Επειδή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππας, εμφανίζεται συχνά να κόπτεται για το συμφέρον του Δημοσίου, άλλωστε, αυτό οφείλει να κάνει, αυτό είναι το καθήκον του, η ΑΞΙΑ θέτει ερωτήματα για δύο θέματα που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που έχουν προκαλέσει ερωτήματα στην αγορά, "κρύβουν" ενδεχομένως περίεργες διεργασίες, χρήζουν έρευνας από πλευράς των αρμοδίων φορέων.
Γράφει λοιπόν η ΑΞΙΑ
Περιμένουμε δε απαντήσεις και πράξεις από τον κ. Ρέππα ώστε να διαπιστώσουμε με τη σειρά μας τη συνέπεια των λόγων του υπουργού. Βέβαια, η πρόσφατη εμπειρία με τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα της απεργίας των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων προκάλεσε αν μη τι άλλο ερωτηματικά, μια και τη μία μέρα δήλωνε ότι σέβεται τους οδηγούς και δεν πρόκειται να προχωρήσει σε επιστρατεύσεις, το βράδυ… άλλαζε την απόφασή του, αλλά μετά έβρισκε να πει έναν καλό λόγο για τους απεργούς και τις οικογένειές τους… Τόσο συνεπής ήταν ο κ. Ρέππας…
Ερώτημα 1: Τι γίνεται με τα σκύρα, τις ράγες και τους στρωτήρες;
Ρωτάμε λοιπόν για μία ακόμα φορά τον κ. Ρέππα, μια και τα θέματα του ΟΣΕ είναι στο πεδίο ευθύνης και ελέγχου του, επειδή αυτή η ιστορία με τα σκύρα έχει "ψωμί" και θα επιμείνουμε μέχρι να δοθούν απαντήσεις από αρμόδια χείλη, ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ οι προμηθευτές των σκύρων, ΠΟΙΟΙ τα παρέλαβαν από τον ΟΣΕ και σε ΠΟΙΕΣ ΤΙΜΕΣ; Εγινε έλεγχος στις παραγγελίες, στα αποθέματα; Τι έχει γίνει με τις ράγες και τους στρωτήρες; Υπάρχουν γκρίζες ζώνες στη διαδικασία; Εχει γίνει κι εδώ έλεγχος;
Αν δεν πάρετε μέτρα, κ. Ρέππα, θα μας αναγκάσετε να επανέλθουμε, γιατί το θέμα αυτό έχει "ζουμί". Και καλούμε τον γενικό επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης, κ. Λ. Ρακιντζή, όπως έκανε έλεγχο στην ΕΡΤ και σε άλλους οργανισμούς, έτσι να περάσει μια βόλτα και από τον ΟΣΕ για να ψάξει τι έχει συμβεί με τις παραπάνω περιπτώσεις, με τους παραπάνω διαγωνισμούς. Γιατί κάτι μας λέει ότι θα βρει "ψωμί" στην υπόθεση…
Ερώτημα 2: Ποιος κάνει τη συντήρηση της Αττικής Οδού και με τι τιμές;
Φαίνεται ότι ο "φάκελος" της Αττικής Οδού έχει πολλά θέματα μέσα, πέρα από αυτά που έχουμε κατά καιρούς αναδείξει μέσα από τούτη τη στήλη. Ενα δε από αυτά είναι η εργολαβία συντήρησης της Αττικής Οδού, ένας διαγωνισμός που βγαίνει κάθε χρόνο και αφορά στη συντήρηση του δικτύου. Καταλαβαίνετε, να φυτευτούν τίποτα δενδράκια, να ποτιστούν, να μαζέψουν σκουπιδάκια από τον δρόμο και άλλα τέτοια πράγματα…
Εμείς λοιπόν ρωτάμε τον κ. Ρέππα, ως έναν εκ των αρμοδίων για τους οδικούς άξονες και τις συμβάσεις παραχώρησης. Πώς γίνεται ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, ποιος τον κάνει, ποιος τον κερδίζει και με τι οικονομικό αντάλλαγμα; Για να μην… κουράζεστε και περιμένετε, σας απαντάμε εμείς. Οπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, τον διαγωνισμό τον κάνει η ίδια η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του project, τον διαγωνισμό αναλαμβάνει πάλι η ίδια, το δε κόστος φθάνει γύρω στα 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Οπως αντιλαμβάνεσθε, όσο ακριβότερο είναι το πακέτο της συντήρησης της Αττικής Οδού, τόσο περισσότερο κερδίζουν οι εργολάβοι κάθε χρόνο, από τα λεφτά μάλιστα του Δημοσίου. Το οποίο οφείλει να ελέγξει το σύνολο των διαδικασιών, γιατί κάτι μας λέει ότι και πίσω από αυτήν την εργολαβία κρύβεται η προσπάθεια που καταβάλλει η κοινοπραξία των εργολάβων να κρατήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα υπό τον έλεγχό τους το project της Αττικής Οδού. Πώς; Εμφανίζοντας μεγάλα έξοδα, τα οποία συντελούν και αυτά στο να μην πιαστεί άμεσα ο στόχος της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων που έχει τεθεί ως "όρος" για την επιστροφή του project στο Δημόσιο. Δηλαδή, μοιάζει ως ένα ακόμα τρικ των εργολάβων για να κρατήσουν τον χρυσοφόρο οδικό άξονα.
Αλήθεια, αυτός ο μεγάλος ακαδημαϊκός, πρώην στέλεχος της κοινοπραξίας "ΝΕΑ ΟΔΟΣ" και νυν γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Εργων, κ. Σ. Λαμπρόπουλος, έχει άραγε ασχοληθεί με αυτό το θέμα; Το γνωρίζει; Λέμε δε ακαδημαϊκός, καθώς ήταν αναπληρωτής καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, αν και μετά, για λόγους που δεν γνωρίζουμε, καταργήθηκε η έδρα.
Ερώτημα 1: Τι γίνεται με τα σκύρα, τις ράγες και τους στρωτήρες;
Ρωτάμε λοιπόν για μία ακόμα φορά τον κ. Ρέππα, μια και τα θέματα του ΟΣΕ είναι στο πεδίο ευθύνης και ελέγχου του, επειδή αυτή η ιστορία με τα σκύρα έχει "ψωμί" και θα επιμείνουμε μέχρι να δοθούν απαντήσεις από αρμόδια χείλη, ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ οι προμηθευτές των σκύρων, ΠΟΙΟΙ τα παρέλαβαν από τον ΟΣΕ και σε ΠΟΙΕΣ ΤΙΜΕΣ; Εγινε έλεγχος στις παραγγελίες, στα αποθέματα; Τι έχει γίνει με τις ράγες και τους στρωτήρες; Υπάρχουν γκρίζες ζώνες στη διαδικασία; Εχει γίνει κι εδώ έλεγχος;
Αν δεν πάρετε μέτρα, κ. Ρέππα, θα μας αναγκάσετε να επανέλθουμε, γιατί το θέμα αυτό έχει "ζουμί". Και καλούμε τον γενικό επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης, κ. Λ. Ρακιντζή, όπως έκανε έλεγχο στην ΕΡΤ και σε άλλους οργανισμούς, έτσι να περάσει μια βόλτα και από τον ΟΣΕ για να ψάξει τι έχει συμβεί με τις παραπάνω περιπτώσεις, με τους παραπάνω διαγωνισμούς. Γιατί κάτι μας λέει ότι θα βρει "ψωμί" στην υπόθεση…
Ερώτημα 2: Ποιος κάνει τη συντήρηση της Αττικής Οδού και με τι τιμές;
Φαίνεται ότι ο "φάκελος" της Αττικής Οδού έχει πολλά θέματα μέσα, πέρα από αυτά που έχουμε κατά καιρούς αναδείξει μέσα από τούτη τη στήλη. Ενα δε από αυτά είναι η εργολαβία συντήρησης της Αττικής Οδού, ένας διαγωνισμός που βγαίνει κάθε χρόνο και αφορά στη συντήρηση του δικτύου. Καταλαβαίνετε, να φυτευτούν τίποτα δενδράκια, να ποτιστούν, να μαζέψουν σκουπιδάκια από τον δρόμο και άλλα τέτοια πράγματα…
Εμείς λοιπόν ρωτάμε τον κ. Ρέππα, ως έναν εκ των αρμοδίων για τους οδικούς άξονες και τις συμβάσεις παραχώρησης. Πώς γίνεται ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, ποιος τον κάνει, ποιος τον κερδίζει και με τι οικονομικό αντάλλαγμα; Για να μην… κουράζεστε και περιμένετε, σας απαντάμε εμείς. Οπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, τον διαγωνισμό τον κάνει η ίδια η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του project, τον διαγωνισμό αναλαμβάνει πάλι η ίδια, το δε κόστος φθάνει γύρω στα 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Οπως αντιλαμβάνεσθε, όσο ακριβότερο είναι το πακέτο της συντήρησης της Αττικής Οδού, τόσο περισσότερο κερδίζουν οι εργολάβοι κάθε χρόνο, από τα λεφτά μάλιστα του Δημοσίου. Το οποίο οφείλει να ελέγξει το σύνολο των διαδικασιών, γιατί κάτι μας λέει ότι και πίσω από αυτήν την εργολαβία κρύβεται η προσπάθεια που καταβάλλει η κοινοπραξία των εργολάβων να κρατήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα υπό τον έλεγχό τους το project της Αττικής Οδού. Πώς; Εμφανίζοντας μεγάλα έξοδα, τα οποία συντελούν και αυτά στο να μην πιαστεί άμεσα ο στόχος της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων που έχει τεθεί ως "όρος" για την επιστροφή του project στο Δημόσιο. Δηλαδή, μοιάζει ως ένα ακόμα τρικ των εργολάβων για να κρατήσουν τον χρυσοφόρο οδικό άξονα.
Αλήθεια, αυτός ο μεγάλος ακαδημαϊκός, πρώην στέλεχος της κοινοπραξίας "ΝΕΑ ΟΔΟΣ" και νυν γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Εργων, κ. Σ. Λαμπρόπουλος, έχει άραγε ασχοληθεί με αυτό το θέμα; Το γνωρίζει; Λέμε δε ακαδημαϊκός, καθώς ήταν αναπληρωτής καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, αν και μετά, για λόγους που δεν γνωρίζουμε, καταργήθηκε η έδρα.