Την πρωτοχρονιάτικη πίτα έκοψε εχτές στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο Υφυπουργός κος Μαγκριώτης. Αμέσως μετά προέβη σε δηλώσεις σχετικά με το μέλλον του μέσου που περιμένει με αγωνία η πόλη.
Ο κος Μαγκριώτης έδωσε την διαβεβαίωση για ολοκλήρωση των έργων Μετρό στην Θεσσαλονίκη μέχρι το 2018. Το πλήρες δίκτυο περιλαμβάνει ...
εκτός από την βασική γραμμή, την επέκταση για Καλαμαριά, την επέκταση για Σταυρούπολη/Ευκαρπία και την επέκταση προς Εύοσμο/Σίνδο. Αυτά χωρίς να υπολογίζεται η πιθανολογούμενη επέκταση προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία με monorail.
Φυσικά όλα αυτά χωρίς να συνυπολογίζονται οι συνηθισμένες καθυηστερήσεις των έργων Μετρό στη χώρα μας αφού στην μέχρι σήμερα ιστορία κατασκευής γραμμών και σταθμών Μετρό δεν υπάρχει κατασκευή χωρίς τουλάχιστον 2 χρόνια καθυστέρηση, εκτός από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων όταν οι τότε επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα προς Άγιο Δημήτριο, Άγιο Αντώνιο και Δουκίσσης Πλακεντίας τελείωσαν στην ώρα τους λόγω των ασφυκτικών πιέσεων της ΔΟΕ.
Όλες οι υπόλοιπες κατασκευές έχουν παρουσιάσει απόκλιση από το χρονοδιάγραμμά τουλάχιστον 2 χρόνια για διάφορους λόγους: αρχαιολογικά ευρήματα, προβλήματα στις κατασκευάστριες εταιρείες, οικονομική κρίση, υποχρηματοδότηση, λάθη στις μελέτες, προβλήματα με προμήθειες από εταιρείες που έχουν δικαστική διαμάχη με το Δημόσιο κ.α
Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη πέσει θύμα τέτοιων καθυστερήσεων και αντί για το 2012 θα κάνει πρεμιέρα αν δεν έχει άλλα παρατράγουδα το 2015.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΕΥΚΛΕΙΔΗ
Ο κ. Μαγκριώτης βρέθηκε το μεσημέρι στο σταθμό του Μετρό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, όπου θα φτάσει ο πρώτος μετροπόντικας στο τέλος του Φεβρουαρίου, ενώ ένα μήνα αργότερα πρόκειται να πιάσει δουλειά και ο δεύτερος. Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι και ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά.
Ο υφυπουργός χαρακτήρισε το 2010 δύσκολη χρονιά για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπογράμμισε ότι το 2011 αναμένεται να είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλα τα εργοτάξια. Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι στο τέλος του 2011 θα υπάρξει ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά και διαβεβαίωσε ότι «τρέχουν» οι μελέτες για τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Να θυμίσουμε πως σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού ο χρόνος αποπεράτωσης της επέκτασης για Καλαμαριά με 5,8χλμ και 5 σταθμούς είναι 60 μήνες δηλαδή 5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης και με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν καθόλου καθυστερήσεις.
Για το κλείσιμο της οδού Δελφών μεταξύ Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα, είπε πως η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, έχει έρθει σε επαφή με τους καταστηματάρχες που πλήττονται στην προσπάθεια να απαλυνθούν οι αρνητικές επιπτώσεις που υφίστανται οι επιχειρήσεις τους.
Για τις εργασίες στο Ανατολικό μέτωπο είπε πως υπήρξαν πολλά λάθη στις χωροθετήσεις των σταθμών ενώ παραμένει το μεγάλο πρόβλημα με το σταθμό στο Παπάφειο. Μάλιστα την ώρα αυτή ο πρώτος Μετροπόντικας περνά κάτω από την περιοχή χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να κατασκευαστεί ο σταθμός με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος κατασκευής αργότερα (όπως έγινε και με το σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ της Αθήνας που ο σταθμός κατασκευάστηκε αργότερα καθαιρώντας τμήμα της σήραγγας).
Σε άλλα σημεία της ομιλίας του είπε πως «θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες γιατί μπροστά μας είναι πολύ δουλειά και για τη βασική γραμμή και για την επέκταση προς τη Καλαμαριά αλλά και για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά, γιατί όπως ξέρετε, το σχέδιό μας, όπως το διαχειρίζεται η Αττικό Μετρό, είναι, η δημιουργία ενός δικτύου γραμμών Μετρό στη Θεσσαλονίκη που, σε συνδυασμό με τα άλλα μέσα μαζικής Μεταφοράς, θα δώσουν οριστική λύση στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας που το έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη».
Πηγή: http://www.ypodomes.com/show_newsid.php?news_id=2387