(σημείωση taxalia: Τα σχόλια έχουν περιορισμό λέξεων. Επειδή το κείμενο είναι μεγάλο, ο κ.Κεσσόπουλος μας παρακάλεσε με το e-mail του να αναρτήσουμε πράγμα που κάνουμε, όπως κάνουμε πάντα: δίνουμε λόγο σε όλους.)
Κύριε Φωτίου, γνωρίζω τις απόψεις σας και τις σέβομαι. Σεβαστείτε κι εσείς τις δικές μας. Προσωπικά, δεν με ενδιέφερε να κάνω διατριβή στην "Πρωτοβουλία", ούτε είπα ότι δεν έχει προγραμματικό λόγο. Θα έλεγα ότι έχει και έχει γιατί τον έφτιαξε μόνη της, πριν την καβαλικέψουν οι γνωστοί κομματικοί μηχανισμοί.
Προφανώς δεν θέλετε να ακούσετε αυτό που διαβάζετε. Δεν μέμφομαι γενικώς, μέμφομαι...
ειδικώς. Την αγία τριάδα της Θεσσαλονίκης δεν την εμπνεύστηκα εγώ ούτε την ασπάστηκα επίσης. Επιπλέον, προφανώς δεν έχετε παρακολουθήσει την αλησμόνητη προεκλογική εκπομπή του Π. Τσίμα το 2006 για τη "συντηρητική Θεσσαλονίκη" του Παπαγεωργόπουλου, του Άνθιμου και του Ψωμιάδη.
Προσωπικά δεν επικροτώ ατασθαλίες και σκάνδαλα που ενδεχομένως θα διαπιστώσει η Δικαιοσύνη και δε νομίζω ότι τις επικροτεί οποιοσδήποτε Θεσσαλονικιός, ακόμη κι αν ψήφισε Παπαγεωργόπουλο. Και φυσικά θεωρώ ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Ως πολίτης όμως μέχρι εκεί δικαιούμαι, δεν είμαι εισαγγελέας. Εσείς, μπορεί…
Όμως, η θεωρία για τη "συντηρητική Θεσσαλονίκη" είναι ένα δεδομένο, που το δημιούργησαν συγκεκριμένες δυνάμεις εξ αριστερών (ας το πούμε έτσι, ξαναλέω...).
Αυτό που λέω (ένα από αυτά) είναι ότι όταν καίγεται ένα βιβλίο στη Θεσσαλονίκη (βλέπε "Μ εις τη ν" του Μίμη Ανδρουλάκη) ακόμη κι αν αυτό γίνεται από ένα «δικό μας παιδί» (δικό σας δηλαδή), η Θεσσαλονίκη είναι συντηρητική. Όταν καίγεται ένα βιβλιοπωλείο στην Αθήνα, η Αθήνα δεν είναι συντηρητική.
Όταν ο κοινοβουλευτικός ΛΑΟΣ παίρνει 6-7% στη Θεσσαλονίκη, η Θεσσαλονίκη είναι συντηρητική, όταν η Χρυσή Αυγή παίρνει 20% στον Άγιο Παντελεήμονα η Αθήνα θα γίνει συντηρητική;
Όταν ο Ψωμιάδης μιλά για αθηνοκεντρικό κράτος είναι φοβικός, όταν το λέει π.χ. ο Ευάγγελος Βενιζέλος δεν είναι; Επίσης, όλα τα "λαμόγια" επί ΝΔ είχαν κάποια σχέση με τη Θεσσαλονίκη. Τυχαίο; Δεν το νομίζω…
Φυσικά και είναι άκρως συντηρητικά όσα αποδίδονται παραπάνω σε σας, αν και δυστυχώς δεν εννοούν κάτι τέτοιους αφορισμούς όσοι μιλούν για «συντηρητική Θεσσαλονίκη»… «Γιατί ο Μπουτάρης δεν είναι άγιος: πρώην αλκοολικός και «κακό παιδί», νυν 68άρης, σκουλαρικάτος, με τατουάζ, επιχειρηματίας (δηλαδή καπιταλιστής), ουδέποτε σε «στρούγγα», ορκισμένος πολέμιος του κομματικού εναγκαλισμού στην αυτοδιοίκηση, κακός πολιτικός, αφού δεν ξέρει να φυλάγεται από τις κακοτοπιές της εγχώριας πολιτικής κρεατομηχανής, δηλώνει ιδεολογικά σοσιαλδημοκράτης, υπήρξε δημοτικός σύμβουλος με το ΚΚΕ, υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΠΑΣΟΚ (επέλεξε να είναι τελευταίος στη λίστα), ψηφοφόρος του «συνασπισμού», περαστικός από τη «δράση», υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης το 2006 με την ανεξάρτητη και πολύχρωμη «πρωτοβουλία» (…)!!!
Προφανώς σας ενοχλούσαν κάποτε όλα αυτά. Εμένα πάλι ουδέποτε με ενόχλησε το σκουλαρίκι του κυρ Γιάννη, αντίθετα με γοήτευε ως look (αυτό και προς τους υπόλοιπους σχολιαστές). Όμως ποτέ δεν θεώρησα ότι επειδή κάποιος φοράει σκουλαρίκι κι έχει τατουάζ ή επειδή κάποιος φοράει γραβάτα κι έχει συλλογή πολεμικών κειμηλίων είναι κατάλληλος να διοικήσει αυτήν την πόλη. Δεν είναι αυτό το κριτήριό μου, δεν είναι αυτό το επιχείρημά μου. Κι αυτό, δυστυχώς για την προπαγάνδα αυτού του τύπου, ισχύει για την πλειοψηφία των Θεσσαλονικέων.
Τα προβλήματα είναι πραγματικά, έχουν αιτίες πέρα από δοξασίες. Ο Καλλικράτης θα έπρεπε να τα λύνει διά παντός. Όμως, το κόμμα που υποστηρίζει τον Γ. Μπουτάρη (τον θυμήθηκε με μια τετραετία καθυστέρηση) δεν είχε τέτοιες αγαθές προθέσεις. Καλές οι θεωρίες, όμως σημασία έχει τι ισχύει στην πράξη, στη διοίκηση. Αυτό σημαίνει ότι όποιος και να εκλεγεί θα έχει να αντιμετωπίσει τις αγκυλώσεις της διοικητικής δομής.
Όσο για τη «συντηρητική Θεσσαλονίκη» της αγίας τριάδας, σκεφτείτε το κι αλλιώς: είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος που επί 24 χρόνια η αριστερά δεν μπορεί να «πάρει την πόλη» (όπως είπε πριν ενάμιση μήνα ο κυρ Γιάννης).
Εν πάσει περιπτώσει, θα σας επαναλάβω κάτι που υπερβαίνει το αποτέλεσμα της αυριανής εκλογικής αναμέτρησης: ουδείς συντηρητικότερος από τον δήθεν προοδευτικό. Με ταμπέλες και γιούργια, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΗ.
Και, παρεμπιπτόντως, αν δεν σας αρέσει ο φρέντο, πιείτε ελληνικό -ή αν προτιμάτε, πιείτε τούρκικο. Νέβερ μάιντ...
--
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΣΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ