6 Αυγ 2012

ΣΗΡΑΓΓΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ-ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ-ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

Γράφει ο Μιχάλης Ραμπίδης

Πέρασαν 20 χρόνια (1992) όταν πρωτοκατατέθηκε από τον Καστοριανό πολιτικό κ Κ. Σημαιοφορίδη η προμελέτη του έργου της ‘’ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ’’ για την κατασκευή της οδού που θα ένωνε εύκολα και με ασφάλεια, την Καστοριά με την Πτολεμαίδα και το Αμύνταιο άμεσα, την Πέλλα και τη Θεσ/νίκη κατ’ επέκταση. Υπόγειες μικροπολιτικές σκέψεις και υπηρεσιακές κωλυσιεργίες, φρέναραν πολλές φορές την ολοκλήρωση του έργου και φτάσαμε.... 16 χρόνια μετά (30-12-2008) να ανατεθεί η μελέτη με χρηματοδότηση 2 εκ € και χρόνο ολοκλήρωσης 13 μήνες, από το ΠΕΠ Δυτ. Μακεδονίας. Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις είχαμε και στην ολοκλήρωση της μελέτης, κυρίως στο κομμάτι των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για 16 μήνες (υπεβλήθη 16-11-09 & εγκρίθηκε 10-3-11) από την αρμόδια Δ/νση της Περιφέρειας και μόνον μετά από πολιτικές πιέσεις ξεπεράσθηκαν.

Για περισσότερα από 20 χρόνια πρόσωπα, σωματεία, σύλλογοι, Εργατικά Κέντρα, Δημοτικές Αρχές κρατούν ζωντανή την ιδέα υλοποίησης του σπουδαίου αυτού έργου.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. κ Μιχ. Παπαδόπουλος ενδιαφέρθηκε πολλές φορές για την πορεία του έργου με διάφορες παρεμβάσεις και δημοσιεύματα (14-11-2006) πολύ νωρίτερα. Ο μέχρι πρότινος βουλευτής Καστοριάς της Ν.Δ. κ Ζ. Τζηκαλάγιας με ερώτησή του στη βουλή (6-5-11) ενδιαφέρεται και στηρίζει την αναγκαιότητα πραγματοποίησης του έργου.

Ο τ. Υφ/ργός Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ κ Μαγκριώτης πρόσφατα (2011) χαρακτήρισε το έργο ζωτικής σημασίας, καθώς συμβάλει στην ταχύτερη και ασφαλέστερη σύνδεση της Καστοριάς με το Δήμο Εορδαίας (Πτολεμαίδα) και το Δήμο Αμυνταίου. Θα συνδέσει επίσης είπε ο Μακεδόνας Υφυπουργός δυο κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, από το ύψος των Κοίλων με το συνοριακό φυλάκιο Νίκη (ΦΥΡΟΜ) και από το ύψος της Σιάτιστας με την Κρυσταλλοπηγή.

Οι τεχνικές υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας Καστοριάς με αρ. πρωτ. 63024/1506 και ημερομ. 18 Ιουλίου 2012 κατέθεσαν στην Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας την ολοκληρωμένη μελέτη του έργου ‘’ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ’’. Το κόστος της μελέτης ανήλθε στο 1.938.165 € και ο προϋπολογισμός κατασκευής του 68,5 + 500 (απαλλοτριώσεις, έργα ΔΕΗ, αρχαιολογικά κλπ)= 69 εκ €.

Δυστυχώς στον τελευταίο σχεδιασμό της Περιφέρειας Δ.Μ. το έργο δεν είχε ωριμότητα και δεν ήταν στη λίστα των έργων για χρηματοδότηση. Από την κυβέρνηση το Κ Καραμανλή, του ΓΑΠ και μέχρι σήμερα, όλοι οι πολιτικοί μιλούν για μεταφορά κονδυλίων του ΕΣΠΑ προς την περιφέρεια. Δεν απομένει παρά το έργο να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ (ή αλλού), σε εθνικό επίπεδο.

Περιμένουμε με απόφασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο να στηρίξει έμπρακτα το έργο. Περιμένουμε την ακολουθία των υποσχέσεων και κάθετων δημόσιων δεσμεύσεων του Περιφερειάρχη κ Γ. Δακή, καθώς και το ενδιαφέρον του για την περιοχή και τους κατοίκους της.

Προσδοκούμε και ελπίζουμε ΟΛΟΙ οι βουλευτές, παλαιοί & νέοι της Δυτ. Μακεδονίας να είναι θερμοί υποστηρικτές του έργου.

Μετά τους Εμπορικούς Συλλόγους και τα Εργατικά Κέντρα των πόλεων, είναι η ώρα των Δημοτικών Συμβουλίων Καστοριάς-Πτολεμαίδας-Αμυνταίου-Ορεστίδος να διεκδικήσουν ανυποχώρητα την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου.

Ο νέος Γεν. Γραμματέας Περιφέρειας Ηπείρου-Δυτ. Μακεδονίας κ Η. Θεοδωρίδης που κατάγεται από την Αγροσυκιά Πέλλας έχει έναν επιπρόσθετο λόγο να στηρίξει το έργο, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής Πέλλας, εύκολης πρόσβασης προς Καστοριά και αντίστροφα.

Κάθε φορέας ή και απλός πολίτης πρέπει να στρατευθεί στην υλοποίηση του σημαντικού αυτού για την περιοχή έργου.

Η κατασκευή της ‘’ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ’’ και η διάνοιξη του δρόμου Αμυνταίου-Πτολεμαίδας προς Καστοριά ενώνει ακριτικές περιοχές στην περιφέρεια της χώρας. Βοηθά την καθημερινότητα των πολιτών με την εύκολη, σύντομη (20 με 25 λεπτά της ώρας) και ασφαλή μετακίνησή τους.

Αναδεικνύει το φυσικό κάλος των περιοχών, κάνει πιο γνωστά τα αρχαιολογικά της ευρήματα και δίνει νέα ώθηση στον τουρισμό (απαραίτητη η άμεση προσθήκη του εκπαιδευτικού-βιομηχανικού τουρισμού στην Πτολεμαίδα) καθιστώντας ελκυστικότερο το συνολικό τουριστικό ‘’πακέτο’’ της Περιφέρειάς μας. Συντελεί τα μέγιστα στην εύκολη συγκέντρωση Γεωργικών και κυρίως Κτηνοτροφικών προϊόντων, σε αποθηκευτικούς-βιομηχανικούς χώρους και στις σημαντικές γαλακτοκομικές μονάδες της περιοχής.

Η πρόβλεψη κατάλληλων υποδομών μπορεί να φανεί χρήσιμη στο εγγύς μέλλον για την τροφοδοσία με θερμική ενέργεια της Καστοριάς-Άργους Ορεστικού και των γειτνιαζόντων διαμερισμάτων, από το Ενεργειακό Κέντρο Πτολεμαίδας-Αμυνταίου.

Το αεροδρόμιο του Άργους Ορεστικού είναι το ασφαλέστερο της Βορείου Ελλάδος ( τοποθεσία, καιρικές συνθήκες κλπ) και μπορεί να αναβαθμιστεί σε αερολιμένα αυξημένων απαιτήσεων, για την εξυπηρέτηση επιβατών και του διεθνούς εμπορίου της γούνας, όπως και άλλων σημαντικών προϊόντων της περιοχής.


Μπορεί να πέρασαν περισσότερα από 20 χρόνια από την αρχική σκέψη-πρόταση για την διάνοιξη της ‘’ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ’’ όμως ο αγώνας για την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου τώρα ξεκινά.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη