23 Φεβ 2011

Ανοικτή επιστολή για τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Έδεσσας-Φλώρινας»

Προς τον Υπουργό κ.Ρέππα, από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας

Ο ελληνικός λαός παρακολουθεί με αγωνία το τελευταίο χρονικό διάστημα τις υπέρογκες προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης για περιστολή των δημοσίων δαπανών και βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του δημόσιου τομέα. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι έλληνες πολίτες.....
 συνειδητοποιούν τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκεται η οικονομία της χώρας και, πρόθυμα, συμμετέχουν στις θυσίες και πρόσθετα βάρη που είναι απαραίτητα για την εξυγίανση των οικονομικών της χώρας και την επιβίωσή της από την κρίση.

Στο πλαίσιο αυτό όμως, είναι αδιανόητο να δεχθούμε αδιαμαρτύρητα την εξωφρενική από κάθε άποψη απόφαση διακοπής της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Έδεσσας-Φλώρινας» η οποία έχει μία ιστορία προσφοράς και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού άνω των 100 χρόνων, παρουσιάζει υψηλή πληρότητα στα καθημερινά δρομολόγια (>60%) και αφορά μία στρατηγικής σημασίας περιοχή της Ελλάδας.

Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική σύνδεση συνδέει τις δύο Περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας και η κατάργησή της ουσιαστικά εξανεμίζει κάθε ελπίδα για κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή, δεδομένου ότι επιπλέον δεν διαθέτει κάθετη διασύνδεση με την Εγνατία οδό. Ένα πάγιο και ανεκπλήρωτο αίτημα πολλών χρόνων.

Χαιρετίζουμε την πρόσφατη απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για λειτουργία του Snow Train που μεταφέρει επισκέπτες από τη Θεσσαλονίκη στην Άρνισσα και, εν συνεχεία, στο Χιονοδρομικό Κέντρο «Βόρας-Καϊμακτσαλάν», μέσω ενός μοντέρνου συρμού, εξοπλισμένου με μπαρ, εστιατόρια και παιδότοπο για την άνετη, ασφαλή και ποιοτική μεταφορά τους. Πρόκειται για μία εξαιρετική πρωτοβουλία η οποία αντανακλά την σύγχρονη φιλοσοφία για τον αναπτυξιακό ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν οι μεταφορές ενός προηγμένου κράτους.

Το παράδειγμα του Snow Train θα πρέπει κατά τη γνώμη μας να υιοθετηθεί σε όλους τους συρμούς που εξυπηρετούν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Έδεσσα-Φλώρινα, μία περιοχή με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές και πλεονεκτήματα που όμως, για να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα, απαιτείται το έμπρακτο ενδιαφέρον και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες της πολιτείας προς την σωστή κατεύθυνση.

Με βάση τα παραπάνω, σας καλούμε να επανεξετάσετε το συντομότερο δυνατό την ανορθολογική αυτή απόφαση κατάργησης της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής σύνδεσης και να ενδιαφερθείτε προσωπικά για την ενδυνάμωση του ρόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην αναπτυξιακή προοπτική της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας. Τα προηγούμενα χρόνια τόσο η πολιτεία, όσο και πολλοί ιδιώτες επιχειρηματίες έχουν επενδύσει στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία σε δράσεις ήπιου και εναλλακτικού τουρισμού και κάθε χρόνο παρατηρείται σημαντική αύξηση των επισκεπτών οι οποίοι απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες σε μία περιοχή με μοναδική φυσική ομορφιά, παραδόσεις και πολιτισμό. Η κατάργηση του συγκεκριμένου δρομολογίου ακυρώνει τις ελπίδες και τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει στην περιοχή, ενώ παράλληλα λειτουργεί αποτρεπτικά και για την προσέλκυση άλλων επενδυτών.

Ευελπιστώντας ότι η κυβέρνηση και όλοι οι δημόσιοι οργανισμοί που καλούνται να διαχειριστούν σήμερα την οικονομική ύφεση και κρίση με γνώμονα το εθνικό συμφέρον ενσκήπτουν με πραγματικό ενδιαφέρον στα αιτήματα της ελληνικής περιφέρειας, αναμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας.

Με τιμή,
Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας
Θεόδωρος Ι. Θεοδωρίδης
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη