του Βλάση Γωγούση
Δυστυχώς η αναξιοκρατία θριάμβευσε πανηγυρικά για ακόμη μία φορά, Λαϊκισμός και Δημαγωγία σε όλο τους το μεγαλείο!
Οι καλύτεροι μαθητές θα αδικηθούν και πάλι.
Αφορμή για να εκδηλωθούν τα δημαγωγικά ένστικτα της νέας ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ Υπουργού Παιδείας υπήρξε η..
δήθεν «επιστημονικά ελλιπής» διατύπωση του 4ου ερωτήματος του Γ θέματος των Πανελληνίων Εξετάσεων Φυσικής κατεύθυνσης του 2012 (δηλαδή του διάσημου πλέον Γ4).
Κατ’ αρχήν ήταν προφανές για κάθε «διάνοια», ή «ταλαντούχο» (όπως αποκαλείται πλέον όποιος άριστος μαθητής-υποψήφιος για εισαγωγή στα ΑΕΙ απάντησε το Γ4), ότι «η συνθήκη μέγιστης ενέργειας αφορούσε την πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό», πράγμα που παραδέχθηκε και η ένωση φυσικών η οποία προέβη στην επισήμανση του εν λόγω ζητήματος.
'Ομως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή :
Ας κατατάξουμε τους μετασχόντες στον διαγωνισμό σε 3 κατηγορίες :
1) στους ΑΡΙΣΤΟΥΣ (σ` αυτούς δηλαδή που απήντησαν σε όλα, συμπεριλαμβανομένου και του περιβόητου Γ4 , εξ αιτίας του οποίου έγινε η περιβόητη αναβαθμολόγηση)
2) στους ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΥΣ (τα απήντησαν ΟΛΑ .συμπεριλαμβανομένου του Γ4, αλλά δεν απήντησαν στο Γ3, το οποίο είχε και αυτό ασάφεια στην διατύπωσή του) και
3) στους ΚΑΛΟΥΣ (τα απήντησαν όλα πλην του Γ4)
(Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στους αρίστους, υπήρξαν και μερικοί (5, 6 η λίγοι περισσότεροι) οι οποίοι αντελήφθησαν την ασάφεια του Γ3 και έγραψαν την ιδανική απάντηση! Αυτούς ονομάσαμε παραπάνω ΔΙΑΝΟΙΕΣ η ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΥΣ).
Με την απόφαση της κυρίας Υπουργού {ύστερα από εισήγηση της (σοφής) επιτροπής εξετάσεων}, ακυρώνεται το Γ4 και οι αντίστοιχες (7 Μονάδες) κατανέμονται στα θέματα Γι, Γ2 και Γ3.
Με την νέα (οφθαλμοφανώς αντιεπιστημονική και άδικη) ρύθμιση:
Οι ΑΡΙΣΤΟΙ, οι οποίοι θα έπαιρναν 100, τώρα παίρνουν πάλι 100, (χάνοντας όμως το προνόμιο του προβαδίσματος που θα είχαν ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες συνυποψηφίων, αν δεν μεσολαβούσε η ρύθμιση όπως θα δούμε παρακάτω, διότι 100 μόρια παίρνουν και οι…έσχατοι !!).
Οι ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ οι οποίοι ενώ θα έπαιρναν 94 , τώρα παίρνουν ……91 ! ! και –τέλος -
Οι ΚΑΛΟΙ οι οποίοι ενώ θα έπαιρναν 93, τώρα παίρνουν ….100 !!!……..
Ωραία ανακατάταξη, εκλογικό σύστημα θυμίζει, που μοιράζει τις….50 έδρες !! θου Κύριε !!
Βέβαια η ….Πιλάτειος απόφαση της κυρίας Υπουργού καθιστά δημοφιλή την ίδια, διότι η συντριπτική πλειοψηφία των διαγωνιζομένων που δεν απάντησε στο Γ4 κερδίζει από 2 έως 7 μόρια, και άρα, μαζί με τους γονείς της, την χειροκροτεί.
Η κυρία Υπουργός έχει συγχρόνως την δικαιολογία ότι πήρε την απόφαση αυτή, ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Εξετάσεων και έτσι, αποποιείται των ευθυνών της.
Αρεστή επίσης γίνεται και η Επιτροπή Εξετάσεων διότι η εισήγησή της ευνοεί τους πολλούς.
Εν κατακλείδι, θίγονται μόνο οι άριστοι, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του ένα με δύο τοις εκατό.
Αλλά τι πειράζει. Αυτοί ούτως ή άλλως, αφού διαπρέψουν στις σπουδές τους στο τέλος θα απαυδήσουν και θα φύγουν στο εξωτερικό.
Οι πιο πολλοί δεν θα επιστρέψουν ποτέ !!.
Διότι οι άξιοι δεν αντέχουν πια να ανέχονται το σπουδαίο νεοελληνικό επίτευγμα:
Οι μέτριοι, και ακόμη χειρότερα, κάποιοι τενεκέδες απ` αυτούς που δραστηριοποιούνται κομματικά, να μετατρέπονται στους αυριανούς κυβερνώντες !
Τι προτείνεται;: Να βαθμολογηθεί το Γ4 όπως προβλέπονταν αρχικά, χωρίς καμιά «διορθωτική» ρύθμιση.
Προτείνεται, ταυτόχρονα, να προβληθούν τα ονόματα των ελαχίστων ταλαντούχων ως αναγνώριση της αξίας τους. Αυτών που είναι βέβαιο πως σε λίγα χρόνια θα κατέχουν τις έδρες των πλέον διασήμων Πανεπιστημίων του πλανήτη .
Και, μέχρι το όνειρό μου να γίνει πραγματικότητα, ας αναφωνήσουμε:
ΖΗΤΩ Η ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ !!
Δρ Βλάσης Γωγούσης
Υστερόγραφο: Πλήρες κατατοπιστικό άρθρο απευθυνόμενο ΜΟΝΟ προς ειδικούς επιστήμονες, προς επαϊοντες δηλαδή ,παρατίθεται παρακάτω από τον γυιό μου Αριστείδη ,μηχανολόγο, σχεδιαστή ρομπότ .
ΕΞΕΤΑΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 25-5-2012
1ον) Ο άριστος που τα απάντησε όλα παίρνει 100. Κάποιος καλός μαθητής που δεν είχε ούτε τον χρόνο ούτε την δυνατότητα να απαντήσει το Γ4, ενώ θα έπαιρνε 93 μόρια τώρα θα πάρει 100 !!!
Δηλαδή ο καλός παίρνει όσα θα πάρει και ο πρώτος που τα απάντησε όλα σωστά!!!
2ον) Κάποιος πολύ καλός μαθητής που τα απάντησε όλα εκτός από το Γ3, το προηγούμενο δηλαδή του Γ4, ενώ θα έπαιρνε 94 μόρια τώρα θα πάρει 91 μόρια (διότι τα επτά μόρια που του στερούν θα δοθούν στα Γ1 και στο Γ2 αλλά όχι στο Γ3, που δεν το απάντησε).
Αντίθετα εκείνος που απάντησε το Γ3 αλλά όχι το Γ4, ο απλά «καλός» δηλαδή , όπως είδαμε προηγουμένως, ενώ θα έπαιρνε 93 μόρια, μετά την ρύθμιση παίρνει 100!!! Άρα «παραγκωνίζει» τον καλύτερό του, τον πολύ καλό, που είχε 94 μόρια. Έχουμε αντιστροφή της ιεράρχησης. Δηλαδή ο τρίτος περνά τον δεύτερο!!!
3ον) Εξίσου ελλιπές ως προς την διατύπωση, θα μπορούσε να ισχυρισθεί κάποιος επιστημονικά καταρτισμένος, ότι ήταν και το Γ3. Γιατί; Διότι δεν είχε προσδιορισθεί ως αρχική συνθήκη ότι η αρχική γωνιακή ταχύτητα είναι μηδέν. Δηλαδή ότι το σύστημα ξεκινά από θέση ηρεμίας. Αυτό συνεπάγεται ότι όποιος δεν έκανε την αυθαίρετη υπόθεση μηδενικής αρχικής ταχύτητας αντί να καταλήξει σε αριθμητικό αποτέλεσμα θα έχει καταλήξει σε συνάρτηση της τελικής ταχύτητας ως προς την αρχική. Θα έχει δηλαδή λύσει την γενική περίπτωση. Αλλά ενώ αυτός, ο «ταλαντούχος», θα έπρεπε να επιβραβευθεί για αυτή του την οξυδέρκεια, θα τιμωρηθεί με μηδενισμό του Γ3. Άρα αρχικά θα βρίσκεται 6 μόρια πίσω από κάποιον που ούτε το πρόσεξε ούτε το διανοήθηκε. Μετά την ρύθμιση θα κερδίσει 4 μόρια από το Γ1 και Γ2 και τελικά θα πάρει 98. (Αλήθεια πώς δεν το πρόσεξαν αυτό τα αξιότιμα μέλη της επιτροπής εξετάσεων;) Άρα ο καλύτερος όλων γίνεται τρίτος!!!
Για να συνοψίσουμε: Ο καλύτερος όλων, ο «ταλαντούχος», από πρώτος που θα έπρεπε να είναι γίνεται δεύτερος και παίρνει 98. Ο «άριστος» παίρνει 100, άρα γίνεται αυτός πρώτος. Ο «καλός» από τρίτος αρχικά γίνεται και αυτός πρώτος και παίρνει 100. Άρα έχουμε δύο πρώτους. Ο «αρκετά καλός» γίνεται τρίτος. Ο «πολύ καλός» γίνεται τέταρτος.
Άρα, το σωστό (1ος,2ος,3ος,4ος) μετατρέπεται σε: Πρώτοι οι (2ος,3ος), Δεύτερος ο 1ος, Τρίτος ο 4ος, Τέταρτος ο 3ος. Εύγε!!!
Δρ Αριστείδης Γωγούσης
Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ
Ph.D. in Mechanical Engineering
Ph.D. in Philosophy
M.Sc. in Mechanical Engineering
M.Sc. in Electrical Engineering