Ερώτηση βουλευτή Σερρών Μάρκου Μπόλαρη προς τον Υπουργό Παιδείας
Η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου και..
η συνοδευτική χρηματοοικονομική μελέτη που τεκμηριωμένα θα καταγράφουν τις προτεινόμενες αλλαγές είναι αναγκαίος όρος για την εφαρμογή μιας αξιόπιστης πολιτικής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, επισημαίνει με ερώτησή του προς τον Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κ. Αρβανιτόπουλο ο βουλευτής Σερρών κ. Μάρκος Μπόλαρης. Ο κ. Μπόλαρης επανέρχεται στο ζήτημα αυτό με νέα στοιχεία καθώς συναφής ερώτησή του στις 15/02/2013 απαντήθηκε με γενικόλογη επίκληση στην αναγκαιότητα εξορθολογισμού του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο κ. Μπόλαρης αφού υπενθυμίζει τις διαδικασίες και τα κριτήρια που διέπουν τη σύνταξη του Σχεδίου «Αθηνά» ερωτά τον Υπουργό Παιδείας αν τελικά οι υπηρεσίες του Υπουργείου είχαν εκπονήσει επιχειρησιακό σχέδιο που να ανταποκρίνεται σε επιστημονικά, αναπτυξιακά και γεωγραφικά κριτήρια. Ο κ Μπόλαρης επισημαίνει ότι το σχέδιο «Αθηνά», ακόμη και μετά τις τροποποιήσεις που προτάθηκαν ως προς την αρχική του μορφή στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχει προκαλέσει την αντίδραση τόσο της Ακαδημαϊκής Κοινότητας όσο και των τοπικών κοινωνιών για την κραυγαλέα κατά περιπτώσεις αθέτηση των κριτηρίων που προβλέπονται με το Ν. 4009/2011 «Δομή, λειτουργία και διεθνοποίηση των Α.Ε.Ι.», όπως αυτός τροποποιήθηκε από το Ν. 4076/2012. Επιπλέον, όπως αποκαλύφτηκε πρόσφατα, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού παραχώρησε στις 13/12/2012 με απευθείας ανάθεση στην εταιρία EEO GROUP ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Α.Ε (δ.τ «EEO GROUP Α.Ε.») την υλοποίηση του έργου με τίτλο «Μελέτη για την αποτύπωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας», συνολικής δαπάνης εκατόν έντεκα χιλιάδων τετρακοσίων ευρώ #111.400,00 ¤# πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α (ήτοι 137.022,00 ¤).
Ο κ. Μπόλαρης παρατηρεί πως με την πράξη αυτή είναι καταφανές πως το Υπουργείο, ενώ είχε προχωρήσει στην εξαγγελία ενός σημαντικού σχεδίου αναδιάρθρωσης του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, δεν είχε εκπονήσει τις αναγκαίες προκαταρκτικές μελέτες, ήτοι το επιχειρησιακό σχέδιο και την χρηματοοικονομική μελέτη για την αντικειμενική και διάφανη εφαρμογή κριτηρίων που προβλέπονται με την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Επιπλέον το Υπουργείο αναθέτει σε ιδιωτικό οργανισμό με απευθείας ανάθεση την εκπόνηση μελέτης για την αποτύπωση των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης καθώς και του θεσμικού πλαισίου ίδρυσης των τμημάτων.
Ο κ. Μπόλαρης ερωτά τον Υπουργό Παιδείας με ποια κριτήρια αποφασίστηκε με απευθείας ανάθεση η εκ των υστέρων σύνταξη «Μελέτης για την αποτύπωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας»; Για ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν είναι σε θέση οι αρμόδιες υπηρεσίες και τμήματα του Υπουργείου να συλλέξουν τα αναγκαία στοιχεία που αφορούν τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα της χώρας για τη σύνταξη της σχετικής μελέτης;