Ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης |
Απάντηση στην ανάρτηση του κ. Στράτου Σιμόπουλο με τίτλο: «Κυβερνητικές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στα έργα της Θεσσαλονίκης» (εδώ)
Χαίρομαι γιατί ο αγαπητός Στράτος, δημοσιοποιεί τις σκέψεις του για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και Υποδομών (Master Plan) της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Σημειώνω ότι είναι ο πρώτος παράγοντας από το χώρο της ΝΔ που τοποθετείται για το θέμα αυτό και τον χαιρετίζω.
Συμφωνώ με τη βασική λογική του ότι έπρεπε να προηγηθεί η...
επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια να συζητηθεί και το Στρατηγικό σχέδιο Μεταφορών και Υποδομών για την ευρύτερη περιοχή. Τονίζω ότι αυτό ακριβώς κάνουμε αυτή την περίοδο. Στη διαμόρφωση του Master Plan συμμετέχει ομάδα αναγνωρισμένων ειδικών, έμπειρων και κοινά αποδεκτών επιστημόνων της πόλης καθώς και η ηγεσία του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ).
Τα δυο σχέδια είναι σε παράλληλη διαβούλευση η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο Φεβρουάριο του 2011. Ειδικότερα για το Master Plan, την ευθύνη της δημόσιας διαβούλευσης την έχει το ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, φορέας καθολικά αποδεκτός και ο καταλληλότερος για μια τέτοια προσπάθεια.
Η πρόταση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών και Υποδομών διατυπώθηκε δημόσια από την Υπουργό, κ. Ρέππα, στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου, στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ, όπου προσκλήθηκαν όλα τα κόμματα, οι βουλευτές, οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων.
Στράτος Σιμόπουλος |
Η πρόταση είναι από τότε αναρτημένη στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Υποδομών, μεταφορών και Δικτύων και του ΤΕΕ και έχει σταλεί στους πάντες. Δυστυχώς πολύ λίγοι μέχρι τώρα έχουν διατυπώσει τις θέσεις τους. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της διαβούλευσης έχει ήδη παραταθεί, από τις 31/12/10 στα μέσα Φεβρουάριο του 2011, για να διευκολυνθούν οι φορείς να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.
Εφόσον ο κύριος Σιμόπουλος αναφέρθηκε στην Εξωτερική Περιφερειακή, θα ήθελα να τον ρωτήσω:
Σε ποιο χωροταξικό, ρυθμιστικό περιβαλλοντικό σχέδιο, περιλαμβάνεται η Εξωτερική Περιφερειακή, η οποία μελετήθηκε και σχεδιάστηκε από τη Ν.Δ.; Που και με πιο τρόπο θα έβρισκε η πολιτεία 2,5 δις ευρώ για την κατασκευή της; Γιατί ακόμα και οι υπηρεσίες στις οποίες ήταν προϊστάμενος το κ. Σουφλιάς είχαν αρνηθεί να δώσουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις; Πώς θα αντιμετώπιζε το δημόσιο τις δεκάδες προσφυγές στο ΣτΕ από κινήσεις πολιτών, δήμους, περιβαλλοντικές οργανώσεις κλπ.;
Τέλος, τί προσέφερε περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά το έργο αυτό στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή; Ήταν ακόμη ένα αποσπασματικά σχεδιασμένο, φαραωνικό έργο που παγίδευσε την πολιτεία και την πόλη, όπως η υποθαλάσσια.
Όπως κάθε πολίτης, έτσι και κάθε κόμμα, κάθε φορέας, έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί από το ΤΕΕ, από τους αρμόδιους φορείς ή από την κυβέρνηση. Πολύ περισσότερο να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση. Η διεύθυνση της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης, μπορεί να ενημερώσει κάθε πολίτη και κόμμα που ενδιαφέρεται να μάθει για την εξέλιξη της κατασκευής του μετρό. Όλοι οι φορείς της πόλης έχουν ενημερωθεί και ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Η προσπάθεια αυτή πρέπει να μας ενώνει όλους, όπως από την πρώτη στιγμή τόνισα, για αυτό έχουμε επιλέξει ανοιχτή συναινετική διαβούλευση σε αντίθεση με τις αποσπασματικές και πρόχειρες λύσεις, τις προσωπικές και πολιτικές μονομανίες των προηγούμενων δεκαετιών, που μόνο προβλήματα δημιούργησαν στην Θεσσαλονίκη και τους Θεσσαλονικείς.
Με εκτίμηση
Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
..........
(δείτε το Master Plan Θεσσαλονίκης, εδώ)