30 Ιουλ 2012

ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ και …άλλα!


Από την Αλεξάνδρα Γωγούση- Σκανδάλη

«Ε, δεν είμαστε καλά», αναφώνησα όταν μου είπαν από  γνωστό βιβλιοπωλείο της Θεσσαλονίκης ότι μπορώ, αφού διαβάσω το βιβλίο που μόλις είχα αγοράσει, να τους το πάω πίσω και να μου επιστρέψουν τα μισά χρήματα…
Μου ενεχείρισαν μάλιστα  και ειδικό έντυπο: «Κατάλογος και τιμές επαναγοράς μεταχειρισμένων βιβλίων». Ο κατάλογος περιλαμβάνει και κλασικά βιβλία και μοντέρνα.

Η τιμή ΕΠΑΝΑΓΟΡΑΣ περίπου στο μισό ποσόν της αγοράς.
Μα τα βιβλία; Να ξαναπουλάμε  πίσω τα βιβλία που διαβάσαμε;
Σαν κόρη οφθαλμού τα φυλάω  στη βιβλιοθήκη μου. Αλλά τι λέω; Αφού όλα είναι με σχόλια και σημειώσεις … Ε., αυτό εννοώ: τα αγαπώ τα βιβλία μου και ας είναι και σημειωμένα. Εξάλλου και οι οφθαλμοί μου δεν έχουν μυωπία; Άρα αλήθεια λέω!....
Δεν είναι αυτό το θέμα μου, όμως. Δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό μου ότι θα ζούσα την εποχή που θα διάβαζα ένα βιβλίο και θα το ξαναπουλούσα στο βιβλιοπωλείο από όπου το αγόρασα.

Αλλά, σαν καλή άρχισε να μου φαίνεται η ιδέα. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, με αυτά τα βιβλία της  …παραλίας! Έρωτες, ίντριγκες, συναισθήματα, αισθήματα… και μετά; Το πηγαίνεις  πίσω, παίρνεις το χρήμα και αγοράζεις  ένα από τα βιβλία που θα κρατήσεις  για πάντα στη βιβλιοθήκη σου! Τέλειο!

Αλήθεια; αναρωτήθηκα. Πόσα από τα βιβλία που –με μεγάλη αγάπη τοποθέτησα κάποτε στα ράφια  της βιβλιοθήκης μου, τα ξαναπήρα στα χέρια μου για να τα ΕΠΑΝΑ-διαβάσω;

Έτρεξα στη βιβλιοθήκη μου και πέρασα μια γρήγορη ματιά από τις ράχες των βιβλίων μου. Λίγα ήταν αυτά που μ΄έκαναν να κοντοσταθώ.

Μμμμμμμμμ, αναλογίστηκα: του Όσκαρ Ουάιλντ, του Φρέντυ Γερμανού, του Σουρή, του Καζαντζάκη, του Χόρχε Μπουκάι, της Μαρίας Μαυρίδου- Καλούδη , αααααααααα και του μπαμπά μου!!!

Άντε και 5-10 ακόμη! Τα άλλα; Τα άλλα ούτε που με συγκίνησαν. Μετά το πρώτο διάβασμα δεν τα ξαναέβγαλα από τη θέση τους. Παρά μόνο για τις  ανάγκες του ξεσκονίσματος…

Βρε, μπας και είναι καλή η ιδέα του βιβλιοπωλείου; Αναρωτήθηκα  ξανά. «ΕΠΑΝΑΓΟΡΑ»

Κι ύστερα μελαγχόλησα.

Εδώ μας κατάντησαν. Να σκεφτόμαστε με χαρά να επιστρέψουμε τα βιβλία που διαβάσαμε για να εξοικονομήσουμε λίγα χρήματα…

Και πού είμαστε ακόμη…

Νέα ήθη, νέα έθιμα, νέες ιδέες, νέες πρακτικές, νέες λέξεις:

ΕΠΑΝ-ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, ΕΠΑΝ-ΑΓΟΡΑ…

Μήπως όμως και …ΕΠΑΝ-ΑΣΤΑΣΗ;

ΕΠΑΝ-ΑΛΑΜΒΑΝΩ: Μήπως όμως και ΕΠ-ΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

Η απάντηση μετά την ΕΠΑΝ-ΟΔΟ όλων μας από τις διακοπές: της ΔΕΗ, του ΟΤΕ, της ΕΥΑΘ…
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη