεων στο σημερινό διαχειριστή του σταθμού. Κι αυτό καθώς κάποια από τα οχήματα που περνάνε από τα Μάλγαρα κατευθύνονται στην Εγνατία οδό και κάποια άλλα στον ΠΑΘΕ.
Χαμηλές τιμές
Ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος χτες επισκέφτηκε μαζί με το γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Εργων, Σέργιο Λαμπρόπουλο, τα γραφεία της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», όπου είχε συνεργασία με το νέο δ.σ. της εταιρίας και συναντήθηκε και με τα δ.σ. των εργαζομένων, ανέφερε ότι «τα ακριβά και πυκνά διόδια τοποθετήθηκαν και νομοθετήθηκαν με τις συμβάσεις παραχώρησης το 2007 που διαμόρφωσε και ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ. Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε τα έργα και είχε κατακρίνει τότε τα πυκνά και ακριβά διόδια και τους κρυφούς φόρους, που έκρυψε η προηγούμενη κυβέρνηση στα διόδια των συμβάσεων παραχώρησης. Εμείς έχουμε ξεκινήσει τη συνεργασία με τους παραχωρησιούχους για να καλυφτεί ένα μέρος αυτών των κρατικών φόρων και να μειωθούν σημαντικά τα διόδια για τα επόμενα 30 χρόνια».
Ο υφυπουργός, μιλώντας για τα διόδια των Μαλγάρων, είπε ότι «θα αξιοποιηθούν σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους για να μη λειτουργήσουν τα διόδια στο Αιγίνιο, όπως και τα νέα διόδια της Εγνατίας στην Κουλούρα. Τρία διόδια στην ίδια περιοχή θα ήταν μια απίστευτη ταλαιπωρία, ένα πρόσθετο κόστος. Το τελικό κόστος των διοδίων των Μαλγάρων θα καθοριστεί με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις και τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές. Σε κάθε περίπτωση τα διόδια θα είναι χαμηλότερα από αυτά που θα πλήρωναν οι κάτοικοι της περιοχής, εάν λειτουργούσε ο σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο».
Τα χρέη
Σχετικά με τα χρέη της Εγνατίας, είπε ότι η Πολιτεία είχε υποχρέωση με βάση τις συμβάσεις με την ΕΕ και με τράπεζες που χρηματοδότησαν την κατασκευή του άξονα, να τοποθετήσει διόδια από το 2006. «Κάθε χρόνο η συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας κοστίζει περίπου 80 με 100 εκατ. ευρώ. Μόνο στη ΔΕΗ η Εγνατία πληρώνει κάθε χρόνο 11 εκατ. ευρώ. Αυτά δεν μπορεί να πληρώνονται από το γενικό προϋπολογισμό και από τη φορολογία του Ελληνα πολίτη. Πρέπει να πληρώνονται από τους χρήστες. Η τοποθέτηση των διοδίων θα αρχίσει σταδιακά λίγο πριν από το καλοκαίρι. Σε κάθε περίπτωση, θα είναι χαμηλότερα από τα διόδια των άλλων αυτοκινητοδρόμων», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.
Σχετικά με τους συμβασιούχους της «Εγνατία Οδός ΑΕ», είπε ότι «μέσα από το ΑΣΕΠ και με βάση την εμπειρία που έχουν είμαι βέβαιος ότι πολλοί από τους εργαζομένους θα απασχοληθούν σε νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και θα είναι παραγωγικές από την πλευρά της Εγνατίας. Οι ανανεώσεις των συμβασιούχων πλέον δεν μπορούν να γίνουν όπως γινόταν μέχρι τώρα, θα γίνονται μέσα από το ΑΣΕΠ».
Τέλος, αναφερόμενος στην εξωτερική περιφερειακή, επανέλαβε ότι ενδεχομένως μέσα στο καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί το τμήμα από το «Τιτάν» μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, ενώ το δεύτερο τμήμα θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2011.
Πηγή: http://www.agelioforos.gr/