Την θλιβερή πρωτιά που κρατάει, έχοντας τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία στην Ευρώπη, θα προσπαθήσει να πετάξει από πάνω της η χώρα μας τα επόμενα χρόνια, βασιζόμενη στο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας που παρουσιάστηκε σε ειδική ημερίδα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η Ελλάδα συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής λίστας, μετρώντας 110 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους, κάτι που όλοι
ευελπιστούν να αλλάξει με την εφαρμογή του προγράμματος, το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της παιδείας στην οδική ασφάλεια. όπως μάλιστα τονίστηκε, οι νέοι μεταξύ 16 και 24 ετών έχουν δύο ή τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο σε σχέση με τους μεγαλύτερους και πιο έμπειρους οδηγούς.
Στόχος είναι το 2015 οι νεκροί να μειωθούν σε 880 το χρόνο και να φτάσουν τους 640 το 2020.
Επισημάνθηκε, ακόμη, η ανάγκη παρεμβάσεων και βελτίωσης του οδικού δικτύου, η δημιουργία Μητρώου Οδών, νέο σύστημα εκπαίδευσης και εξετάσεων για την άδεια οδήγησης νέων-αρχάριων οδηγών, εκπαίδευσης των εκπαιδευτών, έρευνας αιτιών ατυχημάτων, αναβάθμιση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, ειδικές ρυθμίσεις για βαρέα οχήματα και σχολικά λεωφορεία.
Αναφορά έγινε επίσης, στην οργάνωση της επιτήρησης της κυκλοφορίας και τη συμμόρφωση με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας ενώ συζητήθηκε και το πρόγραμμα "Άμεση Βοήθεια στους Παθόντες", που περιλαμβάνει μονάδες επέμβασης του ΕΚΑΒ, Ειδικές Μονάδες Κέντρων Τραύματος, εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες, αποτελεσματική απόκριση εκτάκτου ανάγκης, ψυχολογική υποστήριξη για τα θύματα οδικών ατυχημάτων και συστηματική καταγραφή στατιστικών στοιχείων.