9 Σεπ 2011

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ

1.΄Ασκηση επαγγέλματος ταξί μόνο με τη μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ. Η διάταξη είναι αντισυνταγματική γιατί περιορίζει την ελευθερία άσκησης επαγγέλματος με οποιαδήποτε μορφή το επιθυμεί κάποιος. (άρθρο 5 του Συντάγματος) Επιπλέον, προσκρούει στις διατάξεις του ν.3919/2011, με τις οποίες καταργήθηκαν οι περιορισμοί άσκησης οποιουδήποτε επαγγέλματος από εταιρείες συγκεκριμένηςμορφής. (εκτός από την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων που έχει ρυθμιστεί με τις διατάξεις του ν. 3887/2010, πράγμα που ρητά αναφέρεται στον νόμο).   2. Οι άδειες είναι αμεταβίβαστες. Η διάταξη αυτή θα μπορούσε να εφαρμοστεί μόνο για τις νέες άδειες, που θα χορηγήσει το Κράτος. Οι παλαιές άδειες είναι όλες αγορασμένες και επομένως η ρύθμιση αυτή απαξιώνει ατομική περιουσία. Τέτοια ρύθμιση είχε γίνει ΜΟΝΟ επί χούντας.   3. Κυκλοφορία μεγάλου αριθμού ταξί. Σήμερα, στην Αθήνα κυκλοφορούν 13.500 ταξί από τα οποία περίπου τα 7000 είναι συνιδιοκτησίες (2 ιδιοκτήτες ή και περισσότεροι στις περιπτώσεις κληρονομίας). Άρα, με την πρώτη εφαρμογή του νόμου θα κυκλοφορήσουν περίπου άλλα 7500 ταξί. Δηλαδή, στην Αθήνα, μόνο εξ αυτού του λόγου, θα κυκλοφορούν 21.000 ταξί. Έτσι, η Αθήνα θα μετατραπεί σε ένα απέραντο parking, πράγμα που επεσήμαναν και οι συγκοινωνιολόγοι, πριν ακόμη δημοσιοποιηθεί το νομοσχέδιο (δηλώσεις Σαμπράκου). Αν σε αυτά προστεθούν και μερικές χιλιάδες νέων αδειών, αντιλαμβάνεται κανείς τις επιπτώσεις, τόσο στο κυκλοφοριακό, όσο και στο περιβάλλον.   4. Ο τρόπος χορήγησης αδειών  ΕΔΧ οδηγεί στη δημιουργία ΚΑΡΤΕΛ. Συγκεκριμένα: • Άρθρο 8 νομοσχεδίου: Καταβάλλεται παράβολο από 15.000 έως 40.000 ευρώ  για την χορήγηση Άδειας Παροχής Υπηρεσιών το οποίο αντιστοιχεί και σε ένα ΕΔΧ αυτοκίνητο. Προφανώς, η διαβάθμιση θα αφορά στην περιοχή που θα χορηγηθεί η συγκεκριμένη άδεια. Για κάθε επιπλέον άδεια θα καταβάλλεται παράβολο 5000 ευρώ (άρθρο 9 παράγρ. 2). Αυτό θα δώσει το δικαίωμα σε όσους έχουν οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν όσες άδειες επιθυμούν με 5000 ευρώ. • Άρθρο 16 του νομοσχεδίου: Επιτρέπεται, μετά από 1 χρόνο λειτουργίας σε συγκεκριμένη περιοχή για την οποία χορηγήθηκε η άδεια, η αλλαγή της έδρας . Στην πράξη κάποιος μπορεί -για παράδειγμα- να πάρει άδειες για το Δήμο Γρεβενών με μειωμένη τιμή για να τις μεταφέρει, μετά από ένα χρόνο, στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, που προφανώς οι άδειες θα έχουν πληρωθεί με μεγαλύτερη τιμή. Άρα, ο αριθμός αυτός, που είναι προς το παρόν άγνωστος, θα προστεθεί στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα , Θεσσαλονίκη κλπ). • Με την ένταξη των αυτοκινητιστών σε εταιρείες, είναι σίγουρο ότι οι οικονομικά αδύνατοι (με ένα αυτοκίνητο) μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους (ΤΣΑ, Ασφάλειες, τέλη κυκλοφορίας κλπ) θα αναγκαστούν να πωλήσουν τις μετοχές τους, έναντι εξευτελιστικού τιμήματος, με αποτέλεσμα οι μετοχές ή τα εταιρικά μερίδια να συγκεντρωθούν στα χέρια λίγων (ΚΑΡΤΕΛ).   5. Αυτοκίνητα ταξί ειδικής μίσθωσης. Κατ’ αρχάς συμφωνούμε να υπάρχουν ταξί ειδικής μίσθωσης. Όμως! Οι ρυθμίσεις που υπάρχουν στο νομοσχέδιο Ραγκούση είναι ευνοϊκές και σκανδαλώδεις για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής, για τα οποία θα χορηγηθούν άδειες σε συγκεκριμένα νομικά πρόσωπα. Δηλαδή: • Για την χορήγηση των αδειών αυτών δεν προβλέπεται η καταβολή οποιουδήποτε τιμήματος αν και οι άδειες αυτές θα αφορούν ταξί ακόμα και 5 έως 9 θέσεων. Δηλαδή, σαν τα συμβατικά ταξί που κυκλοφορούν και σήμερα. • Τα αυτοκίνητα αυτά αποσύρονται μετά από 12 χρόνια σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ταξί, που αποσύρονται μετά από 10 χρόνια . • Ενώ η προμίσθωση των κοινών ΕΔΧ αυτοκινήτων επιτρέπεται μόνο εντός των διοικητικών ορίων της έδρας τους και μόνον εφόσον  ο προορισμός του επιβάτη είναι πάλι μέσα στα διοικητικά όρια, τα αυτοκίνητα ειδικής μίσθωσης επιτρέπεται να κυκλοφορούν με προμίσθωση σε όλη την Επικράτεια. Συμπέρασμα: Όλα τα ενοικιαζόμενα επιβατικά αυτοκίνητα θα μετατραπούν σε ταξί.   6. Παρατηρητήριο ΕΔΧ αυτοκινήτων. Συστήνεται άλλο ένα όργανο, που θα συνεπάγεται πρόσθετο οικονομικό κόστος, για να… “παρατηρεί” τις συνέπειες από την εφαρμογή του νόμου κάθε εξάμηνο. Αυτό και μόνον αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί ο κ. Ραγκούσης. Διότι, η επιβάρυνση στο περιβάλλον, στο κυκλοφοριακό, στην υγεία των πολιτών και σε ό,τι οικονομικά συνεπάγονται αυτά, είναι δεδομένη. Άρα, πριν νομοθετήσει, θα έπρεπε αυτά τα στοιχεία να τα έχει ήδη στα χέρια. Τώρα, θα αφήσει να περάσει ένα εξάμηνο, τουλάχιστον, και αφού έχουν εκδοθεί χιλιάδες επιπλέον άδειες ταξί για να διαπιστώσει το πρόβλημα. Κι όταν το διαπιστώσει (που είναι βέβαιο), τι θα κάνει; Θα καταργήσει τις άδειες; Αυτό είναι και παράλογο και ύποπτο.   7. Χρηματοδότηση για αγορά νέου οχήματος. Η αντικατάσταση οχήματος δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί είναι αντίθετη στην κοινοτική νομοθεσία. Αυτό άλλωστε είχε ισχυριστεί η κυβέρνηση και στους ιδιοκτήτες φορτηγών όταν της είχε υποβληθεί αυτό το αίτημα. Η αγορά ενός αυτοκινήτου κοστίζει σήμερα το πολύ 30.000 ευρώ (μεγάλου κυβισμού και γνωστής μάρκας). Επομένως, αν δεν τους κοροϊδεύουν, δεν πρόκειται να το εφαρμόσουν.   8. Φορολογικά κίνητρα. Δεν είναι καθορισμένα και θα συζητηθούν. Άγνωστο το είδος και το ύψος των φορολογικών απαλλαγών.   9. Προχειρότητα νομοσχεδίου. • Δημιουργούνται Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, ειδικά για τα ταξί. Δηλαδή, θα έχουμε άλλα κλιμάκια για ταξιτζήδες, άλλα για φορτηγατζήδες, άλλα για λεωφορειούχους. Πρόσθετοι φορείς και επιπλέον κόστος. • Πειθαρχικά Συμβούλια (πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) ήδη λειτουργούν. Επομένως, ποια είναι η καινοτομία; Σήμα νομιμότητας έχουν ήδη όλα τα ταξί (ηλεκτρονικά σήματα), από το 2004, αλλά ουσιαστικός έλεγχος δεν μπορεί να γίνει, καθώς δεν υπάρχουν τα ειδικά όργανα ελέγχου. • Στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες η ΝΔ κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για ένα ενιαίο φορέα συγκοινωνιών. Η κυβέρνηση επιμένει να λειτουργεί περισσότερους φορείς (εταιρείες) αδιαφορώντας για το πρόσθετο κόστος και την αλληλοεπικάλυψη ρόλων. • Τελικά, το νομοσχέδιο εξαιρείται κοινής λογικής.  
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη