7 Ιουν 2012

Πρόταση - παρέμβαση επιχειρηματικού think tank

Πρόταση - παρέμβαση του επιχειρηματικού think tank "ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ-ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ", όπου εκφράζονται οι αγωνίες και οι πλήρεις εφαρμοστικές προτάσεις προς την πολιτειακή ηγεσία.
Αγωνίες think tank επιχειρήσεων για την κοινωνία και την οικονομία. Πλήρεις εφαρμοστικές προτάσεις για να ξεπεραστούν τα αδιέξοδα και οι αγκυλώσεις, με στόχο το ΑΕΠ, τις νέες θέσεις εργασίας, την αναστροφή του bank run και τις επενδύσεις.
Διαβάστε τις προτάσεις:


Προς Πολιτειακούς Αρχηγούς.
ΠΡΟΤΑΣΗ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ:

ΑΓΩΝΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ.

ΠΛΗΡΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ.

Το think - tank Νέο Ρεύμα – Νέο Όραμα, αποτελείται από επιχειρηματίες της παραγωγής – βιομηχανίας. Θεωρεί εφικτό να εντοπιστούν τα κοινά σημεία της εκλογικής περιόδου, οι διαπιστώσεις και οι απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην κοινωνία και στην οικονομία, για να ξεφύγει η χώρα και ο λαός της, από την ύφεση και τις δυσκολίες.
Όλοι οι πολιτειακοί σχηματισμοί και η κοινωνία, θέλουν να αλλάξει το οικονομικό μοντέλο της χώρας, από την κατανάλωση με δανεικά, σε μια πιο παραγωγική χώρα, με εισοδήματα και νέες θέσεις εργασίας. Έκαναν σημαία τους, έστω και τελευταία στιγμή, την ανάγκη για επενδύσεις, την αναστροφή του φαινομένου της φυγής κεφαλαίων, την αποτελεσματικότητα και εξυγίανση του φορολογικού συστήματος, τις συνταγματικές αλλαγές για την λειτουργία του κράτους και φυσικά, τις απαραίτητες διορθώσεις στο μνημόνιο και τις διεθνείς συμβάσεις της χώρας και ειδικά στα σημεία που πρέπει να αποφύγουν την περαιτέρω βύθιση της κοινωνίας, την ανάπτυξη, την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και προοπτικών. Εκτιμούμε ότι είναι ίσως κατανοητό, ότι από μόνο του το PSI, η ανακεφαλαιοποίηση και οι μικρές διαρθρωτικές αλλαγές, δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά και να διορθώσουν τις αγκυλώσεις στην οικονομία και την ύφεση της χώρας. Φυσικά, όλη η κοινωνία αναγνωρίζει ότι πρέπει να διορθωθούν οι ελλειμματικοί προϋπολογισμοί του δημοσίου και το αρνητικό έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Εκτιμούμε ότι εάν δημιουργηθεί η πεποίθηση ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν προοπτικές, η κοινωνία θα δεχόταν προσωρινές προσαρμογές.
Κεντρική συνιστώσα των διαπιστώσεων είναι ότι, η πατρίδα δεν θέλει μόνο λιτότητα και εσωτερική υποτίμηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά κυρίως θέλει νέο ΑΕΠ, ανάπτυξη και θέσεις εργασίας, που μπορούν να προέλθουν μόνο από νέες επενδύσεις, που και αυτές με τη σειρά τους μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο σε υγιές και ελκυστικό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Το Νέο Ρεύμα – Νέο Όραμα, σταθερά, επίμονα και από χρόνια προτείνει, με κεντρική σημαία το «επειγόντως ανάπτυξη» και νέες ελληνικές και ξένες επενδύσεις, τις παρακάτω προτάσεις, φυσικά εντός της Ε.Ε., με υιοθέτηση των θετικών στοιχείων των συμφωνιών και ουσιαστική τροποποίηση αυτών που δεν παράγουν αποτέλεσμα ή προκαλούν αγκυλώσεις:

Ρευστότητα: 
Αναστροφή της φυγής κεφαλαίων. Ίσως σήμερα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας. Θα πρέπει να αποτραπεί με νομοθετική διόρθωση, η τρομοκράτηση της συσσωρευμένης αποταμίευσης, που έχει δημιουργήσει εκρηκτικό πρόβλημα ρευστότητας στις τράπεζες και στο σύνολο της χώρας και των επιχειρήσεων, ύψους ~ 80 δις €, από το 2010. Χρειάζεται διόρθωση του άκρατου και ανέλεγκτου πόθεν έσχες, αναστροφή υπερφορολόγησης γονικών παροχών ακινήτων και άλλων αποταμιευτικών αξιών, διόρθωση των άκρατων κατασχέσεων, που όχι μόνο δεν φέρνουν έσοδα, αλλά διώχνουν και τις καταθέσεις από τις τράπεζες.

Επενδύσεις: 
Υπάρχει ατονία και απραγία στην πραγματική και ουσιαστική προσέλκυση και υλοποίηση, τόσο των ξένων, όσο και των ελληνικών επενδύσεων, που μόνο αυτές μπορούν να φέρουν κεφάλαια και να δημιουργήσουν ΑΕΠ και νέες θέσεις εργασίας. Είναι γνωστά τα μέτρα που πρέπει να υλοποιηθούν για να υπάρξουν αποτελέσματα στις επενδύσεις. Κύρια σημεία είναι ένας Υπουργός Επενδύσεων παρά τω Πρωθυπουργώ που να συντονίζει την Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, το facilitation unit και απεμπλοκή επενδύσεων με δικαίωμα υπογραφής και ανατρεπτικά αποτελέσματα σε προθεσμία 60 ημερών και υλοποίηση του εφαρμοστικού νόμου του μεσοπροθέσμου σχεδίου για αδειοδότηση επενδύσεων σε ανατρεπτικές προθεσμίες 4 μηνών, υπαγωγή όλων των επενδύσεων κάποιου ύψους στο νόμο fast track, αυτοματισμός στην έγκριση αφορολογήτων κινήτρων στον ΝΕΝ και άμεση ενεργοποίηση της υπάρχουσας και ψηφισθείσας Επιχειρηματικής Μονάδας Ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα και φυσικά υλοποίηση του ΕΣΠΑ στις μονάδες συνεχούς παραγωγής ΑΕΠ με μόχλευση 10 φορές, αντί σε δαπάνες ακινητοποιήσεων με μόχλευση 1.

Φορολογικό σύστημα: 
Απλοποίηση και διεύρυνση της φορολογικής βάσης, με έμφαση κυρίως στα τεκμαρτά εισοδήματα.
Άμεση απαλλαγή από την επιλεκτική ασάφεια και την «συναλλαγή». Φορολόγηση ακινήτων και περιουσίας, στα πρότυπα Ε.Ε. Αναδρομική εκκαθάριση όλων των καρτελών ελεγμένων χρήσεων από τα καταχρηστικά πρόστιμα και προσαυξήσεις, σε 0.7% / μήνα με ανώτατο 30%, κατά τα πρότυπα Ε.Ε. Κατάργηση των εξωλογιστικών προσδιορισμών, των καταχρηστικών χρεώσεων 36% ή 60% / χρόνο και τον αυθαίρετο πολλαπλασιασμό οφειλών, από ~ 600% μέχρι ~ 2.500%, αναδρομικά κατά τα πρότυπα Ε.Ε. Διεύρυνση των περαιώσεων, σε κυλιόμενες δυνατότητες με κόστος 1.5% στις ανέλεγκτες και 2% στις ελεγμένες χρήσεις, που αφορά ~ 550 & 160 χιλιάδες εκκρεμείς υποθέσεις. Η «φούσκα» των φορολογικών χρεώσεων προκαλεί εσφαλμένες εντυπώσεις, ότι η Πολιτεία έχει λαμβάνειν από την εσωτερική αγορά, ενώ δε συμβαίνει στην πραγματικότητα και για αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Φαινόμενες φορολογικές απαιτήσεις 42 δις €, προβλεπόμενη δυνατότητα είσπραξης 6 – 8 δις €. Ως εκ τούτου, οι προσδοκίες φορολογικών εσόδων δεν επιτυγχάνονται και επιβάλλονται ακόμη πιο αυστηρά οριζόντια φορολογικά μέτρα. Προτείνονται να εφαρμοστούν διαφορετικά μέτρα για τους ολοκληρωτικά «φοροαποφεύγοντες», σε σχέση με τις επιχειρήσεις που από πιστωτικό στραγγαλισμό έχουν αδυναμία πληρωμής, ενώ οι δηλώσεις τους είναι ειλικρινείς. Για τη διευκόλυνση είσπραξης φορολογικών υποχρεώσεων, προτείνεται ο έλεγχος των διαθεσίμων κάθε εταιρίας, για την άσκηση ανάλογης πίεσης. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει κίνδυνος για κάθε «ισχυρή πίεση», με πρόφαση την είσπραξη εσόδων, να δημιουργείται ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα και αντί οι επιχειρήσεις να δημιουργούν επενδύσεις και δουλειές, να τρομοκρατούνται και να κλείνουν, με χιλιάδες άνεργους στο δρόμο.

Διόρθωση στρεβλώσεων επιχειρηματικότητας: 
Προτεραιοποίηση χρηματοδοτήσεων στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και στις επενδύσεις. Επιστροφή των οφειλών του δημοσίου σε επιχειρήσεις αναλογικά σε 3 μήνες. Νομική ορθολογικοποίηση της στρέβλωσης τιμών της αγοράς από συμφέροντα που έχουν δεσπόζουσα θέση, με υποχρεωτικές τις καθαρές τιμές στα τιμολόγια. Προσαρμογή της εργατικής νομοθεσίας στα πλαίσια της Ε.Ε., για την ευελιξία, την ασφάλεια και την διευκόλυνση προσλήψεων και απαλλαγών.

Επιδίωξη πολιτικής συναίνεσης: 
Η Πολιτεία να απομονώσει τα κρίσιμα προβλήματα που μας βυθίζουν στην ύφεση και να επιζητήσει την πολιτική συναίνεση, έστω και μόνο σε αυτά τα σημεία, όπως η προσέλκυση επενδύσεων, η επανόρθωση της φυγής κεφαλαίων και η άμεση πάταξη της γνωστής γραφειοκρατίας, των καθυστερήσεων και της διαφθοράς νομοθετικά. Προτείνεται η αναθεώρηση του συντάγματος, η Προεδρική Δημοκρατία, το ιδιώνυμο των πολιτικών αδικημάτων, η μείωση του αριθμού της πολιτικής εκπροσώπησης, το ασυμβίβαστο βουλευτή – υπουργού, η καθιέρωση μικρού υπουργικού συμβουλίου, και η καθιέρωση στο σύνταγμα όπως στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές χώρες το δημοσιονομικό έλλειμμα να μη ξεπερνάει το 3%. Να καθιερωθούν μόνιμος Υπουργός προσέλκυσης και υλοποίησης επενδύσεων, παρά τω Πρωθυπουργώ, καθώς και μόνιμοι Υπουργοί ή Υφυπουργοί, σε θέματα διοίκησης, προϋπολογισμού και φορολογικών εσόδων.

Αλλαγές στα μνημόνια: 
Απεγκλωβισμός από τον περιορισμό ιδιωτικών επενδύσεων και από τα κίνητρα για επαναπατρισμό κεφαλαίων. Να δοθεί δυνατότητα συναλλαγών και σε άλλα διεθνή νομίσματα, να προβλεφθεί ουσιαστικός εκσυγχρονισμός του φορολογικού συστήματος χωρίς «στραγγαλισμούς», να δοθεί απόλυτη και επείγουσα προτεραιοποίηση στην πραγματική διευκόλυνση της ανάπτυξης νέου και υγιούς ΑΕΠ, δια των επενδύσεων και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, να προβλεφθεί εργασιακή ευελιξία για να περιοριστεί το κύμα απολύσεων και να υλοποιηθεί πραγματική βελτίωση του συστήματος δικαιοσύνης. Βασική επιδίωξη, η αποφυγή των στρεβλώσεων και των καταπιέσεων. Διάρθρωση του hair cut, αποφεύγοντας κυρίως τις ελληνικές καταθέσεις και τις δανειοδοτήσεις, που να αποκαθιστά κυρίως την επενδυτική ρευστότητα στην αγορά, σε αντίθεση με την ρευστότητα που διοχετεύεται στις εισαγωγές.

Εξωτερική πολιτική: Κρίσιμα θέματα είναι η ΑΟΖ και οι επίμαχες σχέσεις μας με τις γειτονικές χώρες. Φυσικά, η επιχειρηματική κοινότητα επιθυμεί την καθαρή θέση για τα εθνικά θέματα και την διατήρηση της συνοχής, της ομαλότητας στη περιοχή και της απρόσκοπτης λειτουργίας των οικονομικών δραστηριοτήτων.

Οικονομικά συμφέροντα και επιρροές: 
Είναι δημόσια και φανερά γεγονότα, πως η αδράνεια και οι κάθε συμφερόντων οικονομικές επιρροές, λειτουργούν προς όφελος της υποτιμητικής κερδοσκοπίας. Αυτά εκδηλώνονται, είτε με παραλείψεις, είτε με προτάσεις ασαφείς, που καταλήγουν να είναι αναποτελεσματικές, έτσι ώστε να επηρεάζεται αρνητικά, η φυγή κεφαλαίων, η ανταγωνιστικότητα, οι επενδύσεις και η ανάπτυξη. Η ασάφεια και η αδράνεια, «περιγράφει» συμφέροντα, που προτιμούν να υπερπηδούν την διαβάθμιση της πυραμίδας του Maslow – sense of belonging, από το να εργάζονται για τα συμφέροντα του τόπου και της ανάπτυξης του ΑΕΠ δια των ιδίων των επιχειρήσεων.

Να δοθεί τέλος στον «στραγγαλισμό και την καταπίεση» της παραγωγικής δραστηριότητας, με έμφαση τις επενδύσεις, τις νέες θέσεις εργασίας, το νέο ΑΕΠ, τις εξαγωγές.
Η ουσιαστική ελπίδα για ορατά αποτελέσματα, μπορούν να πείσουν τον λαό και τους συνεταίρους μας στην διεθνή κοινότητα, ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε προοπτικές, για θετική διάρθρωση της κοινωνίας και της οικονομίας της χώρας.

Για το Νέο Ρεύμα – Νέο Όραμα
Νίκος Σπ. Φιλίππου
Πρόεδρος
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Ε.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη