Διαμάχη κυβέρνησης- τρόικας για 800- 1.000 εργαζομένους του ΟΣΕ
Η αντίστροφη μέτρηση για τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον ΟΣΕ, την περικοπή των δρομολογίων, την αύξηση των εισιτηρίων αλλά και την είσοδο ιδιωτών με την παραχώρηση φιλέτων του Οργανισμού έχει ήδη αρχίσει.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να απαλλαγεί ο σιδηρόδρομος από τα χρέη του και να γίνει ανταγωνιστικός. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει ετοιμαστεί από το υπουργείο Μεταφορών το νομοσχέδιο «για την εξυγίανση του πολύπαθου Οργανισμού», το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί τον ερχόμενο μήνα στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια, αφού ακολουθήσει διάλογος με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, θα πάρει τον δρόμο για τη Βουλή. Στο μεταξύ, έχουν ήδη αρχίσει να μειώνονται τα δρομολόγια. Μάλιστα, τον τελευταίο ενάμιση μήνα στο πλαίσιο του εξορθολογισμού κόπηκαν 30 δρομολόγια (από 460 μειώθηκαν σε 430) σε Πελοπόννησο και Μακεδονία.
Πηγές του υπουργείου Μεταφορών έλεγαν χθες ότι για να ετοιμαστεί αυτό το σχέδιο όπως και το business plan προηγήθηκε εξαντλητικό διάλογος με τους εκπροσώπους της τρόικας. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σήμερα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φθάνουν τα 230 δισ. ευρώ και στόχος είναι μέχρι το 2011 με τις παρεμβάσεις που θα δρομολογηθούν να έχουν μηδενιστεί.
Με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχέδιο, θα πωληθεί το 49% της εταιρείας με ταυτόχρονη εκχώρηση του μάνατζμεντ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές- εμπορευματικές μεταφορές) θα πωληθεί καθαρή, απαλλαγμένη από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, με σκοπό να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον σιδηροδρομικών εταιρειών από τη Γαλλία και Γερμανία.
Το... αγκάθι
Το πλεονάζον προσωπικό, ωστόσο, αποτελεί το μεγάλο αγκάθι στις σχέσεις του υπουργείου Υποδομών με την τρόικα, αλλά και τους εργαζομένους στον Οργανισμό. Μέχρι στιγμής, για το υπουργείο Υποδομών η διατήρηση των θέσεων εργασίας αποτελεί την «κόκκινη γραμμή». Το πλεονάζον προσωπικό στον ΟΣΕ υπολογίζεται σε 2.500, ενώ το σύνολο των εργαζομένων περίπου 6.000.
«Πρέπει με το πρόγραμμα εξυγίανσης, όπως έχει εκτιμηθεί, να απασχοληθούν στον ΟΣΕ περίπου 4.000
εργαζόμενοι. Αυτό σημαίνει ότι 2.500 εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιηθούν αλλιώς», ανέφερε πρόσφατα μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας. «Από τους 2.500 εργαζόμενους, περίπου 1.500 φαίνεται να έχουν τις προϋποθέσεις να συνταξιοδοτηθούν το 2011-2012. Αυτό σημαίνει ότι μένει ένας αριθμός 800-1.000 εργαζομένων, που γι΄ αυτούς γίνεται η συζήτηση αν θα απολυθούν ή θα μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες».
Οι εργαζόμενοι ωστόσο αντιδρούν. «Θα ματώσουμε» είναι η απάντηση τού προέδρου των εργαζομένων στον ΟΣΕ κ. Νίκου Κιουτσούκη στην περίπτωση που η κυβέρνηση συμφωνήσει με την τρόικα και προχωρήσει σε απολύσεις και μετατάξεις προσωπικού, εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Ο κ. Κιουτσούκης, μιλώντας χθες στα «ΝΕΑ», επεσήμανε ότι «η κυβέρνηση αρνείται εδώ και 9 μήνες να καθήσει μαζί μας στο τραπέζι τού διαλόγου από μηδενική βάση χωρίς προαποφασισμένα και προαπαιτούμενα». Οπως λέει, «εάν μας αποδείξουν με στοιχεία ότι υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, τότε είμαστε αποφασισμένοι να το συζητήσουμε».
Διαβάστε την συνέχεια: http://www.tanea.gr/