27 Μαΐ 2012

Η άλλη άποψη για την υπόθεση Τσαλικίδη

Η υπόθεση αποτελεί εσωτερικό πρόβλημα της Κύπρου με έντονες κομματικές αντιπαραθέσεις στην οποία, όπως αποδεικνύεται από το προανακριτικό υλικό που ήρθε στο φως της δημοσιότητας
Το άρθρο που ακολουθεί είναι άποψη απόστρατου αξιωματικού για την υπόθεση της έκδοσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης για τον πρώην Αρχηγό της Εθνικής Φρουράς Πέτρου Τσαλικίδη
Η πρόσφατη έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης του πρώην
αρχηγού της Εθνικής Φρουράς Αντγου Πέτρου Τσαλικιδη, αποτελεί ύπουλη και μεθοδευμένη πράξη των δικαστικών αρχών της Κύπρου. Αποδεικνύει ότι στο πρόσωπο του Έλληνα αξιωματικού με μεγάλη πρόσφορα στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και κατά την διάρκεια της θητείας του ως Α/ΓΕΕΦ, επί 42 συνολικά χρόνια, αναζητείται "εξιλαστήριο θύμα", για να αποδοθούν ανύπαρκτες ευθύνες οι όποιες ανήκουν αποκλειστικά σε ενέργειες και παραλείψεις εμπλεκόμενων πρόσωπων των Κυπριακών Αρχών στο τραγικό συμβάν της έκρηξης του κατασχεμένου φορτίου στο Μάρι, την 11 Ιουλίου 2011.
Η υπόθεση αποτελεί εσωτερικό πρόβλημα της Κύπρου με έντονες κομματικές αντιπαραθέσεις στην οποία, όπως αποδεικνύεται από το προανακριτικό υλικό που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, δεν στοιχειοθετείται καμιά κατηγορία σε βάρος του πρώην Α/ΓΕΕΦ. Είναι βέβαιο ότι δεν εξασφαλίζεται η "δίκαιη" δίκη για να αποδοθούν οι ευθύνες, προς δικαίωση των θυμάτων της τραγωδίας.
Η ξαφνική έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος προκειμένου ο Έλληνας ανώτατος Αξιωματικός να προσαχθεί ως κοινός εγκληματίας στην Κύπρο, αποτελεί προσβολή και ευθεία αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας της Ελλάδος. Παράλληλα δύναται να θεωρηθεί πράξη αχαριστίας προς την Ελλάδα για την μεγάλη συνεισφορά της στην άμυνα της Κύπρου. Ουδέποτε στο παρελθόν, από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπήρξε περίπτωση που Ελλαδίτης αξκός παραπέμφθηκε σε δίκη σε Κυπριακό Δικαστήριο για οποιοδήποτε αδίκημα, αφού σε όλες τις περιπτώσεις εφαρμόζονται οι διατάξεις της Τριμερούς Συμφωνίας Εγκαθίδρυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας του 1960, που ρυθμίζει το καθεστώς διαμονής της ελληνικής και τουρκικής στρατιωτικής δύναμης στην Κύπρο.
Κατά πάγια πρακτική με εντολή του Γενικού Εισαγγελέα της Κύπρου οι όποιες δικαστικές υποθέσεις μελών της στρατιωτικής δύναμης της Ελλάδας στην Κύπρο παραπέμπονται στην Ελληνική Δικαιοσύνη, χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα. Σημειώνεται ότι πρόσφατα, στο χρονικό διάστημα Αύγουστου-Οκτωβρίου του έτους 2011, μετά από εσπευσμένη έρευνα της Κυπριακής Αστυνομίας (η οποία επέδειξε και προσβλητική συμπεριφορά ως προς τα πρόσωπα των "Ελλαδιτών" αξιωματικών και των οικογενειών τους) κλήθηκαν ως κατηγορούμενοι από το Επαρχιακό Δικαστήριο της Λευκωσίας, για υπόθεση που είχε σχέση με την έκρηξη στο Μαρί, δύο (2) Αξιωματικοί εξ' Ελλάδος, αλλά διακόπηκε η ποινική διαδικασία εναντίον των κατηγορουμένων μετά από δυναμική παρέμβαση της ελληνικής πλευράς
Εάν το ένταλμα εκτελεστεί, θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στο ηθικό και θα επηρεάσει αρνητικά τη συμπεριφορά-απόδοση του προσωπικού εξ' Ελλάδος που υπηρετεί στην Κύπρο. Παράλληλα εκτιμάται ότι θα προκαλέσει τριγμούς στις σχέσεις Ελλάδος-Κύπρου σε θέματα στρατιωτικής συνεργασίας.
Η Ελλάδα οφείλει και έχει υποχρέωση να προστατεύει και να θωρακίσει το θεσμό του Διοικητή της ΕΛΔΥΚ/3/1 και Α/ΓΕΕΦ και στο πρόσωπο του το σύνολο του Ελλαδικού προσωπικού που υπηρετεί στην Κύπρο.
Πέρα από αυτά, θα ήθελα να θυμίσω μερικά γεγονότα και πληροφορίες που υπήρξαν και ποτέ δεν διαψεύστηκαν, όταν η υπόθεση ήταν ακόμα πολύ νωπή.
Ο Υπουργός Αμύνης της Κύπρου, σε αντιδράσεις για την αποθήκευση ΑΓΝΩΣΤΩΝ πυρομαχικών στο νησί, διαβεβαίωσε τους πάντες, δημοσίως, ότι είναι απολύτως ασφαλή και θα μπορούσαν να αποθηκευτούν ακόμα και μέσα στη Λευκωσία.
Η Κυπριακή πολιτική ηγεσία, κάνοντας την συμφωνία για την αποθήκευση, δεν ρώτησε κανέναν απολύτως για το είδος και την επικινδυνότητα των πυρομαχικών – εκρηκτικών.
Όπως φαίνεται και στο πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής, η πολιτική Ηγεσία της Κύπρου είχε ενημερωθεί από την Εθνική Φρουρά ( από τον Α/ΓΕΕΦ φυσικά…) για την επικινδυνότητα των αποθηκευμένων πυρομαχικών κτλ, αλλά ΕΚΩΦΕΥΣΕΝ και δεν έλαβε κανένα απολύτως μέτρο.
Αντί λοιπόν, οι εμπλεκόμενοι πολιτικοί ( Πρόεδρος κτλ) να κατηγορηθούν για ανθρωποκτονίες, έφτασαν στο σημείο να κατηγορούν τον Αρχηγό της Εθνικής Φρουράς. Επιβεβαιώνουν τον κανόνα, ότι όλοι τους αποποιούνται των ευθυνών τους και προσπαθούν να τις φορτώσουν σε οποιονδήποτε άλλο τους βολέψει. Εν προκειμένω, στον Αντγο Π. Τσαλικίδη, του οποίου η ατυχία ήταν ότι προσπαθούσε να συνεργασθεί με άτομα μειωμένης επαγγελματικής επάρκειας.
Εκείνο όμως που προκαλεί την οργή, είναι η έκδοση εντάλματος συλλήψεως κατά του Π. Τσαλικίδη, για την ‘’βίαιη προσαγωγή’’ του ενώπιον του Κυπριακού Δικαστηρίου, με την δικαιολογία ότι ήταν ‘’εξαφανισμένος’’. Για την δημιουργία εντυπώσεων και μόνο, επιδιώκουν να τον σύρουν σιδηροδέσμιο στο Δικαστήριό τους.
Τέτοιες μεθοδεύσεις, προσβάλλουν βάναυσα την Ελλάδα, τους Έλληνες Αξιωματικούς, την Ελληνικο κρατος ( θεωρείται ανίκανο να επιληφθεί της υποθέσεως παρουσίας του Π. Τσαλικίδη στο Κυπριακό Δικαστήριο) και όλους τους Έλληνες που χάθηκαν για την Κύπρο, που μάτωσαν για την Κύπρο, που ενίσχυσαν οικονομικά από το υστέρημά τους την Κύπρο.
Δυστυχώς για τον Πέτρο Τσαλικίδη, η υπόθεση έπεσε σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία την Ελληνική Κυβέρνηση και τα Υπουργεία Εθνικής Αμύνης αλλα και Δικαιοσύνης περνούν ‘’περίοδο κρίσεως’’ και δεν μπορούν, όπως φαίνεται, να δράσουν δίκαια και αποφασιστικά.
Πότε πιά θα μάθουμε να διαβάζουμε σωστά την ΙΣΤΟΡΙΑ ? Και τα καλά, και τα κακά. Και τα ‘’υπέρ’’ και τα ‘’κατά’’. Πότε θα αρχίσουμε να βλέπουμε χωρίς ΜΟΝΟΧΡΩΜΑ ΓΙΑΛΙΑ ?
Διαβάστε τώρα, και στοιχεία του πορίσματος 640 σελίδων, όπως συντάχθηκε από τον Πρόεδρο της επιτροπής κ.Πόλυ Πολυβίου
«Πολιτικές και θεσμικές ευθύνες στον Πρόεδρο Χριστόφια»
- Πολιτική ευθύνη για ασυνεννοησία υπουργών
- Πολιτική ευθύνη για παράτυπο χειρισμό θέματος στα πλαίσια του Υπουργικού (ανάλογη ευθύνη στο Υπουργικό Συμβούλιο που αποδέχθηκε απλώς ενημέρωση και δεν κινήθηκε για να αποφασίσει)
- Πολιτική ευθύνη για αμέλεια και αδιαφορία επιδίωξης ενημέρωσης για την προώθηση της καταστροφής (εάν γίνει αποδεκτός ο ισχυρισμός του ότι έδωσε οδηγίες για καταστροφή, όπως ανέφερε)
- Πολιτική ευθύνη για αμέλεια και αδιαφορία, ως ο τελικός χειριστής του θέματος και το πρόσωπο που θα ελάμβανε τελική πολιτική απόφαση.
Στον διευθυντή του διπλωματικού γραφείου του προέδρου Χριστόφια, πρέσβη Λεωνίδα Παντελίδη
- Παράλειψη δέουσας ενημέρωσης του Προέδρου από το Λεωνίδα Παντελίδη για τη σύσκεψη της 7ης Φεβρουαρίου 2011 και το "μη αποτέλεσμά" της (ειδικά αν είχε όντως συγκατάθεση του Προέδρου για προώθηση καταστροφής, που όμως δεν φαίνεται να είχε).
- Παράλειψη να επισημάνει τους κινδύνους στον Πρόεδρο και προς κάθε κατεύθυνση, όπως τέθηκαν ενώπιόν του από την Εθνική Φρουρά.
- Ενδεχόμενη εισήγηση για ποινική ευθύνη βάσει γνώσης κινδύνων.
Στον υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Κυπριανού
- Ευθύνη για αμέλεια στη βάση της γνώσης των κινδύνων που επισημάνθηκαν.
- Ευθύνη για θεσμική κωλυσιεργία και συμμετοχή στην ευρύτερη αδιαφορία και παρατυπία του Υπουργικού Συμβουλίου.
- Ενδεχόμενη εισήγηση για ποινική ευθύνη.
Τέλος, στον υπουργό Αμυνας, Κώστα Παπακώστα,
-Θεσμική ευθύνη, λόγω της θέσης του,
-Ευθύνη για αμέλεια στη βάση της γνώσης των κινδύνων που επισημάνθηκαν,
-Ευθύνη για θεσμική κωλυσιεργία και συμμετοχή στην ευρύτερη αδιαφορία και παρατυπία του Υπουργικού Συμβουλίου,
-Ποινική ευθύνη
http://www.xanthinews.gr/2012/05/blog-post_7171.html
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη