δήλωση του Χρήστου Μάτη
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 95 του Καλλικράτη, προβλεπόταν ότι “αν σε δήμους του ίδιου νομού, δεν υφίστανται υπηρεσίες, με επάρκεια υλικοτεχνικής υποδομής και προσωπικού, προς ...
άσκηση των πρόσθετων αρμοδιοτήτων που απονέμονται σε αυτούς με το άρθρο 94, περιλαμβανομένων και των τεχνικών υπηρεσιών, για τις σχετικές αρμοδιότητες παρέχεται, υποχρεωτικώς, διοικητική υποστήριξη από το δήμο της έδρας του νομού".
άσκηση των πρόσθετων αρμοδιοτήτων που απονέμονται σε αυτούς με το άρθρο 94, περιλαμβανομένων και των τεχνικών υπηρεσιών, για τις σχετικές αρμοδιότητες παρέχεται, υποχρεωτικώς, διοικητική υποστήριξη από το δήμο της έδρας του νομού".
Με βάση αυτήν την πρόβλεψη, η πολεοδομία του Δήμου Θεσσαλονίκης από 1/1/2011 παρέχει διοικητική υποστήριξη σε 9 ακόμη δήμους πλην του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου της 31ης Δεκεμβρίου 2012, αναφέρεται ρητώς ότι “μέχρι την έκδοση των σχετικών αποφάσεων, συνεχίζουν να έχουν εφαρμογή οι ρυθμίσεις της παρ. 2 του συγκεκριμένου νόμου, κατά παρέκκλιση της προβλεπόμενης σε αυτά σχετικής προθεσμίας.”
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι εξακολουθεί να είναι υποχρεωτική η παροχή διοικητικής υποστήριξης σε θέματα πολεοδομίας.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης της 28ης Μαρτίου 2013 με την οποία εκλήθησαν οι δήμοι Πυλαίας- Χορτιάτη και Βόλβης “να παραλάβουν όλους τους φακέλους πολεοδομικής φύσης και πολεοδομικού χαρακτήρα που ανήκουν στην τοπική και λειτουργική αρμοδιότητα τους”, ελήφθη ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, χωρίς όμως να αναφέρεται στην εισήγηση, που υπογράφει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, η ρύθμιση της πρόσφατης πράξης νομοθετικού περιεχομένου.
Ουσιαστικά η απόφαση ελήφθη με ελλιπή γνώση των πτυχών της υπόθεσης.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, οι υπηρεσίες της πολεοδομίας του Δήμου Θεσσαλονίκης να βρεθούν μπροστά σε ένα πραγματικό αδιέξοδο, με απρόβλεπτες συνέπειες, ακόμη και ποινικές, για τους ίδιους τους υπαλλήλους.
Διότι από τη μία, θα πρέπει να εκτελέσουν την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και να μην εξυπηρετούν δημότες των δύο συγκεκριμένων δήμων, ενώ την ίδια στιγμή, οι πολίτες που θα προσέρχονται για εξυπηρέτηση, θα απαιτούν να εξυπηρετηθούν, διότι στους δύο συγκεκριμένους δήμους δεν λειτουργούν υπηρεσίες, που να μπορούν να ανταποκριθούν στην διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών.
Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πρέπει αμέσως:
· να εξηγήσουν γιατί δεν ενημέρωσαν το Δ.Σ. Θεσσαλονίκης για τη ρύθμιση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου
· να δώσουν στη δημοσιότητα την αλληλογραφία με τους συγκεκριμένους δήμους και το Υπουργείο Εσωτερικών
· να εξηγήσουν γιατί από τους εννέα δήμους που καλύπτει η πολεοδομία επελέγη η “διακοπή της παροχής υποστήριξης” μόνο στους συγκεκριμένους δύο
· τι κάλυψη θα έχουν οι υπάλληλοι του δήμου εάν υπάρξουν νομικές ενέργειες εναντίον τους από πολίτες
Η συγκεκριμένη απόφαση πρέπει να επανεξεταστεί!
Οι καταλογισμοί σε πρόστιμα, δεν θα αφορούν το δήμο!
Κανένας δήμος δεν μπορεί να λειτουργήσει με τους υπαλλήλους σε ομηρία!