Του Αθανάσιου Δεβλιώτη, Προέδρου του Οδοντιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Απάντηση Προέδρου του Ο.Σ.Θ. στο από 18-4-2013 άρθρο του αγνώστου Β.Π., με θέμα «Οδοντίατροι στα Σκόπια. Ένα μάθημα για τους Έλληνες Οδοντιάτρους»
1. Με αφορμή το παραπάνω σχετικό άρθρο, εκφράζω την θλίψη μου,..
για την ανεδαφική προβολή, την οποία επιχειρεί ο άγνωστος αρθρογράφος, τοποθετούμενος επί ζητημάτων εκτός του πεδίου των γνώσεών του (εκτός κι αν πρόκειται για υποκρυπτόμενο Οδοντίατρο, ο οποίος έχει στοχευμένους ωφελιμιστικούς λόγους να υποστηρίζει τα αναγραφόμενα), εκθέτοντας με περίσσιο θαυμασμό τις συνθήκες Οδοντιατρικής περίθαλψης των γειτονικών χωρών. Ακόμη κι αν το συγκεκριμένο και προβαλλόμενο (με ελληνική μάλιστα επιγραφή) Οδοντιατρείο, πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές υγείας, θα ήταν άστοχο να γενικεύεται άκριτα το επίπεδο της παρεχόμενης Οδοντιατρικής περίθαλψης σε όλη την γειτονική χώρα, καταλήγοντας με μνησικακία ότι : «Τα οδοντιατρικά κέντρα των Σκοπίων είναι 100 φορές καλύτερα από το καλύτερο ελληνικό ! ». Γιατί αυτά τα άριστα κέντρα δεν κατακλύζονται από άλλους ευρωπαίους πολίτες; Θα ήταν τεράστια ανακούφιση για τα ασφαλιστικά ταμεία των χωρών τους.
2. Όπως ο καθένας εύκολα μπορεί να αντιληφθεί, είναι αντικειμενικά αδύνατη η συνύπαρξη ενός υψηλού επιπέδου παροχής οδοντιατρικής υγείας (υψηλό επιστημονικό επίπεδο Οδοντιάτρων, σύγχρονα και πιστοποιημένα Οδοντιατρικά μηχανήματα και υλικά, διασφάλιση συνθηκών υγιεινής κ.α.) με ταυτόχρονο πενιχρό οικονομικό κόστος επιβάρυνσης του ασθενή. Επίσης είναι προφανές, ότι από την συγκεκριμένη τοποθέτηση του αρθρογράφου, λείπει η γνώση του ως προς την μακρόχρονη εξελικτική πορεία των οδοντιατρικών περιστατικών, τα οποία κατ’ αυτόν αντιμετωπίζονται επιτυχώς στο συγκεκριμένο Οδοντιατρείο.
3. Πρέπει να τονιστεί ότι οι Έλληνες οδοντίατροι στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν προσαρμόσει τις αμοιβές τους – στο μέτρο φυσικά του δυνατού – στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα. Κι όλα αυτά ενώ το κόστος των υπηρεσιών είναι ιδιαίτερα αυξημένο. Συνεπώς το παράδειγμα της τιμής που αναφέρεται στο άρθρο δεν ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα αλλά σε εποχές προ του 2010.
4. Πέραν των ανωτέρω, είναι τουλάχιστον άδικο να λαμβάνει χώρα μια απροκάλυπτη διαφημιστική προβολή απευθυνόμενη στην ελληνική αγορά, ενός συγκεκριμένου αλλοδαπού Οδοντιατρείου, σε βάρος των υφιστάμενων ελληνικών Οδοντιατρείων, τα οποία εκ του Νόμου στερούνται κάθε δυνατότητας διαφήμισής τους. Επίσης κυκλοφορούν διαφημιστικά έντυπα από οδοντιατρεία των Σκοπίων που παρέχουν εκτός των οδοντιατρικών υπηρεσιών και……. άλλου είδους, ως προσφορά σε Έλληνες ειδικά ασθενείς. Σε αυτό το επίπεδο ναι οι Έλληνες επιστήμονες οδοντίατροι δεν είναι <<ανταγωνιστικοί>>
5. Τέλος, η παροχή οδοντιατρικής περίθαλψης ήταν και παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με το επιστημονικό κύρος των Οδοντιάτρων και την δημόσια οδοντιατρική υγεία, αφού καθρεφτίζει το βιοτικό-πολιτιστικό επίπεδο ενός λαού. Η πολιτεία πρέπει λοιπόν να εκπληρώσει την συνταγματική της υποχρέωση σε ότι αφορά στην περίθαλψη των πολιτών και να καλύψει μέσω των ασφαλιστικών Ταμείων την υποτυπώδη έστω οδοντιατρική περίθαλψη.
Σας ευχαριστώ για την αναμενόμενη δημοσίευση της παρούσας.
Με εκτίμηση
Αθανάσιος Α. Δεβλιώτης
Απάντηση taxalia: Αγαπητέ μου Θανάση, μην ψάχνετε σενάρια συνομωσίας, απροκάλυπτες διαφημίσεις και λοιπές ανοησίες. Θα έπρεπε να καταλάβετε από το άρθρο μου την αγωνία μου για το μέλλον του οδοντιατρικού επαγγέλματος στη Θεσσαλονίκη, όπως θα έπρεπε να έχετε διακρίνει -εσείς τουλάχιστον, όχι οι ασθενείς- το βάθος των γνώσεών μου σε ό,τι αφορά το επάγγελμα και από την μη ιατρική πλευρά, αλλά την επιχειρηματική στην οποία επικεντρώνομαι, λέγοντας σας απλά: συνεργαστείτε, θα σας τσακίσουν. Τόσο απλά. Αυτό είναι το νόημα όλου του άρθρου και τίποτε παραπάνω. Ντροπή σας, να αναφέρεστε όπως ο τελευταίος άνους αναγνώστης σε ...διαφήμιση συγκεκριμένου κέντρου κλπ, την ώρα που τα taxalia έχει δημοσιεύσει 172 δελτία τύπου σας (μια απλή αναζήτηση "taxalia δεβλιώτης" θα σας το θυμίσει) και πολλές εκατοντάδες ειδήσεων για το επάγγελμα.
Σας συγχωρώ βεβαίως, για το γεγονός, ότι δεν αντιληφθήκατε, ότι το taxalia, το blog που έκανε γνωστό το "μακεδονικό ζήτημα", το blog με τη μεγαλύτερη παρέμβαση στον κόσμο στο θέμα των σχέσεων Ελλάδας -FYROM, το blog που εφοδίασε με τα περισσότερα επιχειρήματα με πάνω από 100.000 άρθρα, τους οπαδούς της ελληνικότητας της Μακεδονίας, δεν θα μπορούσε να ασχολείται με τη διαφήμιση ενός οδοντιατρείου στα Σκόπια! Είναι πολύ φτηνιάρικο για το όνομά μας και την πεντάχρονη ιστορία μας στο διαδίκτυο. Ημών, που κατοχυρώσαμε πάνω από 1.000 ιντερνετικές διευθύνσεις, πληρώνοντας δεκάδες χιλιάδες ευρώ από την τσέπη μας, για να μην τις πάρουν Σκοπιανοί. Ημών, που διώξαμε με τις κλωτσιές καζίνο των Σκοπίων, που μας πρόσφερε 60.000 ευρώ το χρόνο για ένα banner στο taxalia, κάτι που δεν θα έκανε κανείς άλλος. Μην κουράζεστε λοιπόν με τέτοιες φτήνιες. Αν θέλαμε να διαφημίσουμε κάτι θα το κάναμε, δεν δίνουμε λογαριασμό σε κανέναν. Αλλά δεν θα το κάναμε έμμεσα, με τόσο γελοίο τρόπο. Μπορούμε και καλύτερα !
Αυτά τα ολίγα και για να μην πλατυάζουμε, αγαπητέ μου Θανάση, επειδή καταλαβαίνετε ότι γνωρίζω το θέμα το οποίο πραγματεύτηκα στο υπόψη άρθρο σε όλες του τις διαστάσεις, με ομολογουμένως "αντιδημοσιογραφικό" τρόπο και "λαϊκίστικη" γραφή, μόνο και μόνο για να σας ταρακουνήσει, , γνωρίζω έναν - έναν όλους σχεδόν τους οδοντιάτρους της Θεσσαλονίκης, από παιδιά, κράτησε μόνο μία λέξη: συνεργαστείτε μεταξύ σας κι αφήστε τα παραμύθια.
Σας δείχνω το δάσος, μην κοιτάτε το δάχτυλο.