Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη-σύμβολο με σύγχρονη ευρωπαϊκή μορφή, που δυστυχώς μαραζώνει λόγω έλλειψης στρατηγικής. Η κεντρική εξουσία που διοίκησε τη χώρα τα τελευταία χρόνια την άφησε να παλεύει με τα κύματα του Θερμαϊκού, θεωρώντας την ίσως, τόσο δυναμική ώστε να..
μπορεί να ξεπερνά την παλίρροια μόνη της.
Η πρόοδός της σημαντική, όχι όμως και ανάλογη της ιστορίας της. Το πλούσιο παρελθόν της, σκοντάφτει όμως σε φτωχά πνεύματα, ιδέες, δυνατότητες. Η μακραίωνη ιστορία της θα έπρεπε να ξεπερνά αυτή τη διάσταση και να δώσει στην πόλη μια άλλη προοπτική.
Οφείλουμε να αναπτύξουμε ένα μηχανισμό προσανατολισμού και επίλυσης βασικών ζητημάτων που θα προσελκύσει καινοτόμες επενδυτικές προοπτικές.
O χωρικός επαναπροσδιορισμός της, με αναπλάσεις και αλλαγές χρήσεων, το αστικό περιβάλλον, η οικονομική ανάπτυξη στην εγχώρια και διεθνή αγορά, με έμφαση τις χώρες των Βαλκανίων, η διαχείριση της ανεργίας, η διοικητική μεταρρύθμιση, η ψηφιακή σύγκλιση είναι ορισμένα μόνο θέματα προς υλοποίηση.
Η πόλη χρειάζεται υποδομές για να ανταπεξέλθει στη νέα εποχή, να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες του πληθυσμού, ωστόσο απαιτείται μια ισόρροπη ανάπτυξη τόσο ανατολικά όσο και δυτικά.
- Υλοποίηση όλων των απαραίτητων παρεμβάσεων στο λιμάνι της πόλης (δημιουργία μαρίνων, νέοι προβλήτες, αποθηκευτικοί χώροι, ανταγωνιστικές τιμές προσφερόμενων υπηρεσιών) και αναβάθμιση των υπαρχόντων εγκαταστάσεων
- Πραγματοποίηση έργων υποδομής στο αεροδρόμιο για να δέχεται κάθε είδους πτήσεις με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες και αύξηση της δυναμικότητας υποδοχής και φιλοξενίας επιβατών και επισκεπτών
- Επέκταση του μετρό όχι μόνο προς Καλαμαριά, αλλά και δυτικές συνοικίες και άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο
- Έναρξη της μεγάλης περιφερειακής οδού που θα διευκολύνει τις συγκοινωνίες θα μειώσει τις αποστάσεις και το κόστος μετακίνησης, αλλά και ένταξης μελετών και έργων στο ΕΣΠΑ ανισόπεδων κόμβων στην παλιά περιφερειακή.
- Λειτουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας, τουλάχιστον τους καλοκαιρινούς μήνες προς Χαλκιδική και Κατερίνη
- Μετατροπή των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των ΤΕΙ σε διεθνείς φορείς ανώτατης και ανώτερης εκπαίδευσης, προκειμένου να δέχεται φοιτητές από τα Βαλκάνια, τη Μεσόγειο κλπ, αλλά και μεταφορά ορισμένων σχολών στα δυτικά για αποσυμφόρηση
- Συγχώνευση της HELEXPO και της ΔΕΘ ΑΕ και ενίσχυση του ρόλου του νέου φορέα ως κεντρικού εκθεσιακού φορέα στην πόλη
- Αξιοποίηση όλων των στρατοπέδων, που βρίσκονται σε κατοικημένες περιοχές της πόλης, για δημιουργία κοινωνικών υποδομών και για χρήσεις κοινής ωφέλειας
- Μετεγκατάσταση όλων των βιομηχανικών δραστηριοτήτων έξω από τη δυτική Θεσσαλονίκη
- Αξιοποίηση των αθλητικών υποδομών για την ανάπτυξη επιπλέον δραστηριοτήτων
- Αξιοποίηση των υπαρχόντων και δημιουργία νέων χώρων πρασίνου σ’ όλη την πόλη
- Ανάδειξη των αρχαιοτήτων και τουριστική αξιοποίησή τους
- Λειτουργική και κτιριακή αναβάθμιση των χώρων των κεντρικών αγορών Μοδιάνο και Καπάνη
- Υποστήριξη της δημιουργικής επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, με την ανάπτυξη εμπορικών δράσεων σε ανενεργό βιομηχανικό κτιριακό απόθεμα
Η Ευρωπαϊκή μας συμμετοχή, δεν αντανακλά και στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή ανάπτυξη. Τα βήματα προόδου είναι αντιστρόφως ανάλογα με άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Τα θέματα προς επίλυση λειτουργούν συσσωρευτικά και σήμερα ζητούν επιτακτικά τρόπους διεξόδου.
Δημήτρης Πανοζάχος
Υποψήφιος Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης
Νέα Δημοκρατία
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Δημοκρατία 4-5-2012