Βροχή τα ψέματα Μαγκριώτη για μείωση των διοδίων
Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για το «πάγωμα» των δημοσίων έργων και προσωπικά στον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Μαγκριώτη για ψέματα σχετικά με τη μείωση των διοδίων άσκησε από το βήμα της βουλής ο
Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Στο πλαίσιο επερώτησης βουλευτών της ΝΔ, ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του κόμματος, βουλευτής Λαρίσης ζήτησε από τη νέα ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου να βρουν από κοινού λύση στο πρόβλημα των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης που αδυνατούν να προσκομίσουν οι κατασκευαστικές εταιρείες λόγω της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών, όπως και στην απελευθέρωση των ταξί με βάσει τα πληθυσμιακά κριτήρια.
Όπως χαρακτηριστικά είπε:
«Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που θεωρείται η ατμομηχανή της ανάπτυξης, κατέστη το μεγάλο θύμα της καταστροφικής οικονομικής πολιτικής καθώς συρρικνώθηκε σε επίπεδα εξαφάνισης. Όλα τα μεγάλα έργα που είχε ξεκινήσει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως «οι δρόμοι της ανάπτυξης», έμειναν στον αέρα.
Αποτέλεσμα της ακολουθούμενης πολιτικής είναι το πάγωμα των δημοσίων έργων και η κατάρρευση του κατασκευαστικού κλάδου. Τα εργοτάξια κλείνουν το ένα μετά το άλλο και χιλιάδες εργαζόμενοι βγαίνουν στο δρόμο. Στη Θεσσαλία, στα δύο βασικά έργα, τα Τέμπη και τον Ε65, που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης για τη Δυτική Θεσσαλία, δεν κινείται φύλλο ή καλύτερα, δεν κινείται μπουλντόζα. Μάλιστα, στα Τέμπη την επομένη της πανηγυρικής διάνοιξης της σήραγγας, εκατοντάδες εργαζόμενοι έλαβαν την απόλυση στο χέρι».
Τα έργα έχουν «παγώσει» στην Περιφέρεια
Ο κ. Χαρακόπουλος τόνισε ότι η μεταβατική Κυβέρνηση αν και έχει συγκεκριμένη ατζέντα «τούτο δεν σημαίνει, ότι και σε επιμέρους ζητήματα, στα οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε, δεν θα ήταν ευχής έργον αυτά να προχωρήσουν, όπως για παράδειγμα το ζήτημα των ταξί που είχε μπλοκάρει λόγω της εμμονής και των ιδεοληψιών του προηγούμενου Υπουργού. Τώρα φαίνεται ότι υπάρχει ένας κοινός τόπος για απελευθέρωση με βάση το πληθυσμιακό κριτήριο. Θα ήταν ευχής έργο να μπορέσουμε να συμφωνήσουμε και στα δημόσια έργα, για να δρομολογηθούν εξελίξεις που θα τα ξεμπλοκάρουν.
Όμως, πέρα από τα μεγάλα δημόσια έργα, υπάρχουν και μεσαία και μικρότερα έργα στην περιφέρεια, τα οποία κυριολεκτικά έχουν «παγώσει». Αυτό το γεγονός οφείλεται εκτός των άλλων στα προβλήματα ρευστότητας που υπάρχουν στο τραπεζικό σύστημα. Όπως ξέρετε, με τον τρόπο ανάθεσης πια των δημοσίων έργων, μετά την κατάργηση του αμαρτωλού μαθηματικού τύπου, επιλέχθηκε η οδός του απόλυτου μειοδοτικού διαγωνισμού και χρειάζονται εγγυητικές επιστολές, ανάλογες με το ύψος των εκπτώσεων που δίδουν οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Όμως, το πρόβλημα ρευστότητας που υπάρχει αυτήν την ώρα στη χώρα ουσιαστικά στερεί τη δυνατότητα αυτών των εγγυητικών επιστολών από τις κατασκευαστικές εταιρείες και τα έργα έχουν «παγώσει». Είναι λίγα τα έργα που προκηρύσσονται και οι κατασκευαστικές εταιρείες αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες προσφορές, μεγαλύτερες εκπτώσεις, για να πάρουν τα έργα! Κι έτσι μπαίνουμε σ’ αυτό το φαύλο κύκλο.
Θέλω να πιστεύω ότι σ’ αυτόν τον τομέα θα δείξει πραγματικά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, για να δώσει κάποια λύση».
Λέγατε ψέματα για τα διόδια
Αναφορικά με τα διόδια ο Θεσσαλός πολιτικός είπε με νόημα τα εξής: «Βλέποντας απέναντί μου τον Υφυπουργό κ. Μαγκριώτη, δεν μπορώ παρά να μπω στον πειρασμό να πω μία κουβέντα για τα διόδια, γιατί πραγματικά περίσσεψε ο λαϊκισμός αυτά τα δύο χρόνια από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, όσον αφορά το ζήτημα των διοδίων. Βροχή έπεφταν οι εξαγγελίες κάθε τόσο για μείωση των διοδίων! Βεβαίως, για μειώσεις ακούγαμε και μειώσεις δεν βλέπαμε! Ακόμα και προεκλογικό όπλο στη φαρέτρα της προηγούμενης Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ έγινε η μείωση των διοδίων όχι μόνο στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2009, αλλά και στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Αν δεν κάνω λάθος, κύριε Υφυπουργέ, στην «Ελευθερία», την εφημερίδα της Λάρισας στις 14 Οκτωβρίου του 2010, καλούσατε τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες της Θεσσαλίας που στηρίζονταν από τη Νέα Δημοκρατία «να κάνουν υπομονή για τις επόμενες τριάντα μέρες μέχρι τις εκλογές», διότι τότε, την επομένη των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών, θα μειώνατε τα διόδια.
Δυστυχώς, για πολλοστή φορά αποδείχθηκε ότι δεν λέγατε αλήθεια. Δυστυχώς, λέγατε ψέματα! Και δεν είχατε και τη δυνατότητα να μειώσετε τα διόδια! Αν πραγματικά θέλετε να μειώσετε τα διόδια και να φανείτε συνεπής σ’ αυτές τις εξαγγελίες που κάνετε δύο χρόνια, θα μπορούσατε να το κάνετε από την 1η Ιανουαρίου 2012, διότι από το νέο έτος στο ελληνικό δημόσιο σταδιακά περιέρχεται το 60% των ακαθάριστων εσόδων των διοδίων και τότε θα μπορούσατε ενδεχομένως να μειώσετε ένα ποσοστό από τα ακαθάριστα έσοδα του ελληνικού δημοσίου.
Ιδού, λοιπόν, η Ρόδος, αν θέλετε να φανείτε, έστω και τώρα, αληθής!»
Αν ήταν όλα καλά δεν θα έρχονταν οι Ράιχενμπαχ και Φούχτελ
Απαντώντας στον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, κ. Πρωτόπαπα «που ενοχλήθηκε για την κριτική που κάνουμε στα έργα και στις ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης» ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είπε: «Αν όλα καλώς είχαν γίνει, την προηγούμενη διετία, δεν θα χρειαζόταν η παρουσία εδώ της Ομάδας Δράσης του κ. Ράιχενμπαχ, ούτε θα είχε οριστεί αρμόδιος Υφυπουργός από την Καγκελάριο της Γερμανίας, την κ. Μέρκελ, ο κ. Φούχτελ με έδρα τη Θεσσαλονίκη για τα προβλήματα που υπάρχουν στην Ελλάδα στα ζητήματα της ανάπτυξης».