19 Δεκ 2012

Εξώδικο των Ι.ΚΤΕΟ στον Υπουργό Μεταφορών !

ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Καλούμε τον κύριο Πρωθυπουργό να παρέμβει άμεσα υπέρ της απαρέγκλιτης εφαρμογής της νομοθεσίας στα ΚΤΕΟ.

Σε μια περίοδο που ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση εξαγγέλλουν και προωθούν μεγαλόπνοες μεταρρυθμίσεις για το αναγκαίο νοικοκύρεμα του Δημοσίου, την ανάταξη της οικονομίας της χώρας μας και την προσέλκυση επενδύσεων, το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ακυρώνει τον τίτλο του και κάθε φιλόδοξη και ειλικρινή προσπάθεια των ημεδαπών και ευρωπαϊκών φορέων για εξυγίανση, οργάνωση και πάταξη της διαφθοράς, προωθώντας εκ νέου αποφάσεις παρατάσεων εφαρμογής ισχύουσας νομοθεσίας υπονομεύοντας κάθε προσπάθεια ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, νοθεύοντας περεταίρω τον ανταγωνισμό με παράνομες κρατικές ενισχύσεις, στερώντας εν μέσω κρίσης σημαντικά έσοδα 335 εκ. ευρώ από τα δημόσια ταμεία, επιβραβεύοντας παράλληλα την ανομία, τη συνέχιση ανεξέλεγκτης δράσης συντεχνιών και κυκλωμάτων που δρουν με διαπλοκή, διαφθορά και διακίνηση μαύρου χρήματος πίσω από αφανείς διαδικασίες τεχνικών ελέγχων.

Οι δημόσιοι οργανισμοί ΚΤΕΟ εξαιρούνται σκανδαλωδώς επί 12 χρόνια και μέχρι σήμερα από την εφαρμογή νόμων μέσω παράτυπων νομοθετικά παρατάσεων. Προσφυγές των Ι.ΚΤΕΟ στη ελληνική δικαιοσύνη παραμένουν στάσιμες από το 2010.

Γιατί και για πόσο ακόμη η "δύσμοιρη" ιδιωτική πρωτοβουλία με επενδύσεις στα ΚΤΕΟ θα πρέπει να τιμωρείται για το έλλειμμα δημοσίων οργανισμών και αντίστοιχα πολιτικής βούλησης για ισότιμη εφαρμογή των νόμων του κράτους;

Καλούμε τον κύριο Πρωθυπουργό να παρέμβει ώστε να προστατευτούν υλοποιημένες επενδύσεις άνω των 350 εκ. ευρώ και να διαφυλαχτούν 2.500 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Το απαράδεκτο και διαχρονικό νοσηρό φαινόμενο εφαρμογής "νόμων" με 2 μέτρα και 2 σταθμά που εφαρμόζει το αρμόδιο Υπουργείο υπέρ των Δημοσίων και εις βάρος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ τα τελευταία 12 χρόνια αποδομεί τον θεσμό και απειλεί πλέον με λουκέτο τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ της Χώρας.


Πριν από 12 χρόνια με τον ν. 2963/2001 θεσπίστηκαν τα κριτήρια ίδρυσης και λειτουργίας των 155 μέχρι σήμερα λειτουργούντων Ι.ΚΤΕΟ. Παράλληλα με τον ίδιο νόμο υποχρεώθηκαν τα 57 Δ.ΚΤΕΟ (την ευθύνη των οποίων έχουν οι σημερινές Περιφέρειες) στους ίδιους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των Ι.ΚΤΕΟ. Μετά από 12 χρόνια και τη διαφαινόμενη διαχρονική αδυναμία εκσυγχρονισμού των δημοσίων οργανισμών ΚΤΕΟ και σε συνέχεια έξι (6) σε σειρά παράτυπων νομοθετικά παρατάσεων των εκάστοτε αρμόδιων υπουργών, τα Δ.ΚΤΕΟ παραμένουν μέχρι σήμερα σε αδυναμία συμμόρφωσης έναντι βασικών όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας τους και εξαιρούνται σκανδαλωδώς από την εφαρμογή των νόμων. Παραμένουν δηλαδή με πολιτική βούληση εκτός πλαισίου νόμου συντηρώντας έτσι πλαίσιο αθέμιτου ανταγωνισμού και άνισης μεταχείρισης εις βάρος κάθε ιδιωτικής πρωτοβουλίας στα ΚΤΕΟ με σοβαρότατες συνέπειες για την οδική ασφάλεια, το περιβάλλον, τα δημόσια έσοδα και την υγιή ανταγωνιστικότητα στον κλάδο.

Λόγω του ότι τα Δ.ΚΤΕΟ δεν "καταφέρνουν" να υλοποιήσουν 12 χρόνια τώρα όσα καταφέρνει ένα απλός ιδιώτης σε 12 μήνες, προωθείται απόφαση νέας παράτασης, της 7ης κατά σειρά, έναντι των ακόλουθων προθεσμιών που λήγουν,
α) στις 3/1/2013 αναφορικά με, το ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολούν, τον ολοκληρωμένο μετρητικό εξοπλισμό που πρέπει να διαθέτουν, το αδιάβλητο σύστημα μηχανογράφησης και την εγκατάσταση ειδικών καμερών για την αυτόματη λήψη και αποστολή φωτογραφιών και αποτελεσμάτων των ελεγχόμενων οχημάτων στη βάση στατιστικών του Υπουργείου, τις διαδικασίες διασφάλισης αυτόματης έκδοσης δελτίων ΚΤΕΟ δίχως ανθρώπινη παρέμβαση στον υπολογισμό και την έκδοση τους και τον εκσυγχρονισμού πολλών άλλων σημαντικών υποδομών που θα διασφαλίζουν την ορθή και αδιάβλητη λειτουργία τους, και,
β) στις 10/1/2013 αναφορικά με την υποχρέωση πιστοποίησής τους κατά ISO 9001.

Καταγγέλλεται επίσης το γεγονός ότι η Πολιτεία απαλλάσσει μέχρι σήμερα σκανδαλωδώς τα Δ.ΚΤΕΟ από την υποχρέωση επιβολής ΦΠΑ 23% στο κόστος ελέγχου ενώ παράλληλα επιβαρύνει μονομερώς τα Ι.ΚΤΕΟ με ένα καινοφανές τέλος 10%, και δη επί των ακαθαρίστων εσόδων τους, το οποίο ουδόλως αποδίδεται από τις ανταγωνιστικές των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ επιχειρήσεις των Δημοσίων ΚΤΕΟ.

Τα παραπάνω συνιστούν ατράνταχτες περιπτώσεις παράνομης κρατικής ενίσχυσης.

Εκτός των παραπάνω, η πολιτεία συνεχίζει μέχρι σήμερα να χάνει ετησίως πολύτιμα έσοδα από ΦΠΑ, παράβολα, κ.λ.π. άνω των 335 εκ. ευρώ συνεπεία αποχής από τη διαδικασία ΚΤΕΟ 2.5 εκ. οχημάτων και εκατοντάδων χιλιάδων ΜΟΤΟ, καθώς λόγω της μη μηχανογράφησης και του ελλιπέστατου εξοπλισμού των Δ.ΚΤΕΟ, αδυνατεί να συλλέξει άμεσα και διασταυρώσει ηλεκτρονικά τα αποτελέσματα συμμετοχής στο θεσμό τεχνικού ελέγχου οχημάτων και να ασκήσει τις κατάλληλες πολιτικές πάταξης των φαινομένων της αποχής, της διακίνησης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ και της "υλοποίησης" εικονικών ελέγχων. Σημειώνεται ότι τα Ι.ΚΤΕΟ επικοινωνούν αδιαλείπτως, online, τα στατιστικά καθημερινής λειτουργίας του στη βάση δεδομένων του Υπουργείου.
Το Υπουργείο ενώ μπορεί να συμβάλει άμεσα, εντός 12 μηνών, στην αναγκαία για τη χώρα συλλογή των παραπάνω διαφυγόντων δημοσίων εσόδων, εκμεταλλευόμενο (αδαπάνως) υλοποιημένες υψηλότατες και άρτιες επενδύσεις 155 Ι.ΚΤΕΟ, επιδεικνύει προκλητικά αδιάφορη στάση για το δημόσιο συμφέρον της Χώρας, την εφαρμογή των νόμων, την προάσπιση επενδύσεων αποκλειστικού σκοπού στα ΚΤΕΟ και κατά συνέπεια την διαφύλαξη θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.

Παράλληλα τους τελευταίους μήνες τα Ι.ΚΤΕΟ πλήττονται και από τον αυθαίρετο "τσαμπουκά" των εκάστοτε δημοσίων λειτουργών στα Δ.ΚΤΕΟ, οι οποίοι συμμετέχουν στα μικτά κλιμάκια ελέγχου βαρέων οχημάτων παρά την οδό, καθώς οι καταγγελίες που φθάνουν καθημερινά στο Σωματείο μας καταδεικνύουν περιπτώσεις κατάχρησης εξουσίας και μεροληπτικής μεταχείρισης υπέρ των ιδιοκτητών βαρέων οχημάτων που ελέγχθηκαν σε Δ.ΚΤΕΟ και εξάντλησης της αυστηρότητας σε όσους τόλμησαν να ελέγξουν τα οχήματά τους σε Ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Συμπερασματικά λοιπόν δύναται να ομιλούμε και για περίπτωση "ομερτά" από μερίδα δημοσίων υπαλλήλων εις βάρος των λειτουργούντων Ι.ΚΤΕΟ κατά τη διαδικασία ελέγχου των οδηγών οχημάτων που επιλέγουν Ιδιωτικό ΚΤΕΟ.

Το τραγικό και απαράδεκτο είναι οι άνω έκδηλες παρανομίες καθώς και τα κατάλληλα μέτρα, δυνάμει των οποίων μπορούν να αρθούν αυτές, είναι σε πλήρη γνώση του αρμόδιου Υπουργείου, αγνοούνται με τον πλέον προκλητικό τρόπο προς χάριν σκανδαλώδους συγκάλυψης των αδυναμιών των Δημοσίων οργανισμών ΚΤΕΟ, τα οποία κατά πρόδηλη παράβαση της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας συντηρούνται σε καθεστώς παράτυπης λειτουργίας, ως επίσης και σε πολλές περιπτώσεις σε καθεστώς λειτουργίας άνευ αντικειμένου, άλλως και σε κάθε περίπτωση ζημιογόνας λειτουργίας, λόγω μειωμένης προσέλευσης οχημάτων σε αυτά.

Πλέον, και εν μέσω απόλυτης κρίσης στο 2013, τα παραπάνω απειλούν άμεσα όλα τα (155) Ι.ΚΤΕΟ της Χώρας με λουκέτο. Σε περίπτωση έκδοσης νέας παράτασης και κατά συνέπεια διατήρησης των παθογενειών, τα Ι.ΚΤΕΟ θα κινηθούν συλλογικά κατά παντός υπευθύνου ενώπιον των ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων και Αρχών καθώς επίσης και της "Τρόικα", διεκδικώντας συνταγματικά δικαιώματα και αναδρομική αποζημίωση των ζημιών που υφίστανται οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, λόγω της άνισης και διακριτικής σε βάρος τους μεταχείρισης και της μη εφαρμογής των νόμων ισότιμα και αμερόληπτα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον θεσμό τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ.

Το Σωματείο μας αποστέλλει ήδη σήμερα εξώδικη δήλωση, πρόσκληση και διαμαρτυρία στους κ.κ. Κ. Χατζηδάκη, Σ. Καλογιάννη, αρμόδιο Υπουργό και αναπληρωτή Υπουργό αντίστοιχα, κοινοποιούμενο στον Πρωθυπουργό της χώρας, ώστε να λάβουν γνώση και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες άμεσης θεραπείας των υφιστάμενων παθογενειών στα ΚΤΕΟ.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη