25 Σεπ 2012

Άλλη μια διαφωνία Δήμου και Περιφέρειας στη Θεσσαλονίκη

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, αποδέχθηκε τη μονοδρόμηση των οδών Πέτρου Συνδίκα και της Μάρκου Μπότσαρη, ώστε να ανακουφιστεί η κυκλοφορία στους δύο αυτούς δρόμους, η οποία, έπειτα και από το κλείσιμο της οδού Δελφών, για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού του μετρό Ανάληψη, έχει επιβαρυνθεί σημαντικά.
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας, απέρριψε..
το αίτημα, επειδή δεν έκρινε σκόπιμες τις μονοδρομήσεις, καθώς δε συνδυάζονται με τα εργοτάξια του μετρό.
Και οι δύο θέσεις έχουν φυσικά, ισχυρά επιχειρήματα. Το σημαντικό για μας στο taxalia -και το γράψαμε χιλιάδες φορές- είναι να τελειώνει επιτέλους το εργοτάξιο της Δελφών κι όχι να χορηγούνται ασπιρίνες ! 
Για το συγκεκριμένο θέμα, η παρατήρησή μας είναι ότι όντως η Μ.Μπότσαρη παρουσιάζει εικόνα εγκλωβισμού όλη μέρα, εξαιτίας κυρίως των διπλοπαρκαρισμένων Ι.Χ. Θα υπέθετε κανείς αρχικά, ότι η μονοδρόμηση θα απελευθερώσει χώρο. Η πείρα όμως έδειξε ότι σε δρόμους, που παρουσιάζουν πολύ μεγάλη ζήτηση στάθμευσης, όσο μεγαλώνει ο χώρος κίνησης, τόσο περισσότερο αποθρασσύνονται όσοι θέλουν να παρκάρουν. Με απλά λόγια, στον μονόδρομο, θα υπάρχουν τριπλοπαρκαρισμένα Ι.Χ. και ο ωφέλιμος χώρος θα είναι πάλι ο ίδιος !
Αυτό συμβαίνει χαρακτηριστικά στο Δικαστικό Μέγαρο, όπου η 26ης Οκτωβρίου μονοδρομήθηκε, αλλά τα παρκαρισμένα "προχείρως", το γνωστό "δυό λεπτά θα κάνω", καταλαμβάνουν τις 4 από τις 5 λωρίδες, με αποτέλεσμα ένας φαρδύς δρόμος 25 μέτρων, να μένει ξανά με μια λωρίδα κυκλοφορίας!

Διαβάστε το πολύ καλό ρεπορτάζ της Ντόνιας Κανιτσάκη στον Αγγελιοφόρο:

«Κόκκινο» σήμανε η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη μονοδρόμηση δύο βασικών οδικών αξόνων της ανατολικής Θεσσαλονίκης, των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα.

Αναλυτικότερα, απορρίφθηκε το αίτημα της «Αττικό Μετρό», η οποία υπέβαλε σχετική κυκλοφοριακή μελέτη, για τη μετατροπή της Μάρκου Μπότσαρη σε άνοδο και της Πέτρου Συνδίκα σε κάθοδο. Οι μονοδρομήσεις είχαν προταθεί προκειμένου να ανακουφιστεί η κυκλοφορία στην περιοχή, η οποία, έπειτα και από το κλείσιμο της οδού Δελφών, για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού του μετρό Ανάληψη, έχει επιβαρυνθεί σημαντικά.

Σημειωτέον ότι οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, έδωσαν την έγκρισή τους για τις μονοδρομήσεις.

Δε συνδυάζονται

Οπως αναφέρει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας, Αλέξανδρος Μήλιος, η υπηρεσία δεν έκρινε σκόπιμες τις μονοδρομήσεις, καθώς δε συνδυάζονται με τα εργοτάξια του μετρό. «Το αίτημα της ''Αττικό Μετρό'' απορρίφθηκε, διότι η υπηρεσία μας έκρινε ότι δεν είναι δυνατό τα έργα του μετρό (λόγω των οποίων έκλεισε τμήμα της οδού Δελφών), να επηρεάζουν την κυκλοφορία στις οδούς Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα και μάλιστα σε μεγάλο μήκος, μέχρι την Παραλία», σημειώνει ο κ. Μήλιος.

Προσθέτει, άλλωστε, ότι, σύμφωνα πάντα με τα όσα έκρινε η υπηρεσία, η μονοδρόμηση των συγκεκριμένων οδών, ενδεχομένως θα δημιουργούσε άσκοπες περιπορείες των πολιτών με τα οχήματά τους. «Οι μονοδρομήσεις δεν είναι πανάκεια και πολλές φορές δημιουργούν περισσότερα προβλήματα απ' όσα λύνουν, αφού, εκτός των άσκοπων μετακινήσεων που κάποιες φορές προκαλούν, έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες λωρίδες κυκλοφορίες οι οποίες αποδίδονται σε άλλες χρήσεις», καταλήγει ο κ. Μήλιος.



Είχε προβλεφθεί...

Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι η άποψη του κ. Δημαρέλου, ο οποίος υπενθυμίζει ότι η μονοδρόμηση των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα, προβλεπόταν, μαζί και με τη μονοδρόμηση των οδών 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου, στη Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη της Θεσσαλονίκης (ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια, στο τέλος της δεκαετίας του '90).

«Η απόφαση της περιφέρειας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή μελέτη που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη. Αν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έδινε το ''πράσινο φως'', αντί για το κόκκινο που άναψε στις δύο μονοδρομήσεις, θα ήταν το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του μέτρου συνολικά», υπογραμμίζει ο κ. Δημαρέλος, ο οποίος καταλήγοντας επισημαίνει ότι το Δεκέμβριο του 2007, πάλι λόγω μετρό, μονοδρομήθηκαν προσωρινά οι οδοί Δωδεκανήσου και τμήμα της 26ης Οκτωβρίου. «Παρά τις παράνομες σταθμεύσεις, είναι τέτοια η βελτίωση στην κυκλοφορία που κανείς δε σκέφτηκε την επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη