Ποιες φράσεις και ποιες λέξεις μπορούν να περιγράψουν επακριβώς την επιπολαιότητα, την προχειρότητα, τον απίστευτο αντιεπιστημονικό τρόπο επιλογής θεμάτων που απευθύνονται σε παιδιά για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εκείνων των θεμάτων, που..
δόθηκαν την Παρασκευή 25 Μαΐου 2012, της φυσικής κατεύθυνσης.
Ίσως χρειαστεί να καταλήξουμε σε χιλιοειπωμένες φράσεις, σε λέξεις ήδη γνωστές για να εκφράσουμε την αγανάκτησή μας, την αηδία μας για τον περιφρονητικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η ΚΕΕ (Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων) τους μαθητές μας, τα παιδιά μας, τη νέα γενιά της Ελλάδας.
Για την την καταλληλότητα ή μη της επιλογής των θεμάτων (εξ απόψεως επιστημονικής), τοποθετήθηκε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Για το ηθικό θέμα αυτής της τόσο σοβαρής υπόθεσης όλοι «νίπτουν τας χείρας τους». Κανείς δεν τοποθετήθηκε για το θέμα αυτό.
Από τον πρόεδρο της επιτροπής (κος Τρικαλινός καθηγητής Πανεπιστημίου) για την επιλογή των θεμάτων φυσικής μέχρι και τους λύτες. Όλοι αυτοί επιλέχθηκαν , τίνι τρόπω(;), για να επιλέξουν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα θέματα.
Θέματα που να μπορούν να αντιμετωπισθούν και από μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση σε φροντιστήρια του κέντρου. Να μπορούν να επιλυθούν και από μαθητές της παραμεθορίου, και από μαθητές εκείνων των περιοχών της χώρας μας, που οι οικογένειές τους, κρατούν Θερμοπύλες. Περιοχές όπου πολλές φορές και η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι προβληματική λόγω διακοπών ηλεκτροδότησης. Υπάρχει κοι της Επιτροπής Εξετάσεων ισονομία στην αξιολόγηση των μαθητών μας; Αντιθέτως υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Με ποια λογική άραγε ακυρώνετε υποερώτημα θέματος; Ποιοι ωφελούνται από τούτη την εξέλιξη;
Κάποιοι εκ των μαθητών που δεν μπόρεσαν να απαντήσουν το εν λόγω υποερώτημα.
ΟΜΩΣ υπήρξαν και μαθητές που απάντησαν τον εν λόγω υποερώτημα ορθώς.
Για να απαντήσουν σωστά και τεκμηριωμένα διέθεσαν σημαντικό χρόνο από την τρίωρη εξέτασή τους με αποτέλεσμα να μην επαρκέσει το υπόλοιπο του χρόνου για την απάντηση του τέταρτου θέματος.
Προφανώς θα υπήρξαν και μαθητές που δεν ασχολήθηκαν με το υποερώτημα περί ου ο λόγος. Έχοντας ψυχραιμία «άφησαν» το υποερώτημα αυτό και καταπιάστηκαν με την επίλυση του τετάρτου θέματος και το απάντησαν σωστά.
Και κάτι που μάλλον διέφυγε της προσοχής του συνόλου της κοινωνίας πλην ελαχίστων οικογενειών. Μνημονεύω τούτη τη στιγμή τους μαθητές των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών που εξετάζονται προφορικώς. Η βαθμολόγηση αυτών των παιδιών μας έγινε το πρωΐ της Παρασκευής πριν να δημοσιοποιηθεί η απόφαση της ακύρωσης του υποερωτήματος. Για αυτούς πώς άραγε θα κατανεμηθούν τα μόρια του υποερωτήματος αυτού; Ποιος γνωρίζει τίνος μαθητού είναι το βαθμολογημένο τετράδιο αυτή τη στιγμή; Πώς άραγε θα ξαναβαθμολογηθούν οι μαθητές αυτοί;
Έχει άραγε ασχοληθεί έστω και ένας με τη ψυχολογία των μαθητών αυτών;
Έχει άραγε αναλογισθεί έστω και ένας από τους κρατούντας (Στελέχη του Υπουργείου, Μέλη της ΚΕΕ, Μέλη της επιτροπής για την επιλογή των θεμάτων φυσικής) τον τιτάνιο αγώνα (δεν είναι σχήμα λόγου) για αναστήλωση του ηθικού των υποψηφίων μαθητών για να συνεχίσουν απρόσκοπτα το διαγωνισμό αυτό;
Έχει καταστρατηγηθεί εν τοις πράγμασιν η ισονομία, η επί ίσοις όρους εξέταση των μαθητών. Έχει απεμποληθεί με το χειρότερο τρόπο η ισοκυρία των εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής.
Τώρα πρέπει να ενημερωθούμε τίνος ιδέα ήταν το υποερώτημα αυτό. Και όχι να συμβεί ότι με την προηγούμενη υπουργό Παιδείας κα Διαμαντοπούλου (Την Υπουργό της φωτοτυπίας) που ακόμη περιμένουμε το πόρισμα για το «τις πταίει» για την μη έγκαιρη διανομή σχολικών βιβλίων στα σχολειά μας.
Τώρα πρέπει να μας ενημερώσει ο Πρόεδρος της επιτροπής για τα θέματα της Φυσικής.
Και κάτι ακόμη. Οι αποτελούντες τούτη την επιτροπή θα πληρωθούν; Γιατί; Τι προσέφεραν στην παιδεία, στη νεολαία μας με τα θέματα στο μάθημα της φυσικής; Δε θα έπρεπε το λιγότερο να ζητήσουν συγγνώμη από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς από την κοινωνία συνολικότερα και να αποποιηθούν της αποζημιώσεώς τους;
Στο απυρόβλητο πάντες. Γιατί; Συμφέρει το σύστημα; Αποπροσανατολίζονται οι πάντες από άλλα ουσιαστικότερα προβλήματα της κοινωνίας;
Η δε κα Υπουργός δε θα πρέπει να τοποθετηθεί επί του θέματος; Η ίδια και όχι δελτία τύπου του Υπουργείου Παιδείας. Λες και ακόμη κυβερνά η κα Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο. Λες και δεν έχουν γίνει αλλαγές. Λες και δεν τιμωρήθηκε η αλαζονεία της με την μη επανεκλογή της.
Σωστά και δεν παρεμβαίνει η υπουργός στην ΚΕΕ για το είδος των θεμάτων. Όμως όταν δημιουργούνται τέτοιου είδους συμβάντα σε τέτοια έκταση τότε υποχρεούται να τοποθετηθεί η ίδια δημόσια. Εξάλλου δεν θα τσαλακωθεί η προσωπικότητά της. Εξάλλου δεν είναι πολιτικό πρόσωπο ενεργό που θα διεκδικήσει ψήφο από τον Ελληνικό λαό. Περιμένουμε σύντομα τη δημόσια τοποθέτησή της.
Και βεβαίως κλείνοντας προς το παρόν την τοποθέτησή μου αυτή προτείνω για την ισονομία των υποψηφίων και την ισοκυρία των εξετάσεων να επαναληφθούν οι εξετάσεις του μαθήματος αυτού. Εδώ πλέον είναι πολιτική απόφαση και εάν η κα Υπουργός αδυνατεί να αναλάβει τέτοιου είδους πρωτοβουλία, τότε ο κος Πικραμμένος υποχρεούται να βοηθήσει τη συμμαθήτριά του και να τοποθετηθεί ο ίδιος. Πάντοτε εμφορούμενοι από την αγωνία των μαθητών, των γονέων, των εκπαιδευτικών. Εάν θεωρούν παρωνυχίδα τούτο το πρόβλημα τότε οι ίδιοι είναι απόμακροι από την κοινωνία μας διότι έχουν λύσει αντίστοιχα προβλήματά τους, σπουδάζοντας τα βλαστάρια τους εκτός Ελλάδος.
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Χημικός MEd