Στις 17 Οκτωβρίου 2011 το υπουργείο παιδείας διά βίου μάθησης και θρησκευμάτων (με υπογραφή του ειδικού γραμματέα και όχι της υπουργού ή της υφυπουργού ή του γενικού γραμματέα του) έστειλε το υπ’ αριθμ. 119333/Γ4 έγγραφο στο οποίο (μεταξύ άλλων) αναφέρεται:
«Προκειμένου να μη χαθούν περαιτέρω διδακτικές ώρες για τις πρόβες που απαιτούνται καθημερινά ενόψει των μαθητικών παρελάσεων της 28ης Οκτωβρίου, τα σχολεία που τελούσαν υπό κατάληψη για περισσότερες από 4 (τέσσερις) ημέρες δεν θα συμμετάσχουν στις μαθητικές παρελάσεις.»
Ο κάθε καλοπροαίρετος Έλληνας Πολίτης που διάβασε ή ενημερώθηκε για το εν λόγω έγγραφο ένα και μόνον ένα λόγο θα είχε να πει.
· Συγχαρητήρια κυρίες και κύριοι του Υπουργείου.
· Συγχαρητήρια διότι αφουγκράζεσθε, ελέγχετε, επιλύεται καθετί που δημιουργεί πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.
· Συγχαρητήρια διότι το moto «πρώτα ο μαθητής» δεν έχει μείνει στα λόγια άλλα έχει πάρει σάρκα και οστά.
· Συγχαρητήρια διότι δε θέλετε οι μαθητές των δημοσίων σχολείων να υπολείπονται σε τίποτα από τους συμμαθητές τους στα ιδιωτικά σχολεία.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
Τέτοιου είδους οργάνωση δεν έχουμε ματαδεί. Δεν έχουμε ματασυναντήσει.
Τα πάντα για την όσο το δυνατόν αρτιότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Τα πάντα στην υπηρεσία του μαθητή, των εκπαιδευτικών, της κοινωνίας.
Πόσο ειλικρινές είναι άραγε το ενδιαφέρον των υπευθύνων του υπουργείου παιδείας διά βίου μάθησης και θρησκευμάτων για «να μη χαθούν περαιτέρω διδακτικές ώρες»;
Μήπως, τελικά, οι του υπουργείου δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν οι μαθητές στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου;
Δηλαδή εάν δεν γινόταν «πρόβες» (κυρίες και κύριοι του υπουργείου παιδείας επί το ελληνικότερο «δοκιμές», όπως θα έπρεπε να είναι διατυπωμένο ένα επίσημο έγγραφο του υπουργείου παιδείας,) οι μαθητές γιατί να μην μπορούν να παρελάσουν;
Στην εν λόγω παρέλαση (όπως και κάθε άλλη παρέλαση) ενθυμούμαστε, τιμούμε τους Έλληνες αγωνιστές της 28ης Οκτωβρίου 1940. Αυτή την τιμή θα απέδιδαν τα τμήματα των Ελλήνων μαθητών στους αγωνιστές του ’40, είτε με «πρόβες» είτε χωρίς «πρόβες» (επί το ελληνικότερο δοκιμές).
Και βεβαίως είναι γνωστό για όσους έχουν σχέση με την εκπαίδευση ότι μεταξύ των άλλων μαθημάτων που υπάρχουν στα ωρολόγια προγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου Σχολείου είναι και εκείνο της Φυσικής Αγωγής. Και επίσης είναι γνωστό σε όλους όσοι «παροικούν εν Ιερουσαλήμ», ότι οι εκπαιδευτικοί γυμναστές, που εργάζονται με αίσθημα ευθύνης και συνέπειας, κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους κάνουν δοκιμαστικές για τις παρελάσεις.
Και αλήθειαŸ οι ώρες που χάθηκαν (και καλώς χάθηκαν) για την εκλογή των πενταμελών και δεκαπενταμελών συμβουλίων τμημάτων και σχολείων αντίστοιχα δε δημιούργησαν πρόβλημα;
Μήπως λησμόνησαν στο υπουργείο παιδείας ότι όλα τα σχολεία που βρισκόταν σε κατάληψη έχουν δώσει ακριβή προγραμματισμό για την αναπλήρωση των ωρών σύμφωνα με επείγουσα εγκύκλιο το υπουργείου παιδείας;
Άρα όλες οι χαμένες ώρες λόγω κατάληψης έχουν προγραμματισθεί για να καλυφθούν.
Επομένως ποιο άραγε το πρόβλημα της συμμετοχής των μαθητών σε δοκιμαστικές παρέλασης αφού τελικά δεν έχουν χαθεί ώρες;
Μήπως οι του υπουργείου μπορούν να μας υπενθυμίσουν πόσες χαμένες ώρες υπήρξαν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς λόγω μη ύπαρξης καθηγητών;
Μήπως οι του υπουργείου μπορούν να μας ενημερώσουν πόσες ώρες συνεχίζονται να χάνονται σε σχολικές μονάδες λόγω μη ύπαρξης καθηγητών;
Μήπως οι του υπουργείου που ασχολούνται ενδελεχώς για την ποιότητα της παρεχομένης εκπαίδευσης στην Ελληνική μαθητιώσα Νεολαία μπορούν να μας ενημερώσουν πόσους τίτλους βιβλίων ακόμη δεν έχουν οι μαθητές μας; Μέχρι πότε οι μαθητές θα διαβάζουν από φωτοτυπίες;
Μάλλον ζητάμε πολλά από τους ταγούς του υπουργείου παιδείας.
Εδώ ταιριάζει απόλυτα το παραλλαγμένο βιβλικό:
«Άννα, Άννα μεριμνάς και τυρβάζει περί πολλών» και όχι βέβαια με τά της εκπαίδευσης. Εδώ συμπλέει το ρηθέν από βουλευτή προς τον υπουργό στην πρόσφατη συζήτηση στη βουλή: «Δεν μας ενδιαφέρουν οι θέσεις σας, αλλά να έχουν τα παιδιά μας βιβλία στα σχολεία, αυτή είναι η δουλειά σας και όχι να κατεβάζετε πλατφόρμες στη Βουλή. Υπάρχουν σχολεία που ακόμη δεν έχουν δει βιβλία». Κεφαλογιάννης Μανώλης βουλευτής της Ν.Δ.
Και όλα αυτά τα περί μη συμμετοχής των Ελληνόπαιδων μαθητών στην Παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, λόγω καταλήψεων, προφανώς δεν έχουν να κάνουν με το «να μη χαθούν περαιτέρω διδακτικές ώρες» αλλά…
«Ουαί υμίν γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές»
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Χημικός MEd